Σάββατο 25 Απριλίου 2020

Την κρατάς ή όχι, όταν τη δίνεις;


"Για να με κρατήσεις, πρέπει να με δώσεις πρώτα."
Έλεγε το 1ο αίνιγμα της προηγούμενης ανάρτησης και αναφερόταν φυσικά στην υπόσχεση!

Υπόσχεση είναι η διαβεβαίωση που δίνει κάποιος ότι θα πραγματοποιήσει κάτι είτε επειδή το θέλει ο ίδιος είτε από ανάγκη.
Κατά πόσο δίνουμε όμως εύκολα υποσχέσεις και πόσο τελικά τις κρατάμε;
Υπόσχεση μπορεί να δώσει κανείς για πάρα πολλά πράγματα από τα πιο ασήμαντα καθημερινά μέχρι πολύ σοβαρά. Για παράδειγμα μπορεί να υποσχεθεί το παιδί ότι θα τακτοποιήσει το δωμάτιό του, κάτι συνηθισμένο στην καθημερινότητα, αλλά υπόσχεση μπορεί να δώσει επίσης κάποιος σ' έναν φίλο του πως θα φροντίσει το παιδί του στην περίπτωση που ασθενήσει. 
Υπόσχεση είναι και η αγάπη, η διαβεβαίωση ότι θα είσαι εκεί για τον άλλον - με ό,τι κι αν σημαίνει αυτό, και αφορά οποιαδήποτε σχέση, γονεϊκή, φιλική ερωτική, δασκάλου-μαθητή.

Πολλοί άνθρωποι όπως εύκολα δίνουν υποσχέσεις άλλο τόσο δεν εννοούν να τις κρατούν. Αυτό ήταν πάντα κάτι που μου καθόταν στον λαιμό... Ίσως είναι λόξα μου, όμως δεν μου άρεσε ποτέ να μου υπόσχονται ότι θα κάνουν κάτι για μένα ή να μου λένε μεγάλα λόγια - κι αυτά σαν τις υποσχέσεις είναι - και στην τελική να "το σκάνε δια του αρραβώνος", όπως λέγανε παλιά. 
Πόσες φορές έχει τύχει αυτό στον χώρο εργασίας, στις φιλικές σχέσεις, ακόμα και στις συγγενικές. Συχνά έχουν τις καλύτερες προθέσεις, αλλά στην πράξη διαψεύδονται από τις προτεραιότητες που βάζουν και πώς διαχειρίζονται τα πράγματα.

Θα μου πει κανείς, μα σε τέτοια στέκεσαι σαν τα παιδιά, που τους υπόσχονται κάτι και χτυπούν τα ποδαράκια τους κάτω, όταν δε γίνεται αυτό που τους έταξαν;
Δεν είναι έτσι ακριβώς. Όταν δίνω μια υπόσχεση για οτιδήποτε, από κάτι μηδαμινό έως κάτι πολύ σημαντικό, θα κοιτάξω να την κρατήσω πάση θυσία. Είναι σαν να δίνω τον λόγο μου, τον οποίο έχω μάθει να σέβομαι και να τηρώ, όπως σέβομαι και το άτομο στο οποίο απευθύνομαι. Φυσικά και θα παρεκκλίνω μερικές φορές, διότι θα υπάρχει λόγος, είτε πραγματική δυσκολία ή κάποια ανατροπή που συνέβη χωρίς δική μου υπαιτιότητα είτε έχει να κάνει με εξαρτήσεις παντός είδους... (υπόσχομαι ότι δε φάω γλυκό για ένα μήνα, δε θα καπνίσω κλπ).  "Ουδείς αναμάρτητος"! 
Έτσι, λοιπόν, στις φάσεις που οι άλλοι δε λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο, στενοχωριέμαι ή θυμώνω, ανάλογα την περίσταση.

Δε θα συζητήσουμε για πολύ σοβαρότερες καταστάσεις, όταν εκεί οι υποσχέσεις καταλήγουν "κούφιες", σαν να λέμε "λόγια του αέρα". Τότε δε θυμώνεις ούτε στενοχωριέσαι μόνο, μα πληγώνεσαι. Ισχύει πολύ περισσότερο για εκείνους που κρατούν τις υποσχέσεις τους, γιατί όταν κάποιος λειτουργεί αδιάφορα και επιπόλαια, δεν τον αγγίζει ιδιαίτερα η αθέτηση μιας υπόσχεσης. Εκτός, αν υπάρχει τόσος εγωισμός, όπου όλα και όλοι περιστρέφονται γύρω από αυτόν, οπότε δε μετρά τι κάνει ο ίδιος παρά μόνο οι άλλοι.

Πιστεύω ότι μια υπόσχεση βαρύνουσας σημασίας είναι κάτι "ιερό" και είναι ευθύνη που παίρνει ένας άνθρωπος προς έναν άλλο. Οφείλει να μην τον ταπεινώνει, όταν δεν είναι έτοιμος να την αναλάβει.

Αν δεν μπορείς να την κρατήσεις, 
μην την ξεστομίσεις, βρε αδερφέ! 
Μην την ευτελίζεις!

@ Το παραπάνω είναι υπενθύμιση και στον εαυτό μου, προς αποφυγή παρεξηγήσεων! 



@ Έγραψα όπως μου ερχόταν, οπότε το αποτέλεσμα είναι λίγο ό,τι να' ναι... Συγχωρήστε με, αφού η πολλή κλεισούρα βλάπτει κάπως τον εγκέφαλο :))

@ Αποζημιώνω με μουσική πολύ εκλεκτή!








 

15 σχόλια:

  1. Πάντως εγώ βλέπω ότι οι υποσχέσεις σου για υπέροχο μουσικό χαλί σε κάθε σου σκέψη και ανάρτηση, τηρούνται στο ακέραιο Γλαύκη μου. Και αυτό το λατρεύω. Ιαματική επίδραση ασκεί να το ξέρεις. Όσο για το αίνιγμα, πολύ όμορφο.
    "Για να κρατήσεις πρέπει πρώτα να με ...δώσεις"
    Ένα γλυκό παιχνίδι λέξεων και στοχασμών.
    Μακάρι να δείχνουμε στις εκάστοτε υποσχέσεις μας τον ανάλογο σεβασμό.
    Καλό Σαββατοκύριακο αγαπημένη μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι να προσφέρουμε κι εδώ, Γιάννη μου, για να φτιάχνει κάπως η διάθεση. Να περνά ο καιρός...
      Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Στην προηγούμενη ανάρτηση υπάρχει και ένα τραγούδι αφιερωμένο στον καθένα σας.
      Καλά να περνάς!

      Διαγραφή
    2. Ωωωωωωπ τρέχω να το δω γιατί δεν του έδωσα μάλλον τη δέουσα σημασία. Και ευχαριστούμε Γλαύκη μου.

      Διαγραφή
  2. Γιατί Γλαύκη μου όταν δίνεις μια υπόσχεση, πιστεύεις ότι θα την τηρήσεις, ότι θα κάνεις την υπέρβαση του εαυτού σου και θα το καταφέρεις. Άλλο όμως τα λόγια και άλλο οι πράξεις.
    Και δεν μιλάμε για αυτούς που υπόσχονται για να πάρουν αυτά που νομίζουν ότι θα κερδίσουν, ούτε για τους κατά συρροήν ψευτο υποσχεσάκηδες για εντυπωσιασμό και μόνο και όχι για κάποιο άλλο λόγο :)

    Δεν ζητάω, ακριβώς επειδή κι εγώ αρρωσταίνω με τέτοια συμπεριφορά.
    Άραγε όμως εμείς σταθήκαμε πάντα μα πάντα συνεπείς;

    Πάντως υπάρχουν και οι άνθρωποι που δεν πιστεύουν στις υποσχέσεις, στα λόγια δηλαδή. Πιστεύουν μόνο στις πράξεις! Όχι λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάπου να πλησιάζουν η θεωρία και η πράξη είναι το ιδανικό. Αν νιώθουμε ανασφάλεια ότι δεν καταφέρουμε να τηρήσουμε αυτό που υποσχόμαστε, ας το σκεφτόμαστε διπλά πριν το πούμε.
      Φυσικά δεν είναι δυνατόν να είμαστε συνεπείς πάντα και σε όλες τις περιστάσεις και αυτό τονίζω στο κείμενο, όμως κάποιοι αδιαφορούν και δρουν πιο επιπόλαια κι έχουν τέτοια συμπεριφορά και ως προς τις υποσχέσεις τους. Σ' αυτούς αναφέρομαι στο κείμενο, οι οποίοι θεωρούν ότι όλα είναι στο "έλα μωρέ και τι έγινε".
      Πιστεύει κανείς στα λόγια από άτομα που συνηθίζουν να τα κάνουν πράξεις. Για όλους τους άλλους πάει κανείς δοκιμαστικά, ωσότου δει πώς λειτουργούν.
      Καλό απόγευμα, Στέλλα!

      Διαγραφή
  3. Τι έξυπνο το αίνιγμα αυτό και πόσο αλήθεια λέει!Αχ αυτές οι υποσχέσεις Γλαύκη μου..
    Της ίδιας άποψης είμαι με τις υποσχέσεις που πρέπει να συνοδεύονται εννοείτε με πράξεις.. γιατί αυτό είναι η υπόσχεση..δηλαδή να κρατάμε το λόγο μας όταν τον δίνουμε..στους άλλους ακόμα και στα πιο απλά στον εαυτό μας...π.χ.. αν δεν μπορούμε σίγουρα θα υπάρχει λόγος..
    Για καφεδάκι ήρθα και απόλαυσα την εκλεκτή μουσική σου.
    Χρόνια πολλά Γλαύκη μου ..την αγάπη μου...🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ρούλα μου!
      Έτσι είναι όπως τα λες. Οι υποσχέσεις πάνε συντροφικά με τις αντίστοιχες πράξεις, αλλιώς δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Δεν είναι ανάγκη να πει κανείς τίποτε, αν δε σκέφτεται να προχωρήσει σε επόμενο βήμα με πράξη. Έτσι κι αλλιώς η εικόνα που θα φτιάξει την ώρα της υπόσχεσης, θα χαλάσει στην πορεία... και είναι χειρότερο από να μην είχε πει τίποτε. Είναι πιο τίμιο να πει ότι δεν μπορεί να υποσχεθεί τίποτε. Γίνεται πολύ πιο εύκολα δεκτό από τον άλλο και ίσως το εκτιμήσει πολύ περισσότερο ως στάση, διότι δείχνει υπευθυνότητα και ειλικρίνεια.
      Χρόνια πολλά!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  4. Δεν έγραψες ό,τι ναναι. Ίσα ίσα πολύ σωστά όλα και συμφωνώ μαζί σου. Δεν θα πω ότι κρατώ τις υποσχέσεις μου, όλοι το ίδιο θα πούμε. Θα σου πω μόνο ότι στα παιδιά μου από τότε που ήταν μικρά και μάθαιναν, προσπαθούσα να κρατώ τις υποσχέσεις που τους έδινα, για να τις κρατούν κι εκείνα στο μέλλον. Θυμάμαι μάλιστα να υπόσχομαι ότι θα πάω κάπου να τους πάρω κάτι που χρειάζονταν, αλλά επειδή δεν οδηγώ περίμενα να με πάει ο άντρας μου ο οποίος ειχε άλλη άποψη-αύριο δεν χαλασε κι ο κόσμος κλπ- με αποτέλεσμα να κλαίω ζητώντας συγνώμη στα μικρά μου που δεν κράτησα την υπόσχεση. Από τότε υπόσχομαι ότι περνάει από το χέρι μου. Η υπόσχεση είναι ιερή , είναι ο λόγος μας. Μόνο ζητήματα υγείας, κατά μένα, δικαιολογούν αθέτηση. Και πάλι το λες και ζητάς και συγνώμη.
    Καλησπέρα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ, Άννα μου!
      Με τα παιδιά γέλασα όταν το διάβασα, γιατί κάπως έτσι αισθάνομαι κι εγώ. Απλά είμαι λίγο πιο σκληρή και δεν έκλαιγα για κάτι τέτοιο απέναντι στη μικρή μου. Με τη λογική εξήγηση όλα λύνονταν μια χαρά και βρίσκαμε πάντα κάτι άλλο να κάνουμε προς αντικατάσταση αυτού που δεν έγινε.
      Μια ειλικρινής συγγνώμη είναι το καλύτερο και ειδικά όταν ο άλλος ξέρει ότι δε συνηθίζεις τις υποσχέσεις που αθετούνται.

      Στην προηγούμενη ανάρτηση υπάρχουν και τραγούδια που σου αφιερώθηκαν... άσε που βρήκες δύο από τα τέσσερα αινίγματα!
      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
    2. Δεν αθετείται η υπόσχεση για ψύλλου πήδημα. Μόνο για σοβαρούς λόγους. Και το να δείξεις τη στενοχώρια σου γι αυτό στα παιδιά νομίζω ότι είναι απόδειξη του πόσο σοβαρό είναι να δίνουμε το λόγο μας
      Για τα τραγούδια ευχαριστώ πολύ πολύ
      Και κέρδισα δυο χμχμ Κυρία κυρία τι βαθμό παίρνω;
      χααχχαααακαλά το διασκέδασα ειδικά την προσπάθεια να τα βρω. Το 1 κλωθογύριζα γύρω από Αγάπη- Καλοσύνη αλλά δεν έβγαινε νόημα και το παράτησα. Δεν σκέφτηκα την υπόσχεση. Το 2.....λάθος σκέφτηκα!!
      Σ'ευχαριστώ Γλαύκη μου

      Διαγραφή
    3. Ναι, τα παιδιά μαθαίνουν από εμάς, οπότε είναι σημαντική η δική μας συμπεριφορά και η διαχείριση διάφορων καταστάσεων.
      Ειλικρινά το χάρηκα που το διασκέδασες, γιατί αυτός ήταν ο σκοπός εξάλλου!
      Ας μην χάσουμε εντελώς τον αυθορμητισμό μας και το πώς είναι να περνά κανείς πιο ανέμελες στιγμές. Είναι υγεία!
      Να είσαι καλά!
      Κι εγώ σ' ευχαριστώ, μια και έδωσες μια νότα ξενοιασιάς εδώ μέσα!

      Διαγραφή
  5. Μωρέ καλά τα λες, αλλά αυτό το "στρίβειν δια της υποσχέσεως" είναι πολύ σύνηθες στις μέρες μας. Είναι που έχουμε εθιστεί τόσο στο ψέμα, που όταν ακούμε μια αλήθεια δυσπιστούμε. Πολύ έξυπνο το αίνιγμά σου πάντως. Στρίβω για της μουσικής τώρα. Πάω ν' ακούσω Gary Moore...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή η αλήθεια έχει χάσει την αξία της πια, δυστυχώς, όπως λες. Το ψέμα είναι φτηνό και εύκολο, μια και ξεμπερδεύει κανείς, αντί να παιδεύεται. Δεν υπάρχει χρόνος, διάθεση μα ούτε και ωριμότητα για τέτοια!
      Ελπίζω να απόλαυσες τη μουσική εδώ. Έχεις και αφιερωμένο μουσικό κομμάτι στην προηγούμενη ανάρτηση!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα.Καλή εβδομάδα !!!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=A60xWr-nqv0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα.
      Καλή εβδομάδα και για σένα εύχομαι.
      Μια ακόμη πολύ καλή συνεργασία, που δεν την γνώριζα. Τρυφεροί στίχοι (από τα Αγγλικά).

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.