Τρίτη 14 Απριλίου 2020

Λίγες ψευδαισθήσεις δε βλάπτουν...


Η εικόνα είναι σκόπιμα επιλεγμένη, για να δίνει την ψευδαίσθηση ενός θαλασσινού ταξιδιού. Αφού δεν είμαστε σε θέση να ταξιδέψουμε στις αγαπημένες μας θάλασσες, ας έχουμε την ψευδαίσθηση ότι βρισκόμαστε καταμεσής του πελάγους - ο καθένας επιλέγει όποιο πέλαγος του κάνει...
Καλά, όσο μένω μέσα τόσο θα βλέπετε παράξενα στο ιστολόγιο. Πάντως, μένω μέσα... Το μυαλό όμως είναι μονίμως έξω. Πώς λένε "έχει τα μυαλά πάνω από το κεφάλι", ε, κάπως έτσι την έπαθα! Και πού είσαι ακόμα...
Θ' αρχίσουν οι ψευδαισθήσεις να κάνουν βίζιτες οσονούπω και θα είναι κι αρμένικες! Ψευδαισθήσεις για όσα θα θέλαμε να κάνουμε και δεν μπορούμε, ψευδαισθήσεις πως όλοι αυτοί που το "παίζουν" σωτήρες, μετανιώνουν και γίνονται συνετοί και πραγματικά δίκαιοι, ψευδαισθήσεις για το ότι η επόμενη μέρα θα έρθει χωρίς να μας "καταπιεί" και πώς όλα τα κράτη θα αφυπνιστούν προς ένα πιο φωτεινό μέλλον. Σταματώ, διότι θα τρομάξουν οι ψευδαισθήσεις και θα σηκωθούν ν' αλλάξουν κανάλι...για να μην μ' ακούνε!




Το παραπάνω ήταν μια μικρή εισαγωγή, κάπως χιουμοριστική (λίγο μπλακ), για τις "Ψευδαισθήσεις" του Richard Bach του συγγραφέα του πιο αγαπημένου μου βιβλίου "Ο Γλάρος Ιωνάθαν", το οποίο είχα παρουσιάσει πολύ παλαιότερα. 
Μικρά αποσπάσματα:

Ο καλύτερος τρόπος ν’ αποφεύγεις την ευθύνη είναι να πεις: «έχω ευθύνες» 

Δεν υπάρχει πρόβλημα που να μην έχει να σου προσφέρει ένα δώρο. Αναζητάς τα προβλήματα γιατί έχεις ανάγκη από τα δώρα τους.

Διδάσκεις καλύτερα τα πράγματα που θέλεις πιο πολύ να μάθεις.

Είμαι υποχρεωμένος να σου πω ότι από τη στιγμή που η ευτυχία σου βασίζεται στο τι κάνει κάποιος άλλος, έχεις πρόβλημα.

Είμαστε μαγνήτες…αυτόματα εκείνοι που δεν είχαν τίποτα να μάθουν από ανθρώπους σαν κι εμάς μένουν αδιάφοροι, ενώ προσελκύονται εκείνοι που έχουν κάτι να μάθουν κι από τους οποίους κι εμείς έχουμε κάτι να μάθουμε» . «Αυτό όμως απαιτεί πολλή πίστη και υπομονή και στο μεταξύ ζεις μόνος».

Εκείνοι που κάνουν μια δουλειά με ευθύνη, κάνουν εκείνο που τους αρέσει«…»Το ίδιο και αυτοί που κερδίζουν το ψωμί τους παίζοντας.

Αφού θέλετε τόσο πολύ την ελευθερία και τη χαρά, δεν μπορείτε να καταλάβετε ότι βρίσκεται μέσα σας και πουθενά αλλού.



Η μουσική σήμερα έχει ποικιλία και επιλεγμένη να συνοδεύσει την ψευδαίσθηση του θαλασσινού ταξιδιού...  






 



15 σχόλια:

  1. Κρατάω αυτό Γλαύκη μου ..
    Αφού θέλετε τόσο πολύ την ελευθερία και τη χαρά, δεν μπορείτε να καταλάβετε ότι βρίσκεται μέσα σας και πουθενά αλλού.
    Δεν έχω διαβάσει τον γλάρο Ιωναθαν και έχω ακούσει τόσα!! και ισως να είμαι η μοναδική.. αλλά βγαίνοντας σώα από την καραντίνα θα είναι μια από τις προτεραιότητες μου ..
    Τις μουσικές σου προτροπές θα τις ακούσω την επόμενη φορά που όλο εδω καπου θα γυρίζω..
    Να είσαι καλα να προσεχεις καλη μεγαλοβδομαδα και καλή Ανασταση παντού γλαύκη μου..!!! 🌼🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζει, Ρούλα μου, να τον διαβάσεις και θα "ταξιδέψεις" μαζί του σε μια ζωή που που πρωταγωνιστής είναι η ελευθερία του πνεύματος και της ψυχής! Έτσι όπως αξίζει και στον άνθρωπο! Εξάλλου, είναι μια αλληγορία η ιστορία του περίφημου γλάρου!
      Να είσαι καλά και όποτε κάνεις κέφι "μπαίνεις" στο μαγαζάκι!
      Καλό Πάσχα!
      Μες υγεία πρώτα απ' όλα και γλυκές στιγμές με τους αγαπημένους σου, όσους μπορείς να έχεις κοντά σου ετούτες τις ώρες!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα.
    Το μυαλό μου είναι συνέχεια έξω.Προσπαθώ να μένω μέσα γιατί δεν γίνεται διαφορετικά.
    Το βιβλίο ο Γλάρος Ιωνάθαν είχε γίνει και ταινία εάν θυμάμαι καλά το 1973.
    Δεν την έχω δεί γιατί ήμουν μωρό τότε.
    Αλλά σίγουρα έχει ένα πολύ καλό soundtrack.Από τον Neil Diamond.
    https://www.youtube.com/watch?v=nUZz8zscHdQ&list=PLIivHAa3Ho1kBnh0czTdi9D97lEgDV105&index=8
    Στην δεξιά πλευρά στο YouTube θα βρείς και τα αλλα τραγούδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα.
      Πώς να μην είναι το μυαλό έξω, όταν ο καιρός είναι τόσο γλυκός; Πώς να μην είναι έξω, όταν ως λαός έχουμε μάθει να είμαστε έξω γενικά;
      Υπομονή και αντοχή!
      Αρκεί να μη δούμε να εξελίσσονται διάφορα ευτράπελα σχετικά με τη διαχείριση της όλης κατάστασης, διότι δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στους από πάνω δυστυχώς. Όποιος κομπάζει σε τέτοιες στιγμές έχει σαθρό υπόβαθρο και μπορεί να γίνει επικίνδυνος.

      Ναι, έχει γυριστεί ταινία ο αγαπημένος γλάρος. Το είχα αναφέρει και την είχα παραθέσει μάλιστα σε παλιά μου ανάρτηση. Μουσική είχα επιλέξει διαφορετική. Δεν την είχα δει ούτε εγώ, μια και ήμουν επίσης νήπιο. Την ανακάλυψα να σου πω την αλήθεια, όταν έφτιαξα την ανάρτηση, ενώ το βιβλίο το διάβασα σε πολύ νεαρή ηλικία, όπου είχα εντυπωσιαστεί και συγκινηθεί!

      Το βίντεο που έστειλες μαγευτικό και η μουσική θαυμάσια! Θα ακούσω και τα υπόλοιπα με την ησυχία μου. Κάποια γνωρίζω.
      Πάντα με συγκινεί ο μικρός Ιωνάθαν...!
      https://www.youtube.com/watch?v=o3UXV0crbOk&list=PLIivHAa3Ho1kBnh0czTdi9D97lEgDV105&index=6

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα.
      Διάβασα αρκετές φορές την απάντηση σου και δεν καταλάβα κατι.
      "Όποιος κομπάζει σε τέτοιες στιγμές έχει σαθρό υπόβαθρο και μπορεί να γίνει επικίνδυνος."
      Εγω δεν βλέπω καποιον να κομπαζει.Ολη η Ευρωπη μιλάει για το πόσο σωστα κινήθηκε η Ελλάδα και πως αντιμετωπισε το θεμα του κορωνοιου.
      Ασχετα με τα πολιτικα πιστευω του καθενος καλό θα είναι να βγάλουμε καποιες φορές τις παρωπιδες και να κοιτάξουμε πραγματικά το καλό της Ελλάδας.

      Ευχομαι καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα!!!!

      Διαγραφή
    3. Καλησπέρα.
      Ετοίμασα ένα κατεβατό και το έσβησα.
      Θα προτιμούσα να μην απαντήσω εδώ για πολλούς λόγους, ειδικά αυτή την περίοδο, τους οποίους δεν μπορώ να εξηγήσω δημόσια.
      Αν θες μπορώ να σου στείλω την απάντησή μου ιδιωτικά.
      Λυπάμαι που δεν μπορώ να γράψω άμεσα εδώ, γιατί δεν φορώ παρωπίδες...!

      Διαγραφή
    4. Και σίγουρα δεν έχει να κάνει με τις πολιτικές πεποιθήσεις.

      Διαγραφή
    5. Καλημέρα.
      Δεν πειράζει.Ήταν λάθος μου που έγραψα αυτό που ήθελα να εκφράσω.
      Πιστεύω ότι καλύτερα είναι να γράφω ότι έχει σχέσ με την μουσική.
      Γιατί το μόνο που γίνεται είναι να στεναχωρούμε ο ένας τον άλλον.Και αυτό δεν το θέλω.
      Ζητώ συγνώμη έαν σε στεναχώρησα.
      Καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση να έχουμε.

      Διαγραφή
    6. Δεν κρύβω ότι στενοχωρήθηκα με το θέμα των "παρωπίδων". Αν με γνώριζες, ίσως δε θα το έλεγες. Όμως, τι λέω. Εδώ κι άλλοι που υποτίθεται μας γνωρίζουν και μάλιστα πολύ καλά, αποδεικνύεται ότι αγνοούν πολλά ή δε θέλουν ή δεν τους νοιάζει να δουν.
      Δεν θα ήθελα να μην εκφράζεις εδώ αυτό που σκέφτεσαι, όπως δε θα το ήθελα για κανέναν αναγνώστη, όμως οφείλουμε να ακούσουμε και τον αντίλογο.
      Ειλικρινά, θα επιθυμούσα να διάβαζες αυτά που έγραψα αρχικά κι έσβησα, διότι θα καταλάβαινες ίσως πολλά.
      Αντ' αυτού, μπορείς να δεις πιο γενικά κάποιες απόψεις μου από δύο αναρτήσεις που σκέφτηκα (όπως και σε αρκετές άλλες με παρόμοιο περιεχόμενο), χωρίς φυσικά να σημαίνει ότι απαντούν όπως θα μπορούσα να απαντήσω άμεσα.
      https://stisglafkistocafe.blogspot.com/2018/01/blog-post_22.html
      https://stisglafkistocafe.blogspot.com/2020/03/blog-post_11.html
      Απευθείας το μόνο που θα μπορούσα να πω είναι ότι ειδικά αυτές τις ώρες απαιτείται μετριοπάθεια, σύνεση, σοβαρότητα, ωριμότητα, ουσιαστική δουλειά, δικαιοσύνη και αποτελεσματικότητα. Μεγάλο μέρος των πολιτών τα έκαναν πράξη όλα τα παραπάνω.
      Για να μη κάνω κι εγώ πιο στενάχωρη την κατάσταση εδώ (πίστεψε με έχουμε πολλούς λόγους για να στενοχωριόμαστε - άλλος λιγότερους, α΄άλλος περισσότερους ή σοβαρότερους), μπορείς να εξιλεωθείς με ένα μουσικό κομμάτι... :))
      Καλό Πάσχα!

      Διαγραφή
  3. Καταλαβαίνω Γλαύκη μου τις παρορμήσεις σου. Τις έχουμε όλοι στον έναν ή στον άλλο βαθμό. Και είναι λογικό. Απλά πρέπει να τις διαχειριστούμε με τον καλύτερο τρόπο μην παρασυρθούμε σε αδιέξοδα ή να μην καταπιούν.
    Τώρα όσον αφορά το ξημέρωμα της νέας μέρας ανάμεσα στους λαούς αυτό είναι ένα άλλο θέμα, πολύ μεγάλο και θα το συναντήσουμε μπροστά μας ως εργασία και πρόκληση.
    Σε ευχαριστούμε σε κάθε σου σκέψη Γλαύκη μου. Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Γιάννη μου!
      Μπα, δεν υπάρχει η παρόρμηση στον βαθμό που μπορεί να φαίνεται στο κείμενο. Είμαι αρκετά συνετό άτομο με αρκετό εσωτερικό έλεγχο. Μην ανησυχείς. Χιούμορ έκανα και μάλιστα πικρό, διότι αυτό που με φοβίζει είναι η αντιμετώπιση της κατάστασης από τους από πάνω. Δεν τους εμπιστεύομαι καθόλου, όπως και τη διαχείριση που θα γίνει από τις κυβερνήσεις των άλλων κρατών, έστω των πιο ισχυρών. Οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου κι αυτοί πάλι αλλού γι' αλλού! Την πάρτη τους όπως πάντα! Μικροί και λίγοι όλοι τους (σχεδόν όλοι)! Μωρέ, θα μάθει τελικά ποτέ ο άνθρωπος;
      Κι εγώ ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  4. Mια χαρά ψευδαισθήσεις έχεις! Ένα πέλαγος ζήτησες η καψερή. Τόση θάλασσα έχουμε, χαλάλι σου ένα οικοπεδάκι (έτσι τα λένε τώρα οι μεγάλοι μας φωστήρες)...
    Κρατάω αυτό, ως το πλέον αντιπροσωπευτικό στον "όμορφο" κόσμο που ζούμε:
    "Είμαι υποχρεωμένος να σου πω ότι από τη στιγμή που η ευτυχία σου βασίζεται στο τι κάνει κάποιος άλλος, έχεις πρόβλημα".
    Kαι προσδοκώ αυτή η Ανά(σ)ταση να μας φέρει φώτιση και καθαρή σκέψη. Να το πάρουμε απ' την αρχή το αλφαβητάρι του ανθρώπου. Με την "Αγάπη" και την "Αλληλεγγύη" ως πρώτες και κύριες αξίες.
    Φιλί γλυκό και ολόθερμες ευχές♥
    (Κράτα μου μια θέση στο κατάστρωμα του πλοίου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρατώ μια θέση στο κατάστρωμα, Μαρία μου, μα πού θα ήθελες να πάμε; :))
      Το στρέφουμε στην τρελή, γιατί αυτή την πολυπόθητη "Ανάσταση" δεν την βλέπω να συμβαίνει ανάμεσα στους ανθρώπους ούτε και με την επίθεση του "μικρού"! Ντουβάρι θα παραμείνει η ανθρωπότητα. Απαισιόδοξη είμαι τούτη την φορά, διότι τα δείγματα δεν είναι ενθαρρυντικά!
      Χρειάζονται ενισχύσεις εδώ πέρα...
      Ίσως κανένας γιγάντιος κεραυνός του παλιού θεούλη του Διός να ξύπναγε τα τυφλωμένα μυαλά!
      Ξανά με χιούμορ προς τη δόξα τραβάμε.
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  5. Όταν οι ψευδαισθήσεις λειτουργούν μια χαρά είναι όλα. Όταν προσγειώνεσαι στο τώρα ....ξαναγυρνάς στην οθόνη με την εικόνα της θάλασσας μπροστά σου, ναι;
    Δύσκολο το μετά Γλαύκη μου. Και δεν νομίζω να διδαχθούμε κάτι από όλο αυτό. Όχι εμείς ως απλοί άνθρωποι αλλά οι κρατούντες τα ηνία των κρατών τους. Αν σε βλέπουν ως αριθμό στη λίστα τους τι περιμένεις;
    Δεν είδες στις ειδήσεις που λένε ότι οι Σουηδοί αδιαφορούν για τα πάντα σε σχέση με τον ιό και ζουν κανονικά; Κι ας πεθαίνουν έξω από τα νοσοκομεία, όπως λένε. Ε αυτοί θα έλθουν μεθαύριο ως τουρίστες στη χώρα μας...τι θα γίνει; Θα τους εξυπηρετήσουμε γιατί θέλουμε το χρήμα που θα αφήσουν, σωστά;
    Ευχές ας αφήσω γιατί θα μακρυγορήσω τελικά
    Καλή Ανάσταση εύχομαι και εντός της οικίας μας. Είθε να φέρει ανάσταση σε κάθε όμορφο με αξία που έχει πεθάνει στη χώρα μας και στη ζωή μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ γι' αυτό δημιουργούμε αυτές τις ρημάδες τις ψευδαισθήσεις, για να γίνει πιο υποφερτή η πραγματικότητα.
      Ναι, παρομοίως δεν πιστεύω σε κάτι καλύτερο. Θα ήθελα με την ψυχή μου την αφύπνιση της ανθρωπότητας από πάνω προς τα κάτω, μα είναι χλωμό. Αν και δε θα έπρεπε να περιμένει κανείς ν' αλλάξει η εξουσία πρόσωπο, για να αλλάξει ο ίδιος. Από τα κάτω η αλλαγή, ώστε να υπάρξει πίεση κι έλεγχος προς τα επάνω.
      Προς στιγμήν αρκεί να παραδεχτούμε ότι είμαστε απλώς αριθμοί για τους επάνω και ίσως τότε να αρχίσει να κινείται η κατάσταση. Μετά την παραδοχή έρχεται η δράση στην πορεία.
      Για τους Σουηδούς το διάβασα και δεν το συζητώ. Υποκριτές και εαυτούληδες, όπως και πολλοί άλλοι φυσικά!
      Καλή Ανάσταση, Άννα μου, κι εύχομαι υγεία και ομορφιά μέσα κι έξω!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.