Σάββατο 18 Απριλίου 2020

Πες το μ' ένα μπουκέτο λουλούδια


Λατρεύω τα λουλούδια όπου κι αν βρίσκονται, ελεύθερα στη φύση, στον κήπο, στη βεράντα, στα βάζα μα και σ' ένα μπουκετάκι στο χέρι συλλεγμένα από τους αγρούς.
Τα λουλούδια είναι ευτυχία και η ομορφιά προσωποποιημένη, σε όλο της το μεγαλείο. Γι' αυτό μπορείς να πεις το οτιδήποτε μόνο με την προσφορά λουλουδιών, ακόμα κι ενός μοναχού. Αρκεί. Και είναι σαν να έχεις πει δεκάδες λέξεις.
Έτσι, ήρθα να δώσω ευχές παρέα με κάποια από τα πιο αγαπημένα μου λουλούδια, τις φρέζιες. Ντελικάτες, φωτεινές και υπέροχες σαν ζωηρόχρωμη ζωγραφιά, μοσχομυρίζουν ονειρικά σαγηνεύοντας με κάθε τρόπο την ανθρώπινη παρουσία!
Μια και αναφέρθηκα σε εκείνη...


Η ανθρώπινη παρουσία

Σ' έχουν εκπέμψει όλα τα πράγματα.
Σ' έστειλε ο κόσμος.
Είσαι ένα πρόβλημα φωτισμένο
ένα πρόσωπο
που έχει μυριάδες πτυχές,
παράλληλους, κέντρα, γραμμές.
Είσαι ο χάρτης μου.
 Το χέρι σου είναι και το χέρι του Νέγρου.
Και το χέρι του Ιησού. Και το χέρι της μάνας μου.
Και του εχθρού μου το χέρι.
Το φως του προσώπου σου είναι.
Και το φως του ηλίου.
Τα μάτια σου είναι όλα τα μάτια.
Είναι ο διαβήτης του απείρου τα πόδια σου.
Είσαι μια σφαίρα,
μ' εφτά καμπυλόγραμμα ουράνια συστήματα,
που τη γυρίζω,
κοιτάζω,
διαβάζω και γράφω με μικρές αστραπές
 το τραγούδι του κόσμου.

                                   Νικηφόρος Βρεττάκος



Να δανειστεί από το σαγηνευτικό άρωμα τούτων των λουλουδιών η ανθρώπινη παρουσία, συνεχίζοντας με πίστη και εντιμότητα το ταξίδι της στη γη!

Χρόνια Πολλά!








 

8 σχόλια:

  1. Χριστός Ανέστη και Χρόνια πολλά Γλαύκη μου! Στέλνω αγάπη, φιλιά .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια Πολλά, Γιάννη μου, κι από εδώ!
      Να στέκεσαι πάντα δημιουργικά στη ζωή σου!
      Καλή δύναμη για τη συνέχεια!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα,χρόνια πολλά Χριστός Ανέστη!!!!
    Με ένα υπέροχο ποίημα του Νικηφόρου Βρεττάκου.Ωραία η επιλογή σου.Και υπέροχα και τα τραγούδια που έχεις επιλέξει.
    https://www.youtube.com/watch?v=AMD2TwRvuoU

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα.
      Αληθώς Ανέστη!
      Χρόνια πολλά και καλά!
      Σ' ευχαριστώ για όλα!
      Πολύ όμορφη η επιλογή σου σήμερα!
      Ένα κλασικό κομμάτι, που μου αρέσει πολύ και αποδίδει ο ίδιος εξίσου εκπληκτικά:
      https://www.youtube.com/watch?v=u91flodrsnI

      Διαγραφή
  3. Ευχές υπό τις ευωδιές των αγαπημένων ανοιξιάτικων λουλουδιών και με τους στίχους του μεγάλου μας ποιητή. Τι καλύτερο αναστάσιμο μήνυμα;
    Χρόνια Πολλά και Φωτεινά αγαπημένη μου Γλαύκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινά, ναι, Μαρία μου!
      Όχι άλλο σκοτάδι ή έστω ημίφως!
      Σ' ευχαριστώ κι αντεύχομαι!

      Διαγραφή
  4. Ο τιτλος μου θυμισε το παρακατω:

    Πες της το μ' ένα γιουκαλίλι - Μανώλης Μητσιάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.