Σάββατο 11 Απριλίου 2020

Με ένα βαλς σ' έναν κόσμο που αλλάζει


"Παλιά μου τέχνη κόσκινο", λέει ο λαός. 'Έτσι κάνω κι εγώ για ακόμη μία φορά. Θα πω ό,τι έχω να πω μέσα από στίχους τριών πολύ τρυφερών ελληνικών τραγουδιών.

Σαν ένα βαλς θα μπορούσαμε να απολαμβάνουμε την απριλιάτικη φύση, που έχει αρχίσει ήδη να οργιάζει. Δυστυχώς, το μόνο που θα μπορούσαμε να ψιθυρίζουμε στον ρυθμό του μουσικού κομματιού είναι τα παρακάτω λόγια:

" Αγκαλιές σαν μήνες,
άλλες για να με ζεστάνουν
κι άλλες ήρθαν σαν τον Μάρτη
άνω-κάτω να με κάνουν " 

" Μα εγώ ζητούσα έναν,
τον Απρίλη μου τον ψεύτη
και τα λόγια που με δέναν
της καρδούλας μου τον κλέφτη "






Από αυτό που ακολουθεί, δεν ήξερα ποιους στίχους να αφήσω. Έτσι, θα συνεχίζαμε το ψιθύρισμα με λόγια που θα μπορούσαν να εκφράζουν τον καημό του ανθρώπου, ο οποίος αναγκάζεται να απέχει από την φύση, που νιώθει βαριά την απώλεια.

" Μεγάλο δέντρο ο στεναγμός, μεγάλη κι η σκιά του
απλώνει ρίζες στην ψυχή, στο σώμα τα κλαδιά του
Μα όπως ανοίγει ένα πουλί φτερούγα στον αέρα
το δέντρο γίνεται γιορτή και φτερουγίζει η μέρα "

" Πόσες φορές να σου το πω, πόσες να στο μηνύσω;
Να σου το πω ψιθυριστά ή να στο τραγουδήσω;
Θα σου το πω ψιθυριστά, όπως μιλάει το βλέμμα
που κρύβει μες τη σιγαλιά του κόσμου όλο το αίμα" 
 
" Χαμένοι μοιάζουμε, λοιπόν, στο γύρο του θανάτου 
στην παγωνιά του οριστικού, στον τρόμο του αοράτου 
Μα οριστικά θα χεις χαθεί, μονάχα αν το διαλέξεις 
όπως διαλέγει η μουσική τα λόγια και τις λέξεις " 
 
" Αυτός ο κόσμος που αλλάζει
πως σου μοιάζει, πως σου μοιάζει
Αυτός ο κόσμος που αλλάζει
με τρομάζει, με τρομάζει "
 
Πώς να μην τρομάζεις με τούτο τον κόσμο που αλλάζει. Μακάρι, να άλλαζε ο κόσμος μας μοιάζοντας στα πρόσωπα που αγαπάμε. Μακάρι, να τρομάζαμε από την αγάπη. Όμως, αντίθετα από όσα θέλει να μας πει ο Αλκίνοος στο τραγούδι του, τα πράγματα είναι αλλιώτικα τελικά! Τρομάζεις μπροστά στην αλήθεια που ζεις, μπροστά στον "γυμνό βασιλιά" όλων των λαών, μπροστά στο άγνωστο που ξεδιπλώνεται σταδιακά στα θολωμένα μάτια μας.
 
 
 
 
 
Κι ας κλείσουμε για τις ομορφιές που στερούμαστε με ένα πολύ όμορφο τραγούδι με επίσης θαυμάσιους στίχους. 
 
" Να σε μισήσω είν`αργά
αέρας με δροσολογά "
 
" Τινάζω το βασιλικό
να σταματήσω το κακό "
 
" Θυμάρι ρίχνω στις φωτιές
με τυραννούν οι ομορφιές
οι ομορφιές οι φόνισσες "


 
 
 
 

15 σχόλια:

  1. Καλησπέρα.
    Η καλύτερη επιλογή που μπορούσες να κάνεις είναι αυτή που εκφράζεις αυτό που αισθάνεσαι με μουσική.
    Επειδή για μένα η μουσική είναι τρόπος ζωής,είναι το οξυγόνο μου μπορώ να σε καταλάβω.
    Πολύ ωραίες οι επιλογές σου αν και δεν ακούω τον τελευταίο καιρό έντεχνα ελληνικά.
    Η Φωτεινή Βελεσιώτου είναι μια κυρία της μουσικής.
    Είχα δει στην Ερτ2 μια συνεντευξή της και αυτό που βγάζει είναι μια ηρεμία και μια αγάπη για τους ανθρώπους.

    Μου κάνει εντύπωση ότι σπάνια σου σχολιάζουν όσοι γράφουν εδώ τις μουσικές επιλογές σου.
    Τα δικά μου αγαπημένα που ακούω τώρα είναι :

    https://www.youtube.com/watch?v=micFPTLix7E
    https://www.youtube.com/watch?v=r_8QI6-KKhM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, μάλλον, θα έλεγα σιγά-σιγά...
      Πάντα μου άρεσε πολύ η μουσική, όμως μπορώ να πω πια πως και για μένα έχει γίνει το οξυγόνο μου.
      Πράγματι η Βελεσιώτου είναι όπως την περιγράφεις.

      Ναι, δε σχολιάζουν συχνά τις μουσικές επιλογές μου, όμως δεν είναι υποχρεωμένοι να ακούν τη μουσική που βάζω στις αναρτήσεις. Όταν γίνεται, το χαίρομαι, αλλά μέχρι εκεί. Επιλέγω μουσική, διότι κυρίως ικανοποιεί δική μου ανάγκη, αν συμπέσει και με κάποιου άλλου, ακόμα καλύτερα.

      Δες μια πολύ ιδιαίτερη συνεργασία, που με εξέπληξε όταν τη βρήκα τυχαία:
      https://www.youtube.com/watch?v=6CB9OrGZ7-c

      Υ.Γ.
      Μου άρεσαν και τα δύο που έστειλες. Το δεύτερο το έχω λάβει πάλι, όμως ευκαιρία να το ξανακούσω.

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα.
      Οι επιλογές της μουσικής που κάνεις πιστεύω ότι ταιριάζουν απόλυτα με τα κείμενα σου.
      Γιαυτό έγραψα ότι σπάνια βλέπω κάποιο σχόλιο για την μουσική.
      Επειδή όταν διαβάζω ένα κείμενο και δω ότι έχει κάποιο video ή μουσική πάντα το βλέπω ή το ακούω για να έχω μια πλήρη εικόνα γιαυτό και το σχολίασα.
      Απλά μου έκανε εντύπωση.Για μένα πάντα ,εάν δεν ακούσω και την μουσική που έχεις επιλέξει είναι σαν να εχω διαβάσει το μισό κείμενο.
      Η συνεργασία αυτή που έχεις επιλέξει μυ αρέσει πάρα πολύ.
      Έψαχνα να την βρω και σε cd ή σε δίσκο εάν εχει κυκλοφορήσει.
      Δεν την έχω βρεί.
      Σήμερα πίνω καφέ και ακούω http://www.e-radio.gr/Imagine-897-Thessaloniki-i762/live.

      Διαγραφή
    3. Καλημέρα.
      Έχεις καταλάβει απόλυτα τον ρόλο της μουσικής εδώ στις αναρτήσεις. Είναι σχεδόν αναπόσπαστο μέρος τους και κάποιες φορές είναι η βάση τους ή η μουσική δίνει την έμπνευση για να γράψω. Στερήθηκα πολλά χρόνια τη μουσική λόγω πένθους, οπότε τώρα την απολαμβάνω όσο δεν παίρνει. Αναπληρώνω τον χαμένο χρόνο.
      Σ' ευχαριστώ για τα πολύ καλά κι εύστοχα λόγια σου!
      Ορμώμενη από το θέμα του κειμένου, για την απώλεια της ομορφιάς σε μεγάλο βαθμό που έχουμε υποστεί και περισσότερο της φύσης, προτείνω κάποιο τραγούδι που θυμήθηκα:
      https://www.youtube.com/watch?v=FZvNysf-iLA
      Κι ένα πιο χαρούμενο (το έχουμε ανάγκη):
      https://www.youtube.com/watch?v=6-i3yVsAO0g

      Διαγραφή
    4. Παρέλειψα να πω ότι η συνεργασία δεν κυκλοφορεί σε δίσκο, μα, από ό,τι έλεγαν εκεί στα σχόλια, ήταν μια συνάντηση σε κάποιο νησί που είχε πληγεί από την έκρηξη ηφαιστείου. Δεν έδωσα και πολλή σημασία να σου πω την αλήθεια, γιατί ήμουν βιαστική. Είμαι σπίτι μεν, όμως η εργασία συνεχίζεται και μάλλον πυρετωδώς!

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα σου Γλαύκη μου. Πάντα έχεις κάτι όμορφο να κουβαλήσεις την Άνοιξη. Με τις μουσικές, την αύρα σου, τους στίχους, τις εικόνες.
    Ελπίζω να είσαι καλά, να αντέχεις, να δημιουργείς.
    Στέλνω φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Γιάννη μου!
      Σέρνω μωρέ την Άνοιξη από τα μαλλιά να μας συμπαρασταθεί λιγάκι, να αντέξουμε!
      Καλά είμαι και καταπιάνομαι σε γρήγορους ρυθμούς με τα μαθητούδια μου!
      Να περνάς κι εσύ όμορφα όσο μπορείς!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. Με την Φωτεινή έχω ζήσει μαγικές βραδιές. Είναι μια γυναίκα που θαυμάζω απεριόριστα και όχι μόνο για τις μουσικές της. Αν ήταν να περιγράψω πώς είναι μια έκρηξη χαράς, αυτή θα ήταν η ακαπέλα ερμηνεία της στο "Θα με δικάσει ο κούκος και το αηδόνι". Ιεροτελεστία!...
    Ουφ! Ωραία ήταν σήμερα στο καφέ σου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα.Εαν σας αρέσει η Ελληνική έντεχνη μουσική ακούστε από την σελίδα του Μελωδια 7 διαφορετικά web ραδιόφωνα του.
      https://www.melodia.gr/online-radios/

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα, Μαρία μου!
      Μου αρέσει όταν μοιράζεσαι τις μουσικές σου εμπειρίες εδώ!
      Είναι μια εξαιρετική καλλιτέχνης, που δυστυχώς δεν έχω ακούσει ζωντανά, γιατί έχω την αναποδιά στον εγκέφαλό μου να μην πηγαίνω σε συναυλίες ή χώρους που τραγουδούν γνωστοί καλλιτέχνες...
      Σε χάρηκα, κορίτσι μου!
      Ευχαριστώ!

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμε φίλε, αν είσαι ο DjM, ο Μελωδία είναι αγαπημένος μου και τον ακούω συχνά!
      Σου έχω απαντήσει για τη συνεργασία που ρώτησες αν υπάρχει στη δισκογραφία. Δες επάνω.

      Διαγραφή
    4. Καλησπέρα.
      Εγώ είμαι.Δεν ξέρω εάν γνωρίζεις την νέα υπέροχη φωνή της jazz,soul,funk.
      Είναι σε μια από τις μεγαλύτερες δισκογραφικές.Στην Bluenote records.Kandace Springs !!!!!
      https://www.youtube.com/watch?v=iQLXvO8uFTQ
      https://www.youtube.com/watch?v=a2kqizaV06I

      Διαγραφή
    5. Καλησπέρα.
      Δεν τη γνωρίζω την τραγουδίστρια. Μου άρεσε η φωνή της και νομίζω προβάλλεται καλύτερα στο δεύτερο μουσικό κομμάτι, που είναι και γνωστό. Το πρώτο έχει πολύ καλούς στίχους!
      Ευχαριστώ για τα μουσικά μαθήματα...:))
      Κι ένα δικό μου που έπεσα επάνω του εχθές...
      https://www.youtube.com/watch?v=4IUR7agj6Mg

      Διαγραφή
  4. Και τα τρία εξαιρετικά κομμάτια Γλαύκη μου το ένα καλύτερο από το άλλο..
    Η καλή μουσική είναι εκείνη που εξημερώνει τα πάντα..
    Τις ευχες μου τις αφησα στην επομενη αναρτηση αλλα θα τις αφησω και εδώ γιατί είναι ομορφες οι ευχες...όποτε και να τις κανουμε..Καλή Ανάσταση παντού..!!! 🌼🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ρούλα μου!
      Πάντα χαίρομαι όταν απολαμβάνετε τη μουσική που επιλέγω!
      Μακάρι να υπάρξει "Ανάσταση" στα μυαλά όσων χειρίζονται την όλη κατάσταση γύρω μας, διότι δεν μας βλέπω καλά...για πολλούς λόγους.
      Σε φιλώ!
      Ευχές στη νέα ανάρτηση...

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.