Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020

"Ζήλεια μου, ζήλεια μου... μίλα μου"


"Όταν παίρνω φόρα, φόρα κατηφόρα
κι ο Θεός ο ίδιος δε με σταματά"
Μας λένε οι στίχοι που τραγουδά η Χαρούλα για τη ζήλεια...
Ποιος ζηλεύει, παιδιά;
Σε μια τέτοια ερώτηση όλοι σφυρίζουν δήθεν αδιάφορα. Υπάρχει άραγε κανείς που να μην έχει αισθανθεί αυτό το ισχυρό συναίσθημα, σαν την αγάπη ένα πράμα, όπως λέει στη συνέχεια και το τραγούδι;

Η ζήλεια είναι συναίσθημα που υπάρχει, όπως όλα τα άλλα, και από φυσιολογικό ενδέχεται να καταλήξει σε καταστροφικό. Το ζήτημα είναι πότε ξεφεύγει η κατάσταση και εξελίσσεται σε κάτι ψυχοφθόρο για τον ίδιο που την αισθάνεται μα και για τον αποδέκτη συμπεριφορών, οι οποίες την έχουν ως αιτία.

Όλα ξεκινούν από τη στιγμή που ο άνθρωπος μπαίνει στη διαδικασία της σύγκρισης του εαυτού του με τους άλλους. Κάτι τέτοιο εμφανίζεται όταν το άτομο θεωρεί ότι έχει ελλείψεις σε στοιχεία της προσωπικότητάς του, σε υλικά αγαθά ή σε ό,τι άλλο μπορεί να σκεφτεί κανείς μέσα από την ζωή.

Ουσιαστικά κοιτά το μέσα του και γνωρίζει τι υπάρχει εκεί και ταυτόχρονα το έξω των άλλων, έχοντας άγνοια για τον εσωτερικό κόσμο τους. Όμως και οι άλλοι κάνουν ακριβώς το ίδιο. Ένα χαμόγελο για παράδειγμα δε σημαίνει ότι χαμογελά και η ψυχή. Ό,τι παρουσιάζεται προς τα έξω μπορεί να είναι ψεύτικο. Οπότε τι νόημα έχει να ζηλεύει κανείς οτιδήποτε μόνο φαίνεται και πιθανόν δεν είναι.

Δε λαμβάνεται υπόψη πως κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και μοναδικός, μη συγκρίσιμος με κανέναν. Συνηθίζουμε, δυστυχώς, όλοι να περνάμε σε τέτοιες συγκρίσεις διαρκώς, ακόμα και όταν έχουμε γνώση. Πάντα κυριαρχεί και καθοδηγεί  ο φόβος μη τυχόν και φανούμε "λίγοι" σε σχέση με τους άλλους ή κατώτεροι των περιστάσεων.

Όποιος ζει με τη ζήλεια, ζει ψεύτικα, διότι προσπαθεί να υποκριθεί κάτι που δεν είναι, να κάνει πράγματα που δεν μπορεί να χειριστεί. Βγαίνει έξω από τη φύση του και το αποτέλεσμα είναι να μοιάζει τεχνητό κατασκεύασμα. Διαρκώς μιμείται και ανταγωνίζεται τους άλλους. Υποφέρει, ζώντας στην κόλαση.

Οι άλλοι δεν του φταίνε σε τίποτα, καθώς εισπράττουν κακία με πολλούς και διάφορους τρόπους είτε λεκτικά είτε έμπρακτα. Αυτός που ζηλεύει στην ουσία φτάνει να βασανίζει, εκτός από τον εαυτό του, και τους γύρω του.
Η κλίμακα της κακίας είναι εκτενής, αφού μπορεί να δηλώνεται για παράδειγμα στον εργασιακό χώρο, όπου ο ζηλιάρης θα βάζει συχνά τρικλοποδιές στη δουλειά εκείνου που έχει βάλει στόχο έως τη ζήλεια σε υπέρτατο βαθμό που οδηγεί ακόμα και στην καταστροφή περιουσιών ή χειρότερα στην αφαίρεση της ζωής κάποιου. 

Η ζήλεια στον έρωτα είναι ίσως η πιο δικαιολογημένη, πάντα μιλώντας για τη "φυσιολογική" και όχι εκείνη που διαλύει τις σχέσεις, αφού πρώτα έχει κάνει μαρτύριο τη ζωή όλων. "Φυσιολογική" με την έννοια ότι κανένας δε θέλει να χάσει με οποιοδήποτε τρόπο το ταίρι που αγαπά. Γενικά οι αιτίες της ερωτικής ζήλειας είναι θα λέγαμε δύο. Η  μία είναι η ανάγκη ελέγχου μην απατήσει και η δεύτερη είναι η έλλειψη αυτοεκτίμησης που εξωτερικεύεται με την κτητικότητα. Το θέμα είναι όλα αυτά να μην οδηγούν στη συσσώρευση θυμού, ο οποίος θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε βίαιες συμπεριφορές ή αυτοκαταστροφικές, ανάλογα με τον χαρακτήρα του καθενός. Και οι δύο πλευρές - ζηλιάρης και αποδέκτης - μέσα από μια καθημερινή τέτοιου είδους πραγματικότητα εμφανίζουν στο τέλος άγχος και μελαγχολία, γιατί ο ζηλιάρης αισθάνεται έντονα την έλλειψη εμπιστοσύνης και ο άλλος την πίεση και τον εγκλωβισμό.

Για να αποφευχθεί η ζήλεια σε κάθε περίπτωση είναι καθοριστική η προσωπική εργασία που κάνει ο καθένας με τον εαυτό του. Να μεγαλώσει, να γίνει πιο αυθεντικός άνθρωπος. Να κοιτάξει μέσα του και να δει αυτό ακριβώς που είναι, να το αγαπήσει και να το σεβαστεί. Θα σταματήσει η κακία, όταν αρχίσει να μεγαλώνει τους εσωτερικούς θησαυρούς του. Μόνο τότε θα ανοίξει η πόρτα του παραδείσου και θα γλιτώσει από την κόλαση με τα βασανιστήριά της, όπως θα γλιτώσουν και οι υπόλοιποι που δε φταίνε. 
Εξάλλου, η πόρτα του παραδείσου ήταν πάντα ανοιχτή, αλλά δεν την έβλεπε.






25 σχόλια:

  1. "Υποφέρει, ζώντας στην κόλαση".
    Αυτό είναι το επιστέγασμα, πιστεύω.
    Το θεωρώ απ' τις χειρότερες αδυναμίες του ανθρώπου και όλοι ξέρουμε περιπτώσεις που η αφόρητη ζήλεια έγινε καταστροφική εμμονή.
    Πόσα εγκλήματα θα είχαν αποφευχθεί αλήθεια, αν δεν υπήρχε η ζήλεια και η αφόρητη κτητικότητα;
    Δύσκολα μάς έβαλες απόψε Γλαύκη μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω έναν άνθρωπο που φτάνει να ζηλεύει τόσο πολύ που να υποφέρει ή να κάνει τους άλλους να υποφέρουν. Δε συζητώ να οδηγείται σε εγκληματική πράξη...
      Όλα έχουν ένα μέτρο και η κτητικότητα και η ζήλεια. Ακόμα και στην περίπτωση της ερωτικής ζήλειας, που για μένα είναι λίγο πιο λογική.
      Καλή εβδομάδα, Μαρία μου!

      Διαγραφή
  2. Η ζήλεια είναι ότι χειρότερο μπορεί να υπάρξει στην ζωή μας.
    Είναι πολλές φορές ανασφάλεια και φόβος.Στις μέρες μας είναι έντονη σε αρκετά άτομα.Περισσότερο στους άντρες και λιγότερο στις γυναίκες.
    Οι περισσότεροι άνθρωποι στις μέρες μας δίνουν περισσότερο βάρος στο "πώς θα πέρασουν καλά".Και αυτό το να περάσουν καλά έχει την σαρκική ηδονή.
    Δεν υπάρχει η μονογαμική σχέση μεταξύ δυο ανθρώπων.
    Πιστεύω ότι είναι καθαρά θέμα χαρακτήρα του κάθε ανθρώπου.
    Επειδή για αρκετά χρόνια εργαζόμουν ως Dj και όπως είναι γνωστό η συγκεκριμένη δουλειά έχει και τα τυχερά της,ποτέ όσο καιρό είχα ερωτική σχέση δεν σκέφτηκα να πάω με κάποια άλλη γυναίκα μόνο για μια βραδιά.
    Έτσι ποτέ δεν είχα πρόβλημα με τις σχέσεις μου.
    Η σύζυγος μου λίγο καμμιά φορά ζηλεύει.Χωρίς να δώσω δικαίωμα.
    Δεν υποφέρω όμως.
    Πιστεύω ότι μερικές φορές η ζήλεια έχει να κάνει και με τον έντονο εγωισμό που μπορεί να έχει ενας άνθρωπος.
    https://www.youtube.com/watch?v=wADRRYNHhOA
    https://www.youtube.com/watch?v=i2WH-AgR00I

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, συνήθως οι άντρες είναι αυτοί που εκδηλώνουν τη ζήλεια τους και μάλιστα με υπερβολικό τρόπο συνήθως, καθώς θέλουν από τη φύση τους να έχουν τον έλεγχο πάνω σε πολλά πράγματα.
      Η ζήλεια είναι αρκετά δικαιολογημένη με μέτρο φυσικά, όταν κανείς είναι ερωτευμένος. Στην περίπτωση που έχει περάσει στο επίπεδο της αγάπης είναι θεωρώ πιο ήπια τα πράγματα. Λένε ότι δεν είναι ερωτευμένος κάποιος αν δεν ζηλεύει καθόλου και νομίζω ότι υπάρχει ένα μέρος δίκιου. Αν ζηλεύει το άτομο υπερβολικά δεν νομίζω ότι δείχνει αυτό μα εγωισμό, όπως πολύ σωστά είπες. Όταν αγαπάς, θέλεις το καλύτερο για τον άλλο. Κι αν σε κάποτε ξεφύγεις σε συμπεριφορές λόγω ζήλειας, το μαζεύεις για να μη στενοχωρείς τον άλλο.
      Όσον αφορά τη μονογαμική σχέση είναι μεγάλη κουβέντα, διότι ο άνθρωπος από τη φύση του δεν είναι μονογαμικό ον. Το να δεσμεύεται με έναν άλλο άνθρωπο απόλυτα συμβαίνει όταν τον αγαπά πολύ βαθιά και τότε δεν υπάρχει κανείς άλλος για εκείνον.
      https://www.youtube.com/watch?v=m73OcWvEoqQ
      https://www.youtube.com/watch?v=A6by9nOo4BQ
      Καλή εβδομάδα.

      Διαγραφή
    2. Συγγνώμη για τα λάθη. Γράφω βιαστικά.

      Διαγραφή
    3. Καλησπέρα.Καλή εβδομάδα.Ωραίες οι μουσικές επιλογές σου.
      Αγαπημένα τραγούδια όλα.
      Διάβασα τα σχόλια όλων και πιστεύω ότι όλοι γράψαμε περισσότερο για τις ερωτικές και λιγότερο για τις φιλικές.
      Είναι πραγματικά πολύ κακό να υπάρχει ζήλεια και πολύ περισσότερο ανάμεσα σε φίλους.
      Αυτό που με εκνευρίζει πολύ είναι όταν κάποιος ζηλεύει και φαίνεται και σου λέει ότι είναι ιδέα σου.
      Το πιστεύω και εγώ ότι ο άνθρωπος δεν είναι μονογαμικό ον.
      Αλλά ποτέ δεν μπορούσα να λειτουργήσω σε παράλληλη σχέση.
      Επίσης πολύ κακό είναι όταν η ζήλεια γίνει θυμός.Εκεί νομίζω ότι φτάνει το άτομο σε ακραίες καταστάσεις.
      Καλή εβδομάδα με ένα αγαπημένο μου.
      https://www.youtube.com/watch?v=AM0MVuEmFGc

      Διαγραφή
    4. https://www.youtube.com/watch?v=KqsVIyE9pas

      Διαγραφή
    5. https://www.youtube.com/watch?v=GdU6snztM0A

      Διαγραφή
    6. Το πρώτο ένα τρυφερό τραγούδι από μια πολύ γλυκιά τραγουδίστρια!
      Το δεύτερο έχει μουσική που κάπως σε ταράζει (τουλάχιστον έτσι το αισθάνθηκα)και οι στίχοι (μ' αρέσει να κοιτώ τους στίχους πάντα)δεν μου ταίριαζαν με τη μουσική.
      Το τρίτο είναι σε απίθανη απόδοση, το λάτρεψα και μου αρέσουν πάρα πολύ οι στίχοι του!
      Στέλνω κι εγώ άλλα δύο.
      Το πρώτο είναι σε παρόμοιο πνεύμα με δικό σου πρώτο (ένα όμορφο ντουέτο):
      https://www.youtube.com/watch?v=ZuBXh60X-F4
      Το δεύτερο για τον χρόνο που όλα τα βοηθά να γίνουν καλύτερα...
      https://www.youtube.com/watch?v=MuAGGZNfUkU
      Σ' ευχαριστώ για τις επιλογές σου και ξεκινά πιο αισιόδοξα η εβδομάδα!

      Διαγραφή
    7. Ήθελα να συμπληρώσω σε αυτά που λες για τη ζήλεια ανάμεσα σε φίλους. Όταν υπάρχει, δεν είναι εύκολη η ουσιαστική επαφή. Μου έχει τύχει και αναγκαστικά διατηρώ αποστάσεις, με αποτέλεσμα δεν επιτρέπεται η εξέλιξη μιας τέτοιας σχέσης σε βάθος. Μένει στην επιφάνεια ή διαλύεται, καθώς χάνεται η εμπιστοσύνη από αυτόν που δέχεται τη ζήλεια από τον φίλο του. Διέκοψα τέτοιες φιλίες, γιατί με έκαναν να αισθάνομαι άσχημα. Επίσης δεν παραδέχεται ποτέ κανείς ότι ζηλεύει από τους φίλους και ναι σου λένε ότι είναι ιδέα σου...γκρρ!

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα Γλαύκη
    Παρ' όλο που έχω αποφασίσει αποχή από τα μπλοκς για μικρό χρονικό διάστημα, στην δική σου ανάρτηση δεν θα την τηρήσω, γιατί το θέμα σου είναι πειρασμός.
    Την ζήλεια, έτσι ατόφια δεν την γνωρίζω. Δεν ξέρω γιατί. Ίσως ποτέ μου δεν πίστευα πως έχω κάτι που θα μπορούσε κάποιος να το ζηλέψει. Ίσως πάλι, σε διάφορες καταστάσεις να έδινα άλλου είδους ονόματα και επεξηγήσεις.
    Πχ σε μια ερωτική σχέση, την ζήλεια την ονόμαζα κτητικότητα ή διεκδίκηση και κάποιες φορές την δικαιολογούσα. Σε περιπτώσεις που ήταν υπερβολική και η κατάσταση ξέφευγε, τελείωνε και η σχέση.
    Σε φιλικές σχέσεις, είναι θέμα σύγκρισης όπως κι εσύ αναφέρεις, με τους φίλους μου όμως προσπαθώ να μην κάνω συγκρίσεις, και νιώθω άσχημα αν καταλάβω πως κάποιος ίσως να νιώθει μειονεκτικά απέναντι μου. Αν εγώ νιώσω μειονεκτικά, σηκώνω τα τείχη μου, τις άμυνες μου και φεύγω.
    Έχω ζήσει φουλ ''ανταγωνιστική'' σχέση, τουλάχιστον έτσι την βλέπω εγώ, με πάρα πολλών ετών φίλη. Και με πολύ εγωισμό. Σ αυτές τις περιπτώσεις κάνεις υπομονή και όσο πάει. Αναλόγως πού γέρνει η βάρκα, στις καλές στιγμές ή στις κακές. Όταν οι κακές υπερτερούν τελειώνει και η σχέση.

    Είχα όμως ένα πρόβλημα με το θέμα ζήλεια. Από παιδί. Ήμουν το μεγαλύτερο παιδί στην οικογένεια μου και άκουγα πάρα πολύ συχνά αυτό το ''εσύ είσαι μεγάλη, μην ζηλεύεις'', όμως δεν αισθανόμουν να ζηλεύω. Αισθανόμουν προστατευτική απέναντι στην αδερφή μου.
    Πολύ αργότερα κατάλαβα πως όλα τα παιδιά μπορεί να ζηλεύουν κι ακόμη τα μικρότερα αδέρφια τα μεγαλύτερα. Είναι μια προσωπική κατάσταση που την έζησα και δεν ξέρω αν μπορεί να γίνει κατανοητή σε τρίτο πρόσωπο.

    Θαυμάζω πολύ πολλούς ανθρώπους.
    Πολλές φορές συγκρίνω τον εαυτό μου μαζί τους. Ξέρω πως αυτοί είναι εκεί στη δική τους δουλειά, κι εγώ στη δική μου.
    Προσπαθώ να πάρω τα θετικά και να δώσω ό,τι θετικότερο έχω να δώσω εκείνη τη στιγμή.

    Νομίζω έχω εξελιχθεί μέσα από γνωριμίες ανθρώπων που ήταν πολύ πιο μπροστά από μένα και τους ευγνωμονώ για αυτό!

    σ ευχαριστώ για τον χώρο σου Γλαύκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τιμή μου, λοιπόν, που ήρθες ενώ απέχεις γενικά!
      Κι εγώ δε ζηλεύω, αλλά θαυμάζω και το λέω αυτό που αισθάνομαι στους άλλους. Γιατί όχι;
      Έχω όμως δεχτεί ζήλεια από συγγενείς, φίλες, σύντροφο και συναδέλφους. Δεν είναι καθόλου ευχάριστο, γιατί είναι σα σκια που πλανάται πάνω απ' το κεφάλι σου. Υπάρχουν στιγμές που καταντά ανυπόφορο. Αναγκάζεται κανείς να κρατά αποστάσεις και να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικός, αλλά εκεί παύει να υπάρχει ουσιαστική επαφή και σχέση με αυτούς τους ανθρώπους.
      Σχετικά με τα τελευταία που λες συμφωνώ απόλυτα.
      Να είσαι καλά και έρχεσαι όποτε το επιθυμείς και για΄όσο χώρο θες...:))
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
    2. Γλαύκη καλημέρα
      Ανάμεσα σε συναδέλφους την ζήλεια την θεωρώ δεδομένη, τον ανταγωνισμό τον βρήκα μπροστά μου όταν άνοιξα το μαγαζί μου, πιο πριν δεν ήξερα τι είναι αυτό! Από συγγενείς, ναι! Το έχω νιώσει σε άσχημο βαθμό, μ αυτούς τους ανθρώπους κρατάω μια επαφή μακρινή, πχ ένα τηλεφώνημα στις γιορτές. Από τον σύντροφο μου εδώ και 40 ευτυχώς δεν έχω δει ζήλειες, δεν θα το άντεχα!
      Από φίλη, όπως είπα και σο προηγούμενο σχόλιο μου, είδα εγωισμό και επικριτική στάση, δεν ξέρω αν ήταν ζήλεια, δεν το αναγνώριζα τόσα χρόνια έτσι, αλλά ίσως ναι.. και το κατάλαβα αυτό έντονα τον τελευταίο καιρό, όταν της έδειχνα πράγματα που κανονικά θα έπρεπε να επικροτήσει, να θαυμάσει, να πει μπράβο, να πει καλές κουβέντες, αυτή μιλούσε για το τι μηχανήματα είχαν χρησιμοποιηθεί. Εκεί είπα ''κάτι συμβαίνει εδώ''.
      Έκοψα τις επαφές μου, το έκανα!
      Και ξέρεις τί;
      Την διαφορά την καταλαβαίνεις όταν συναντάς φίλους πιο τρυφερούς, με ενσυναίσθηση.
      Βέβαια όλα αυτά είναι πάντα σχετικά και ποτέ απόλυτα, είναι όλα ρευστά.
      Πραγματικά, οι άνθρωποι με τους οποίους ερχόμαστε σε επαφή διαμορφώνουν την εμπιστοσύνη μας, και τις επαφές που θα δημιουργήσουμε από εκεί και πέρα. Είμαστε πάντα επιφυλακτικοί ίσως επειδή γνωρίζουμε πως πίσω από ένα άτομο που δείχνει ενδιαφέρον, αποδοχή, μπορεί να υπάρξουν άλλα συναισθήματα αργότερα. Κυρίως αν εσύ δεν αποδειχθείς στα μέτρα του. Όπως αυτός σε φαντάζεται ή προσπαθεί να σε κάνει να είσαι.

      καλή συνέχεια
      εδώ έχουμε μια ηλιόλουστη μέρα αλλά πολύυυ κρύο.
      :-)))

      Διαγραφή
    3. Δε θα έπρεπε να είμαστε αυτό που θέλουν οι άλλοι, προκειμένου να γινόμαστε αποδεκτοί. Τότε δεν είμαστε έντιμοι απέναντι στον εαυτό μας. Το μόνο που είναι σημαντικό έχει να κάνει με το αν βλάπτουμε με τη συμπεριφορά ή τη στάση μας άλλους. Σε άλλη περίπτωση μένουν μαζί μας όσοι μας αποδέχονται γι' αυτό που είμαστε, όπως και κρατάμε ως συνοδοιπόρους μας (συντρόφους, συγγενείς, φίλους, συνεργάτες) όσους είναι αποδεκτοί και από εμάς γι' αυτό ακριβώς που είναι. Αν μαζί τους αισθανόμαστε άνετα, οικειότητα, μας δίνουν χαρά και μπορούμε να τους εμπιστευόμαστε και τανάπαλιν, τότε αυτοί είναι για μας κι εμείς για εκείνους. Οι υπόλοιποι ας πάνε στο καλό. Η ζωή είναι μικρή, για να ζούμε μέσα στην πίκρα. Τα λέω αυτά, διότι είμαι αρκετά υποχωρητικός άνθρωπος με πολλή ενσυναίσθηση, με αποτέλεσμα να διατηρώ κατά καιρούς ανθρώπους στην ζωή μου, που δεν άξιζε ο κόπος, ο χρόνος και η προσπάθεια μαζί τους.
      Τα παθήματα γίνονται μαθήματα, ευτυχώς, από κάποια στιγμή κι έπειτα. Φυσικά μέσα από τέτοιες εμπειρίες είμαστε πλέον σε θέση να εκτιμήσουμε ό,τι διαφορετικό βρεθεί στον δρόμο μας με απόλυτη συναίσθηση. Μαθαίνουμε παράλληλα και πολλά για τον εαυτό μας κατά τη συναναστροφή μας με εκείνους που δεν ταίριαζαν να βρίσκονται κοντά μας.
      Χάρηκα την ανταλλαγή εδώ!
      Αθήνα είσαι(αν θες απαντάς);
      Καλή συνέχεια και σε σένα!

      Διαγραφή
    4. Εκεί είναι το θέμα, στις ισορροπίες!
      Θεσσαλονίκη είμαι Γλαύκη
      δεν έχω κάτι να κρύψω, γιατί να μην απαντήσω

      καλό απόγευμα :)

      Διαγραφή
    5. Δεν έχει να κάνει με το αν κάποιος θέλει να κρύψει κάτι, μα μπορεί να μη θέλει να δημοσιοποιεί στοιχεία του για λόγους αρχής.
      Κι εδώ κάτω στη μεγαλούπολη το κρύο είναι επίσης τσουχτερό.
      Γοητευτική πάντα η Θεσσαλονίκη!
      Μου έχει κάνει εντύπωση η κομψότητα των γυναικών εκεί, ακόμα κι όταν φοράνε ένα απλό φουστανάκι.
      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα αγαπητή μου Γλαύκη.
    Σήμερα στις αναζητήσεις σου έχει σειρά ένα συναίσθημα από τα πιο κυρίαρχα στην μορφή ζωής.
    Η Ζήλεια δεν είναι μόνο συναίσθημα-βίωμα που συναντάται στον άνθρωπο. Σε όσους συναναστρέφονται με ζώα και δη θηλαστικά καταλαβαίνουν άμεσα την ύπαρξή της και σε αυτά τα όντα.
    Η Ζήλεια είναι ένα συναίσθημα που μέσα του ενυπάρχει το θετικό και το αρνητικό. Το φως μα συνάμα και το σκοτάδι.
    Στο φως και στο θετικό σίγουρα είναι η παρακίνηση σε κάτι όμορφο που βλέπουμε ή βιώνουμε απέναντι ή δίπλα μας, ικανό να κινητοποιήσει και τις δικές μας δυνάμεις δημιουργίας.
    Στο σκοτάδι και στο αρνητικό είναι το άρρωστο αίσθημα της ιδιοκτησίας με το οποίο ντύνουμε κάθε σχέση μας έξω από το δικό μας "εγώ".
    Είναι μεγάλη υπόθεση για κάθε άνθρωπο να διαχειριστεί αρμονικά τη ζήλεια Γλαύκη. Και υπόθεση διαχρονική που μας ακολουθεί σε όλη μας τη ζωή.
    Πάντα και εγώ προσπαθώ να αφήσω έξω αυτό το νοσηρό "εγώ" στη σχέση μου με τους άλλους ακόμα και με τους δικούς μου ανθρώπους.
    Στέλνω μια όμορφη καλησπέρα αγαπητή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Στο φως και στο θετικό σίγουρα είναι η παρακίνηση σε κάτι όμορφο που βλέπουμε ή βιώνουμε απέναντι ή δίπλα μας, ικανό να κινητοποιήσει και τις δικές μας δυνάμεις δημιουργίας."
      Κρατώ αυτό και αρκεί!
      Σ' ευχαριστώ και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα.
    Μετά από μια κουραστική μέρα ακούω μουσική.
    https://www.youtube.com/watch?v=5fzGXaFQloc
    Και σκέφτηκα να το μοιραστώ με όσους έχουν διάθεση να ακούσουν αυτό που ακούω και εγώ.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θαυμάσιο. Γεμάτο πάθος και αναδεύει πολλά συναισθήματα.
      Ενώ ακούω και κλασική μουσική, δεν συνηθίζω να ακούω έργα του συγκεκριμένου συνθέτη.
      Για το πιάνο επίσης γνωρίζω ελάχιστα σε σχέση με την κόρη μου που ασχολείται. Όμως η μουσική δεν απαιτεί απαραίτητα γνώση, μα να μπορεί κανείς να αφεθεί και να τη νιώσει.
      Όμορφο μοίρασμα. Ευχαριστώ.
      Καλό βράδυ και καλή ξεκούραση.

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα.
      Μια μουσική πρόταση...
      https://www.youtube.com/watch?v=P0v9vd4JEeo

      Διαγραφή
    3. Καλησπέρα.
      Ωραία η μουσική σου πρόταση σήμερα.
      Σ'ευχασριστώ που επιτρέπεις και τους ανώνυμους στο blog σου.
      Γιατί κάποια άλλα blogs δεν δέχονται την ανωνυμία.
      Δεν πειράζει.Ο καθένας -μια έχει τις απόψεις του.
      Καλό απόγευμα.Μουσική επιλογή σήμερα ανάλογη της διάθεσης μου.
      https://www.youtube.com/watch?v=KaSYo4LUhSU

      Διαγραφή
    4. Δε φαντάζομαι να είναι πεσμένη η διάθεσή σου επειδή άλλα μπλογκ δε δέχονται την ανωνυμία. Δεν ξέρω σε ποια αναφέρεσαι, διότι δεν πιστεύω ότι είναι όλα. Επίσης δεν αξίζει να χαλάει κανείς τη διάθεσή του για κάτι τέτοιο, εκτός αν δεν είναι καλή η διάθεσή σου για άλλους λόγους.
      Άλλη πρόταση για καλύτερη διάθεση (τώρα που ξεκουράζομαι):
      https://www.youtube.com/watch?v=cye8eT_eoqU

      Διαγραφή
  6. Σ'ευχαριστώ πολύ.Και εμένα μου αρέσει ο Sting.
    Η διάθεση είναι για άλλους λόγους πεσμένη.Σιγά μην σκάσω για τα blogs.
    https://www.youtube.com/watch?v=elEp-AIFbkM
    ( Από το 0: 54 και μετα )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι γλυκιά μουσική!
    Στίχοι από αυτό που ακολουθεί ως συμπαράσταση:
    "People scare me more than pain you know
    Let's walk into the fray again"
    https://www.youtube.com/watch?v=X_WFYLxywyc
    Τα λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.