Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020

Φράσεις με σκέψεις που μου άρεσαν

Συνηθίζω να διατηρώ στο αρχείο μου φράσεις από βιβλία που έχω διαβάσει ή συναντώ στο διαδίκτυο ή ακόμα έτυχε να ακούσω από γνωστούς και φίλους, οι οποίες με κρατούν κοντά τους παραπάνω από άλλες. Όπως και ο καθένας μας μπορεί να πει κάτι οποιαδήποτε στιγμή σε μια συζήτηση και να αποτελέσει "τροφή" για προβληματισμό, που ίσως οδηγήσει σε ένα "γαϊτανάκι" γόνιμων σκέψεων. Ποτέ κανείς δεν ξέρει σε ποιο σημείο μπορούν να φτάσουν τον καθένα μας χωριστά. Ενίοτε και πουθενά.

Επηρεασμένη κάπως από την προηγούμενη ανάρτηση παραθέτω στη συνέχεια σκέψεις που αφορούν στη μόρφωση, την εκπαίδευση και γενικότερα στην παιδεία του ανθρώπου.


"Ένας μορφωμένος ηλίθιος είναι πιο ηλίθιος από έναν αμόρφωτο ηλίθιο."
                                                                             Μολιέρος

"Ο πλούτος χωρίς παιδείαν και αρετήν τόσον είναι μακράν από το να στολίζη τον έχοντα, ώστε και κάμνει φανερωτέραν αυτού τη γυμνότητα."

                                                                      Αδαμάντιος Κοραής

"Ο τελικός σκοπός της εκπαίδευσης είναι να μετατρέψει τους καθρέφτες σε παράθυρα."

                                                                        Sydney J. Harris

"Η εκπαίδευση δεν είναι το γέμισμα ενός κουβά, αλλά το άναμμα μιας φλόγας."

                                                                    William Butler Yeats

"Τα παιδιά χρειάζονται περισσότερα πρότυπα παρά κριτικές."

                                                                         Joseph Joubert


Η Παιδεία οφείλει να οδηγεί τον άνθρωπο στην ελευθερία - πνευματική, ψυχική, ηθική, συναισθηματική, μα όσο αυτό δε συμβαίνει, η κοινωνία δε θα βηματίσει ποτέ ισορροπημένα, αποφασιστικά, δημιουργικά, με γενναία πράξη στο παρόν και θαρραλέο όραμα για το μέλλον.

Δηλαδή, "τρίχες κατσαρές", που πάντα θα ονειρεύονται να γίνουν ίσιες, λείες και γυαλιστερές. Καημός μεγάλος! 



 

 




4 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Γλαύκη. Καλή βδομάδα. Ευχές που θα χρειαστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα πια, καλό σαββατοκύριακο, Γιάννη μου!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  2. Ετούτος ο τόπος βρίθει από "μορφωμένους ηλίθιους"...
    Την καλησπέρα μου Γλαύκη μου και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γι' αυτό προκόψαμε...
      Με λιγότερη μόρφωση και πολλή ψυχή βλέπει κανείς περισσότερα καλά!
      Καλό σαββατοκύριακο, Μαρία μου!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.