Τετάρτη 5 Αυγούστου 2020

Ήρθαν να μείνουν από τον Αλμπέρ Καμύ


Κάνοντας διαδικτυακή περιήγηση και διαβάζοντας διάφορα άρθρα, πέρα των ειδήσεων (έλεος πια..., γιατί σωτηρία δεν υπάρχει), είχα την ευτυχή συγκυρία να δω ένα άρθρο για τον Καμύ. Εκεί είχε λίγα αποφθέγματα δικά του. Αν και είχα αναρτήσει κάποια γνωμικά τις προηγούμενες μέρες από χώρες του κόσμου, κόλλησα και μπήκα στον πειρασμό να παραθέσω ορισμένα, στα οποία στάθηκα με κάποιο τρόπο... Θα τα συνοδεύουν μικροί σχολιασμοί που θα ήθελα να κάνω για το καθένα τους.
Πάμε να δούμε.

"Ελεύθερος είναι εκείνος που μπορεί να ζει χωρίς να λέει ψέματα."

Δύσκολα πράγματα μας λέει ο φίλτατος συγγραφέας, γιατί αποδεικνύεται έτσι πόσο δέσμιοι είμαστε!


"Για να είμαστε ευτυχισμένοι, πρέπει να μη μας απασχολούν πολύ οι άλλοι."

Και να μη θέλουμε να μας απασχολούν οι άλλοι, συχνά απασχολούνται αυτοί μαζί μας εμποδίζοντας την πορεία μας...


"Ν' αυτοκτονήσω ή να κάνω καφέ;"

Τι λες, καλέ μου άνθρωπε, που θα χάσουμε τον καφέ, για να πάμε οικειοθελώς κάτω από τα ραδίκια! Ευτυχώς, που είπες και κάτι συμπληρωματικό πάνω σ' αυτό, το οποίο πήρα από τη θετική του ματιά...
"Σε τελευταία ανάλυση χρειάζεται περισσότερο κουράγιο να ζήσεις παρά για να αυτοκτονήσεις."


Και... πάμε παρακάτω...

"Η ανάγκη να έχεις πάντα δίκιο, σφραγίδα ενός χυδαίου πνεύματος."

Μωρέ, δίκιο έχεις, όμως άσε κι εμάς να είμαστε λίγο χυδαίοι κάπου-κάπου!


"Αγαπώ υπερβολικά τη χώρα μου, για να είμαι εθνικιστής."

Στον τόπο μου υπάρχει σε μερικούς η τραγική ψευδαίσθηση της αγάπης για τη χώρα μας, οπότε... άστα να πάνε. Περνιούνται και για σπουδαίοι, πανάθεμά τους!


"Έχουμε εξορίσει την ομορφιά. Οι Έλληνες είχαν πάρει τα όπλα γι' αυτήν."

Αμ, δεν έχουμε εξορίσει μόνο την ομορφιά αλλά και τον σεβασμό, την εντιμότητα, τη δικαιοσύνη, την ανθρωπιά και πολλά ακόμα, που φυσικά όλα είναι ομορφιά με την ευρύτερή της έννοια! Όσο για τα όπλα... μόνο κάποτε, διότι τώρα δεν είναι της μόδας πια.


"Το να δημιουργείς είναι σαν να ζεις δύο φορές."

Ενώ αν έχεις συνηθίσει να καταστρέφεις, είναι σαν να μην έχεις ζήσει καμία! Συμφωνείς;


"Μην βαδίζεις μπροστά μου γιατί μπορεί να μην σε ακολουθήσω. Μη βαδίζεις πίσω μου γιατί μπορεί να μη σε οδηγήσω. Βάδιζε πλάι μου και γίνε ο σύντροφός μου."

Καλέ μου φίλε, δε νομίζω ότι χρειάζεται να σχολιάσω κάτι. Με καθηλώνει ο λόγος σου!



@ Μουσική από έναν δημιουργό που πέθανε ετούτες τις μέρες. Κι εδώ ταιριάζει αυτό που είπε ο Καμύ, ότι είναι σαν να ζει δυο φορές μέσα από όσα δημιούργησε...







7 σχόλια:

  1. Καλημέρα.
    Διάβασα εχθές το βράδυ την ανάρτησή σου.Αλλά λίγο η ζέστη,λίγο το τρέξιμο μέσα στην ημέρα να προλάβω να τελειώσω κάποιες δουλειές δεν μου άφησαν χρόνο να σχολιάσω.
    Ο Καμύ έγραφα πολύ σωστά όλα αυτά που έχεις επιλέξει.Το 1994 διάβασα κάποια απο τα μυθιστορήματα του.
    Η πτώση,η πανούκλα,ο Ξένος.
    Όσο για τις μουσικές επιλογές σου πιστεύω οτι είναι πολύ ωραίες.
    Ο Peter Green ιδρυτικό μέλος των FleedWood Mac αλλά και πολύ καλός μπλουζίστας όπως λένε οσοι γνωρίζουν καλύτερα.
    Θα σου στείλω σήμερα κάποια αγαπημένα μου τραγούδια.
    https://www.youtube.com/watch?v=r_w7XGeo5K0
    https://www.youtube.com/watch?v=GmWcWxKDDNc
    https://www.youtube.com/watch?v=55i0hIZqGh4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα.
      Με την ησυχία σου ο σχολιασμός.
      Μόνο δουλειές και τρεξίματα; Θαλασσινές βουτιές ή κάποιες διακοπές;
      Από τον Καμύ έχω διαβάσει τον Ξένο (στα Γαλλικά αυτό και ήταν πολύ δύσκολο για μένα τότε) και την Πανούκλα σε νεαρή ηλικία επίσης. Νομίζω όμως ότι η Πτώση είναι κορυφαίο του.
      Τις χάρηκα τις μουσικές επιλογές σου. Αν και Πυξ Λαξ δεν άκουγα ιδιαίτερα (μου άρεσαν πολύ συγκεκριμένα κομμάτια), αυτό που έστειλες είναι συγκινητικό και το άκουσα αρκετά, γιατί μου άρεσαν στίχοι και μουσική.

      Διαγραφή
    2. https://www.youtube.com/watch?v=4DU4iaqsi_M
      https://www.youtube.com/watch?v=-w0fmUkW6Qo

      Διαγραφή
  2. Διαλεγμένες κουβέντες του Καμύ. Με πολλά και σαφή μηνύματα. Γλαύκη μου τι κάνεις; Που βρίσκεσαι; Έχουμε τίποτα σε καλοκαιρινές διακοπές για να πάρετε ανάσα;
    Να το ευχηθώ απολαμβάνοντας τη μουσική σου για παρέα.
    Στέλνω φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου, Αθήνα είμαι και δεν πάω πουθενά φέτος. Με ενοχλεί αρκετά αυτό, αλλά οι συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές για διάφορους λόγους. Ούτε Βόρεια Ελλάδα πήγα όπως και πέρσι κι αυτό μου κοστίζει. Δεν παραπονιέμαι πολύ, όμως ξέρω ότι θα μου είναι δύσκολο όλη τη χρονιά. Ξεκουράζομαι εδώ και προσπαθώ να διατηρώ ηρεμία.
      Εσείς;

      Διαγραφή
    2. Και εμείς κλασικά τα τελευταία 9 χρόνια παραμένουμε πλέον άνευ διακοπών Γλαύκη μου. Οι παλιές "όμορφες" εποχές πέρασαν και φοβάμαι ανεπιστρεπτί. Συνεπώς εδώ, με τυχόν μικρές δραπετεύσεις και αυτές εξαιρετικά περιορισμένες.
      Στέλνω φιλιά και θετικές σκέψεις.

      Διαγραφή
    3. Τώρα που αυξάνονται τα κρούσματα θα διστάζει κανείς για τέτοιες μικρές δραπετεύσεις! Έλεος!
      Εύχομαι να είστε καλά και να δημιουργείτε όμορφες στιγμές με κάθε αφορμή!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.