Παρασκευή 21 Αυγούστου 2020

"Όταν πάψει κανείς να γυρεύει λόγια..."


Οι στίχοι από ένα ιδιαίτερο μουσικό κομμάτι, που προέκυψε από το πετυχημένο "ζευγάρωμα" δύο άλλων επιμέρους μουσικών κομματιών. Δεν το είχα ακούσει, διότι δεν είναι μέσα στα ακούσματά μου η συγκεκριμένη μουσικός, όμως με εντυπωσίασε και ήρθα να το μοιραστώ εδώ. Μερικές φορές αυτά τα παράδοξα "ζευγαρώματα" δημιουργούν τόσο αρμονικές συνθέσεις, που δε θα δει κανείς εύκολα σε άλλα συμβατικά.
Αφήνω να μιλήσουν οι ίδιοι οι στίχοι, λοιπόν...

" Και τώρα πρέπει να βρω δυο λόγια να σου πω.
Τις βρήκα έτοιμες τις λέξεις. Δεν έφτιαξα καμία μόνη μου.
Αυτό είναι άδικο για σένα. Θέλω να βρω κάτι που να είναι μόνο για σένα.
Να μην χωράνε μέσα τόσοι και τόσοι.
Δεν ήσουνα σαν τόσους και τόσους.
Δεν θέλω να σε ντύσω με φορεμένα ρούχα. Φθαρμένους αγκώνες και γόνατα, θα ΄ναι σαν να σε ντύνω με λυγίσματα, σαν να προδίδω πως εγώ τουλάχιστον σε είχα δει να κλαις.

Γιατί να τους το πω; Θα καίγονται να μάθουν πως ήσουν ίδιος με κείνους, πως δεν ήσουν δα και κάτι διαφορετικό.
Δεν θα τους αφήσω να σε θυμούνται στα μέτρα τους.
Αν δεν πονάνε κάθε φορά, αν δεν τους σκοτώνει που δεν σε έζησαν, που δεν ήταν εκείνοι αυτό που ήμουν εγώ για σένα, που δεν θα γίνουν ποτέ αυτό που ήσουν εσύ για μένα, ας μην σε θυμούνται καθόλου.

Στον δρόμο, φεύγοντας, σταύρωσα με δύο παιδιά. Το ένα σου έμοιαζε, σε εκείνη την φωτογραφία με τους γονείς σου σε μία θάλασσα που δεν θυμόσουν.

Και με ρώτησαν: “τι τον είχες;”
Ρώτησαν εμένα τι σε είχα!

Τους είπα πως ήσουν το όνομά μου,
ήσουν το όνομά μου.

Από δω και πέρα πια, μπορούν να με φωνάζουν όπως θέλουν. "



" Εγώ μεγάλωνα για σένα
και μάλωνα για σένα στους δρόμους
με τα υπόλοιπα παιδιά
τα βράδια ίδρωνα για σένα
και στον ύπνο μου για σένα
τολμηρά είχα κρυμμένα μυστικά

Μετά ωρίμαζα για σένα
και σκάρωνα θλιμμένα στιχάκια
που δεν τα διάβαζε κανείς
ετοιμαζόμουνα για σένα
και δεν άκουγα κανένα
που μου λεγε πως ίσως δε φανείς

Και περάσαν οι ζωές μας
δεν βρεθήκαμε ποτέ μας
και τη θέση την παίρνουνε σκιές
μ’ αγαπάνε με φροντίζουν
κάπου κάπου σε θυμίζουν
κι εσύ έρχεσαι και φεύγεις όταν θες

Κι έτσι ζω μόνο για σένα
ετοιμάζομαι για σένα
ερωτεύομαι για σένα
περιμένοντας εσένα "



@ Ένα σχόλιο κάτω από το βίντεο στο YouTube που μου άρεσε:

" Όταν πάψει κανείς να γυρεύει λέξεις και λόγια τότε θα τα βρει γραμμένα στο ωραιότερο σημείο της καρδιάς του. Γιατί απλά αυτοί οι έρωτες είναι ένα θαύμα που δεν περιγράφεται. Δεν σηκώνουν ούτε λόγια αλλά ούτε και εξηγήσεις. "

Γιατί κάπως έτσι είναι.

 

 

10 σχόλια:

  1. Μια ανάρτηση τόσο τρυφερή και συναισθηματική με ενα τραγούδι που αν και μου άρεσει η Νατάσσα Μποφίλιου όπως και η Ελ.Ζουγανέλη όταντο πρωτοάκουσα στο Youtube κόλλησα.Πιστεύω ότι πάιζει ρόλο και η ερμηνεία της αλλά και οι στίχοι.
    Επειδή ακούω περισσότερο ξένη μουσική και λιγότερο ελληνική μπορώ να σου πω οτι αυτο το τραγούδι μπορεί να συγκριθεί με ξένα ερωτικά άνετα.
    Η "μαγεία" της μουσικής κάνει θάυματα για μια ακόμη φορά.
    https://www.youtube.com/watch?v=vz0OIwXOOYE
    https://www.youtube.com/watch?v=LxUeHWyU6Wk

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα.
      Ελπίζω να είναι καλά τα αποτελέσματα των εξετάσεων που έκανες. Εκτός αν δεν έχεις ακόμα πλήρη εικόνα.

      Όσον αφορά τη σημερινή ανάρτηση, το συγκεκριμένο τραγούδι της Μποφίλιου είναι θαυμάσια δουλειά και συγκινεί απίστευτα. Ήθελα πολύ καιρό να το αναρτήσω.
      Τα τραγούδια που έστειλες είναι εξαιρετικά (μουσική, ερμηνεία και στίχοι) Το δεύτερο θα μπορούσε να είναι αφιερωμένο και σε κάποιο γονέα που έφυγε από τη ζωή, όπως και για εκείνο το άτομο που υπήρξε μοναδικό στην πορεία μας. Στην ουσία δεν ξεχνά ποτέ κανείς τον άνθρωπο που αγάπησε βαθιά και δε σταματά να το αγαπά κι ας μην είναι κοντά του.
      Ακολουθούν δύο τραγούδια της Fabian, που μου αρέσει πολύ, γιατί δεν ερμηνεύει απλά ένα τραγούδι, αλλά το ζει (το δεύτερο το αποδεικνύει):
      https://www.youtube.com/watch?v=-zE-yWx6vm8
      https://www.youtube.com/watch?v=bIIL5p7_WKk
      (Σύμφωνα με το τραγούδι - πού είναι όμως μια αλήθεια - όταν δεν έχει κανείς πλάι του τον άνθρωπο που αγαπά, υπάρχουν στιγμές που νιώθει να αρρωσταίνει. Πονά ψυχικά μα και σωματικά. Τότε αναρωτιέται κανείς αν θα ήθελε να τον βρει μια τέτοια αγάπη ή όχι.)

      Διαγραφή
    2. Δεν έχω πλήρη εικόνα απο τις εξετάσεις.Οι αιμοτολογικές είναι πολύ καλές.
      Και για τις άλλες θα ξέρω απο την ερχόμενη εβδομάδα.
      Οι γιατροί που είδαν τις εξετάσεις και το υπέρηχο μου είπαν οτι είμαι καλά δεν βλέπουν κάτι.

      Η Lara Fabian μου αρέσει και εμένα πολύ.
      Ερμηνεύει και το Adagio(Albinoni) σε 2 γλώσσες.Και Αγγλικά και Ιταλικά.
      Σήμερα έχω επιλέξει :
      https://www.youtube.com/watch?v=qMX8viMjPZ4
      https://www.youtube.com/watch?v=amT_qZtGn7Y&list=PL72C10FD105174CE4&index=8

      Διαγραφή
    3. Καλημέρα.
      Εύχομαι να είναι πολύ καλές και οι υπόλοιπες εξετάσεις.
      Απόλαυσα τη μουσική σου. Η κιθάρα στο δεύτερο γαληνεύει την ψυχή. Το Adagio έχει πολύ όμορφους στίχους πέρα από τον τρόπο που το ερμηνεύει η Fabian.
      Κάτι πιο ανάλαφρο. Το πρώτο μού το είχες στείλει στην αρχή των επισκέψεών σου:
      https://www.youtube.com/watch?v=rguhxKEBlr4
      https://www.youtube.com/watch?v=kPBzTxZQG5Q

      Διαγραφή
  2. "Τους είπα πως ήσουν το όνομά μου,
    ήσουν το όνομά μου"

    Αυτή τη φράση τη λάτρεψα. Δεν ξέρω γιατί την ξεχώρισα, δεν ξέρω γιατί μίλησε άμεσα στην καρδιά μου Γλαύκη. Γιατί με τάραξε τόσο.
    Πόσα λέει και πόσα κρύβει.

    Καλησπέρα αγαπητή μου φίλη. Στιγμές καλοκαιρινές σου εύχομαι με την καρδιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η φράση κλειδί, θα έλεγα, είναι αυτή, Γιάννη, που διάλεξες. Αυτή είναι η μοναδική ένωση στην αγάπη. Πολύτιμη και δυσεύρετη.
      Ελάχιστες μέρες έμειναν μέχρι την επιστροφή στην εργασιακή καθημερινότητά μου, που, δυστυχώς, ξεκινά με κακούς οιωνούς και με αβάσταχτη ελαφρότητα επίσης. Ποιος ξέρει τι θα δούμε πάλι! Άλλες φορές περιμένω αυτή τη στιγμή με ευχαρίστηση, αλλά τώρα...
      Να περνάς όμορφα!

      Διαγραφή
    2. Ναι τα βλέπω και έξω εξοργιστεί. Οφείλει η κοινωνία να αρχίσει να αντιδρά έντονα Γλαύκη μου. Αρκετή σιωπή έχει πέσει.
      Να σου ευχηθώ καλή δύναμη καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
    3. Κάτσε, ακόμα είναι οι διακοπές στη μέση. Μόλις τελειώσουν θα υπάρξουν πιστεύω έντονες αντιδράσεις.
      Σ' ευχαριστώ γιατί τη χρειάζομαι με όλα ετούτα.

      Διαγραφή
  3. Συγκλονιστικοί στίχοι και ερμηνεία απ' την Νατάσσα που είναι απ' τις πιο ελπιδοφόρες παρουσίες στη μουσική μας σκηνή σήμερα.
    Φιλιά πολλά Γλαύκη μου! Φούλαρε την ψυχή σου με καλοκαίρι, γιατί τα δύσκολα μάς θέλουν όρθιους και ανθεκτικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Μαρία μου.
      Ναι, το συγκεκριμένο κομμάτι εντυπωσιάζει με το συνδυασμό καταρχήν που έχει γίνει, μα και με τους στίχους ειδικά του πρώτου μέρους. Τούτη η προσπάθεια ξεχωρίζει και δεν τη γνώριζα μέχρι πριν κάποιους μήνες. Όμως πόσα να ξέρει κανείς;

      Δυστυχώς, δεν απόλαυσα όπως θα ήθελα το καλοκαίρι φέτος και εύχομαι να αντέξω τη συνέχεια. Μου φαίνεται "βουνό" είναι η αλήθεια.
      Να είσαι καλά, κορίτσι μου, και θα τα πούμε.

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.