Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

Μυρίζει ο αέρας μικρές πολυτέλειες...

Ο άνθρωπος αγαπούσε πάντα την περιποίηση και τον καλλωπισμό ακόμη και με πενιχρά μέσα. Τα έλαια, οι αρωματικές αλοιφές μα και ό,τι είχε σχέση με αρωματικές ουσίες είχαν εξέχουσα σημασία στη ζωή του. Από τα αρχαία χρόνια η αρωματοποιία αποτελούσε έναν κλάδο ξεχωριστό που απαιτούσε δεξιοτεχνία και εφευρετικότητα, όμως και αρκετή μυστικότητα. 

Κανείς δεν μπορούσε και δεν μπορεί μέχρι σήμερα να ξεφύγει από την ισχυρή γοητεία των αρωμάτων. Πέρα από την καθαριότητα που αναδεικνύει τη φυσική μυρωδιά του σώματος - που συχνά είναι αξεπέραστη - το να φορά κανείς κάποιο άρωμα δείχνει μια επιπλέον φροντίδα προς τον εαυτό του. 

Η επιλογή του ταιριαστού αρώματος για τον καθένα δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς είναι σημαντικό να  αλληλεπιδρούν αρμονικά τα συστατικά του με τα φυσικά "αρώματα" του σώματος. Όπως  επίσης το να συνδυάσει ο ενδιαφερόμενος με τα παραπάνω και την τιμή που μπορεί να πληρώσει η τσέπη του... 

Τα αρώματα πάντα ήταν μια πολυτέλεια από την οποία ευωδιάζει ο αέρας, όμως πλέον υπάρχουν στην αγορά λύσεις για όλα (σχεδόν) τα "βαλάντια". Τώρα αν κάποιος επιθυμεί να στραφεί σε κάτι ιδιαίτερα ακριβό, αλλά δεν θέλει και να το χρυσοπληρώσει, μπορεί να περιμένει με υπομονή και κατάλληλο προγραμματισμό τις μεγάλες εκπτώσεις που γίνονται μέσα στη χρονιά μία ή δύο φορές τον χρόνο. Νομίζω ότι αξίζει τον κόπο και τα χρήματα αυτή η αναμονή.

Φυσικά, από τη μεγάλη χαρά του ο καθένας που θα φορά το λατρεμένο του άρωμα οφείλει να είναι προσεχτικός και να μην το παρακάνει στην ποσότητα, διότι ο σκοπός είναι να γίνεται αισθητή η παρουσία του στον χώρο με ευχάριστο τρόπο κι όχι να μετατρέπεται σε "εντομοαπωθητικό"!

Από παιδί αγαπώ πολύ τα αρώματα και δεν υπάρχει μέρα που θα βγω έξω (ακόμα και μέσα να είμαι) χωρίς να βάλω μια σταγόνα. Δεν υπάρχουν όμως αμέτρητα διαφορετικά μπουκαλάκια από αυτού του είδους την πολυτέλεια. Συνήθως φορώ ένα και μοναδικό άρωμα, το οποίο αλλάζω έπειτα από κάποιο μεγάλο χρονικό διάστημα, όταν διαπιστώνω ότι δεν με αντιπροσωπεύει πια. Πώς λένε "ένα και καλό"; Ε, κάπως έτσι συμβαίνει από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησα να αρωματίζομαι... 

Πιστεύω ότι το άρωμα πρέπει να εκφράζει αυτό που κυριαρχεί στην προσωπικότητά μας σε κάθε διαφορετική περίοδο της ζωής μας. Αυτή είναι η δική μου ματιά, που εννοείται ότι δεν αντιπροσωπεύει όλο τον κόσμο. 

Εδώ και δύο χρόνια έχω κολλήσει με την πρόσφατη έκδοση ενός σχετικά ιστορικού αρώματος, μια και το πρώτο φτιάχτηκε το 1957 αποκλειστικά για την Audrey Hepburn κι εκείνη μάλιστα ήταν η πρώτη ηθοποιός που "δάνεισε" το πρόσωπό της για την προβολή του συγκεκριμένου αρώματος μα και γενικά ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία των αρωμάτων, που ηθοποιός κάνει κάτι τέτοιο. Εξάλλου, ο συγκεκριμένος οίκος υψηλής ραπτικής (δεν αναφέρω επωνυμία για ευνόητους λόγους) ήταν αυτός που λάνσαρε με την ίδια ηθοποιό και το κλασικό "little black dress", που τελικά δε λείπει από τη γυναικεία ντουλάπα - κι ας είναι το πιο φτηνό που υπάρχει!

Ποια είναι η δική σας σχέση με τα αρώματα;

 
Κλείνω με τα λόγια δύο σπουδαίων εκπροσώπων της υψηλής ραπτικής και αρωματοποιίας:
"Μια γυναίκα που δεν φορά άρωμα, δεν έχει μέλλον."
                                                                      Coco Chanel
Πάντα κάπως σκληρή η μανδάμ θα έλεγα...

"Το άρωμα μιας γυναίκας αποκαλύπτει περισσότερα γι' αυτήν από το γραφικό της χαρακτήρα."
                                                                       Christian Dior

Μήπως λίγο υπερβολικός ο κυριούλης;



Το έχω βάλει ξανά, όμως αδυναμίες είναι αυτές...😀



@ Κάτι εύπεπτο, λοιπόν, σε αυτή την ανάρτηση, για να χαιρόμαστε. Κι όπως λέει μια φίλη μου: "Όταν τα πράγματα ζορίζουν, "η συζήτηση μόνο για νύχι και μαλλί", ε, κι εδώ πιάσαμε την parfumerie...

@ Α, και τώρα τι θα μυρίζουμε με τις μάσκες... είναι άλλο θέμα!


14 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Γλαύκη μου,
    μου άρεσε το σημερινό σου θέμα πολύ. Όχι φυσικά γιατί τα άλλα είναι "υποδεέστερα", προς Θεού, αλλά γιατί έχει το δικό του ...άρωμα καθώς λέω και εγώ.
    Μπορεί να είναι γυναικείο περισσότερο χαρακτηριστικό το άρωμα αλλά δεν παύει να φέρει και αυτό την αντρική ταυτότητά του.
    Από τα πανάρχαια χρόνια υπάρχει και συνοδεύει κομμάτι της προσωπικής μας ταυτότητας. Δένεται αρμονικά με άλλα παζλ πάνω στο σώμα μας, που συνθέτουν φετίχ, σημάδια, λάμψεις.
    Δεν είναι άσχημο να περιποιείσαι το σώμα σου. Προσωπικά το θεωρώ καθήκον γιατί φροντίζουμε κάτι που μας "κουβαλά". Επίσης είναι και ένας πομπός "σημάτων" και ακτινοβολίας στη σχέση μας με κάποιον άλλο δίπλα μας. Σε πολλές ιδιότητες. Συνήθως ερωτικές.
    Προτιμώ την διακριτική υφή ενός αρώματος σε μια γυναίκα και δεν την θέλω "λουσμένη" στο άρωμα. Δεν με πειράζει η εναλλαγή σε είδη αρωμάτων αλλά η διακριτικότητά τους και φυσικά όχι η εξάρτησή τους από αυτά.
    Να στείλω την καλησπέρα μου, αγαπημένη μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Γιάννη!
      Έχουμε ανάγκη και τέτοια θέματα, ειδικά όταν η καθημερινότητα είναι κάπως βαριά. Επίσης, για να μην ξεχνάμε τις πιο ανάλαφρες και όμορφες όψεις της ζωής.
      Μου αρέσει πολύ να φορά άρωμα και ο άντρας, παρά το ότι αγαπώ την φυσική μυρωδιά. Εννοείται ότι δεν αντέχω την υπερβολή στην ποσότητα, καθώς με απωθεί.
      Τα κατάλληλα αρώματα φέρνουν κοντά τους ανθρώπους...:))
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  2. Χρησιμοποιώ άρωμα καθημερινά. Μια δυο σταγαόνες αρκούν Άλλαζα συχνά άρωμα, αλλά τελευταία έχω μείνει σταθερή στο Hypnotic Poison της Dior, μου ταιριάζει βέβαια αλλά κυρίως για ένα και μόνο λόγο.Θα γελάσεις αλλά θα το πω. Όταν-πρίν καιρό- πήγαμε με την κόρη μου και τη μικρούλα μας σε κατάστημα και μας εβαλαν δείγμα από το άρωμα που ήδη χρησ/σα, η μικρούλα μας μύρισε της μαμάς της το χέρι και είπε ''μυρίζει γιαγιά''! Γελάς ε; Πώς να το αλλάξω;
    Λοιπόν το άρωμα το χρησ/ω αλλά δεν μένω πολύ ώρα πλέον σε πληροφορίες για το άρωμα γενικώς μετά από το βιβλίο που διάβασα ''ΤΟ ΑΡΩΜΑ'' του ΠΑΤΡΙΚ ΖΙΣΚΙΝΤ. Το χεις διαβάσει; Αν όχι μην το κάνεις...Α πα πα πα Μια ανατριχίλα με έπιασε ξανά.
    Καλησπέρα Γλαύκη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμάν, τι παθαίνει κανείς άμα μπλέξει με τα πιτσιρίκια! Δεν έχεις άδικο, αφού ειδικά τα παιδιά ταυτίζουν μυρωδιές και πρόσωπα απόλυτα και δεν τις ξεχνούν ποτέ! Άντε, να σε δω πώς θα τολμήσεις να το αλλάξεις τώρα...:))) Ο μόνος τρόπος είναι να την πάρεις μαζί και να διαλέξει εκείνη για σένα!!!
      Το συγκεκριμένο βιβλίο το διάβασα πολύ νωρίς στα νεανικά μου χρόνια και με είχε σοκάρει. αργότερα αρνήθηκα να δω την ταινία που γυρίστηκε! Αν είναι να φτάσει κανείς εκεί για να δημιουργήσει ένα άρωμα που δεν θα είναι συγκρίσιμο με κανένα άλλο, τότε μένω χωρίς άρωμα.
      Να είσαι καλά, Άννα!

      Διαγραφή
  3. Απαραίτητο αξεσουάρ και για άντρες και για γυναίκες. Τα λατρεύω γιατί ένα άρωμα μπορεί να σου θυμίσει πράγματα και εποχές. Φοβερή η αίσθηση της όσφρησης για μια στιγμή σε πάει πίσω. Πιστεύω πως από το άρωμα που φοράει κάποιος μπορείς να καταλάβεις πολλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι μόνο φέρνει αναμνήσεις και μάλιστα από τις πιο ισχυρές, αλλά φτιάχνει τη διάθεση μία και μόνη σταγόνα του!
      Ναι, κι εγώ το πιστεύω ότι από το άρωμα που φορά κάποιος, μπορείς να καταλάβεις πολλά, όπως και το ότι επιλέγει διαφορετικά τα οποία εναλλάσσει ή μένει σε ένα και μοναδικό που ίσως το διατηρεί πάνω από είκοσι χρόνια (εδώ έχουμε τα δύο άκρα ας πούμε). Γενικά, θα έλεγα οι επιλογές μας που αφορούν στην εξωτερική εμφάνιση δηλώνουν πολλά για τον εσωτερικό μας κόσμο.
      Να είσαι καλά και να απολαμβάνεις αυτό το απαραίτητο αξεσουάρ!

      Διαγραφή
  4. Θυμάμαι τη γιαγιά μου που μέχρι το τέλος της, είχε στο κομοδίνο της τη θρυλική "Μυρτώ". Μπορεί να της έλειπαν βασικά αγαθά, αλλά ποτέ δεν εγκατέλειψε αυτή τη συνήθειά της. Η μυρωδιά της με ακολουθεί ακόμα. Ήταν το αποτύπωμά της μαζί με τη σχολαστικότητά της στην καθαριότητα, στον καλλωπισμό και στην προσωπική της υγιεινή. Και τώρα που το συζητάμε, κι εγώ συνεχίζω την παράδοση, έχοντας πάντα δυο-τρία αγαπημένα αρώματα στο "μπουντουάρ" μου 😃
    Υπέροχη, μυρωδάτη ανάρτηση, Γλαύκη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, συνηθιζόταν αυτή η κολόνια με το κοριτσίστικο όνομα (δεν ξέρω γιατί την είχα έτσι πάντα στη μνήμη μου). Αχ, αυτές οι γιαγιάδες! Να τις έχεις μπροστά σου και να θες να τους σβουρίσεις μερικά φιλιά!
      Δε νοείται "μπουντουάρ" δίχως αρώματα! Ε, είπαμε ο καλλωπισμός είναι ανάσα υγείας ψυχικής πέρα από σωματικής!
      Σ' ευχαριστώ, Μαρία μου, για το μυρωδάτο σχόλιο (καλά, έχω στη μύτη μου τη μυρωδιά της κολόνιας που είπες και δε θυμάμαι ποιος τη φορούσε - όχι στο σπίτι μου)!

      Διαγραφή
  5. Ετσι μπραβο κατι διαφορετικο και μεθυστικο
    ------------
    Χρονια πριν μου αρεσε η γυναικα
    να εχει το αρωμα του δερματος της
    αυτο που λενε οι ιταλοι να μυριζει "νερο και σαπουνι"
    και οχι οι βαμενες
    Τωρα με συναρπαζουν εκεινες οι γυναικες
    αναλογα με την ηλικια τους
    που φορουν ενα ωραιο διακριτικο αρωμα
    βαφουν τα χειλια τους,
    ντυνονται προσεγμενα,
    ακομα και με ενα ξεβαμενο τζιν
    και γενικα προσεχουν τον εαυτο τους
    ----------
    "Μου ελεγες οτι δεν αγαπας τα αρωματα
    εσυ ομως μυριζες παντοτε το αρωμα της αμαρτιας
    εκεινο που φορουν οι διαβολοι"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοιτά να δεις που άρεσε ετούτο το θέμα τόσο!
      Δεν το περίμενα, είναι η αλήθεια!
      Ξέρεις, με την περιγραφή που έδωσες έφτιαξα κιόλας την εικόνα αυτής της γυναίκας στο μυαλό μου!
      Σχετικά με το βάψιμο θεωρώ ότι κι εκεί η υπερβολή βλάπτει. Όταν είναι ταιριαστό και ανάλογο με την ώρα της ημέρας, τότε αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά της γυναίκας, χωρίς να την μεταμορφώνει σε κάτι εντελώς ξένο ή σε καρνάβαλο (έχουμε δει πολλά). Με το κραγιόν πάντα υπάρχει ένα θεματάκι, διότι πολλοί άντρες δε θέλουν τα έντονα βαμμένα χείλη, τους απωθούν. Νομίζω ότι το καθετί πρέπει να το φοράμε και να μην μας φορά, οπότε αυτό περνά με άνεση και προς τα έξω.
      Μου άρεσε το σχόλιό σου και είμαι σίγουρη ότι θα πρέπει να παρατηρείς πολύ προσεχτικά τις γυναίκες που συναντάς.
      Το τελευταίο δικό σου ή κάποιου άλλου; Δεν μου θυμίζει κάτι , αν και είναι εύστοχο!

      Διαγραφή
  6. ❤Ειχα πολύ καιρό να περάσω απο την αγαπημένη μπλοκογειτονιά μας.Ειδα φως και είπα ν αφησω ευχες για ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με υγεία στο σπιτικο σου.❤Πολύ ενδιαφέρον το κείμενο σου σχετικά με το άρωμα!!!Σιγουρα ορισμένα αρώματα είναι συνδεδεμένα με πρόσωπα και μόλις τα μυρίσουμε μας τα θυμίζουν.Μου αρέσουν τα ζεστά διακριτικά αρώματα που περνώντας αφήνεις μια πανέμορφη αίσθηση !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά, Σκρουτζάκο!
      Εύχομαι τα καλύτερα για σένα!
      Είναι πολύ γοητευτικό να αφήνεις κάποιος το άρωμά του περνώντας από δίπλα σου!
      Σ' ευχαριστώ που έκανες το πέρασμά σου από εδώ!

      Διαγραφή
  7. Πολύ όμορφο και μυρωδάτο θέμα.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.