Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2021

Κάτι για τον νέο δωδεκάμηνο δρόμο

Πώς λέγανε παλιά "πάρε κάτι για τον δρόμο", έτσι σκέφτηκα να πάρουμε λίγη πνευματική τροφή, την οποία έχουμε περισσότερο ανάγκη, για το δωδεκάμηνο που μόλις ξεκίνησε... με παγωμάρα κι ας μην χιόνισε!

 

Μικρό "τσιμπούσι" με Καζαντζάκη!

"κι ένα χαλίκι ν' αρμολοήσεις σ' έναν ετοιμόρροπο τοίχο
είναι σαν να στερεώνεις τον κόσμο να μην πέσει
είναι σαν να στερεώνεις την ψυχή σου να μην πέσει..."

                                                   Ο Φτωχούλης του Θεού


"- Μου θυμίζετε το φτωχό φιλόσοφο της βάρκας. Λέει στο βαρκάρη του: «Γνωρίζεις φιλοσοφία; - Όχι. - Όχι; Τότε έχασες τη μισή ζωή σου.» Λίγο αργότερα σηκώνεται τρομερή τρικυμία. «Έ φιλόσοφε, φωνάζει ο βαρκάρης, ξέρεις να κολυμπάς; -Όχι. -Όχι; Έχασες αλάκερη τη ζωή σου!»"

                                                                  Τόντα - Ράμπα


"Από τα μάτια του Γερανού περνά μια αστραπή· η φωνή του γίνεται βαθιά.
-Δεν πρέπει ν' αγαπούμε τους ανθρώπους, μα τη φλόγα που δεν είναι ανθρώπινη και τους καταλεί. Δεν πρέπει ν' αγωνιζούμαστε για την ανθρωπότητα, μα για τη φλόγα τούτη που μεταμορφώνει σε φωτιά το υγρό άχερο, το ανήσυχο, το άθλιο, που καλούμε Ανθρωπότητα!"
 
                                                                  Τόντα - Ράμπα
 
 
"Μην είσαι παλαβός, Μπραϊμάκι μου, άσε τους Ρωμιούς να σκοτώνουνται αναμεταξύ τους. Δεν έχει ξοφλημό, ανάθεμά τη για ράτσα! Πόσα χρόνια, πάππου πρόσπαππου, πολεμούμε να την ξεκάνουμε; Τί καταφέραμε; Τον κακό μας τον καιρό! Έναν ξεριζώνεις, δέκα φυτρώνουν... Αν δεν σκοτωθούν, σου λέω, αναμεταξύ τους, σκοτωμό δεν έχουν. Τους αφήνω, το λοιπόν, κα σκοτώνουνται. Κι άμα βγάλουν καλά -καλά τα μάτια τους, καβαλικεύω τη φοράδα μου και πάω και βάνω τάξη. Κατάλαβες; Σου τα λέω αν αξιωθείς και γίνεις κι εσύ καμιά φορά Αγάς σε ρωμαίικο χωριό, να ξέρεις μωρέ, πώς να φέρνεσαι με τους Ρωμιούς."

                                                           
Ο Χριστός ξανασταυρώνεται










6 σχόλια:

  1. Αποσπάσματα κορυφαία και υπέροχες μουσικές, είναι το ασφαλές εισιτήριο για να έχουμε καλούς δρόμους τη χρονιά αυτή. Και ν' αντέχουμε στα δύσβατα ανηφόρια.
    "άσε τους Ρωμιούς να σκοτώνουνται αναμεταξύ τους":
    Το highlight των κειμένων που διάλεξες Γλαύκη μου.
    Κι όσο εμείς ρημαδοτρωγόμαστε, κάποιοι παρτάρουν με τα λεφτά και τους κόπους μας, στα εμιράτα της χλυδής (και της ντροπής).
    Φιλιά πολλά, καλορίζικη η πρώτη σου ανάρτηση και καλή συνέχεια σ' όλα τα πεδία που κινείσαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι Ρωμαίοι φταίνε με το "διαίρει και βασίλευε", μια απίθανη τακτική με διαχρονικά αποτελέσματα και στους πιο "έξυπνους" λαούς ή ομάδες...
      Βρε δεν τρωγόμαστε με τίποτα!
      Υπομονήηηη!
      Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για τις ευχές σου και μακάρι να πιάσουν τόπο! Το έχω ανάγκη είναι η αλήθεια. Αντεύχομαι από την καρδιά μου!

      Διαγραφή
  2. Κυριακή βράδυ. Όμορφες μουσικές εδώ, καφεδάκι εν μέσω σκέψεων και συζητήσεων.
    Να είσαι καλά Γλαύκη μου. Καλή βδομάδα που έρχεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, να μην γκρινιάζω συνέχεια! Παρόλο που η διάθεση δεν είναι καλή είπα να δώσω κάτι που να εμπεριέχει τη γκρίνια με πιο ήπιο τρόπο!
      Να είσαι καλά, Γιάννη μου, και να ξεκουνήσω να έρθω στα λημέρια σου να δω τι σκαρώνεις πάλι...!

      Διαγραφή
    2. Χαχαχαχαχαχα να έρθεις κορίτσι μου, καλοδεχούμενη παντού, το ξέρεις!

      Διαγραφή
    3. Σ' ευχαριστώ, Γιάννη!
      Η αλήθεια είναι ότι είμαι κάπως κλεισμένη στον "κόσμο" μου...

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.