Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020

"Ψεύτικε κόσμε, ψεύτικε"

 Harding Meyer


"Ψεύτικε κόσμε, ψεύτικε
η αλήθεια σε ερωτεύτηκε
κι έκανε όνειρα γλυκά
που δε μπορεί να τα νικά "

Στίχοι στους οποίους στάθηκα από ένα νέο τραγούδι του Θοδωρή Κοτονιά, που όμως το τραγουδά παρέα με τον Μίλτο Πασχαλίδη. Και οι δύο αγαπημένοι. Συνυπάρχουν σε μια πολύ γλυκιά δημιουργία. Παραμένοντας σε ένα ύψος που κάνει αυτόν τον κόσμο τον ψεύτικο να δείχνει αποστροφή σε κάτι τέτοια.

 


 

Έπειτα από το παραπάνω συνάντησα στην αναζήτησή μου ένα ακόμη καινούριο σχετικά (περσινό) μουσικό κομμάτι μιας εξαιρετικής καλλιτέχνιδας. Φωτεινή Βελετσιώτου και...

"Γιατί το δάκρυ της καρδιάς μέσα σε μια ψυχρή ματιά παγώνει"
 
 

Γιατί εκείνη ξέρει...
 
 
Πώς να αντισταθώ μετά από αυτό στη γοητεία της φωνής της και να μην ακούσω κι άλλες δικές της μουσικές ομορφιές; Πάμε απλά λίγο πίσω στον χρόνο μετρώντας πέντε, έξι και εφτά χρόνια με τη σειρά κυκλοφορίας των τραγουδιών που ακολουθούν.


"Ενός κλαδιού η ερημιά
το χέρι της απλώνει
σαν αποχωρισμού αγκαλιά
γέρνει και μας πληγώνει "
 
 

 



" Είχες την πόρτα ανοιχτή,
αμπαρωμένη την πληγή
κι εμένα στα ξεθωριασμένα.
Να μπω απόψε ή να μην μπω
κι αν έρθω πες μου τι να πω
που μου `χεις τα φτερά δεμένα."
 
 

 
 
 
" Τώρα θα δεις τα χρώματα ν’ αλλάζουνε
και τα βουνά να σμίγουν ένα-ένα.
Άγγελοι σα θνητοί θα σ’ αγκαλιάζουνε
εχθροί θα σου μιλούν αγαπημένα. "
 
 

 


Όλα έχουν θαυμάσιους στίχους!
Αλήθεια "εδώ που φτάσαμε, ποια παραμύθια έχουν μείνει" "έτσι που τη ζωή χαλάσαμε και η φλόγα τρεμοσβήνει"; Πόσα, άραγε "διόδια" έχουμε ακόμα να "πληρώσουμε" σε τούτη τη ζωή; 
Και να λέγαμε με "αποθυμιά", "τώρα που δεν υπάρχουνε διόδια, που πέφτει σαν ζεστή βροχή η αγάπη", ο κόσμος μας θα μοιάζει πιο ωραίος!

 

 

 

6 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια για τις μουσικές σου αναζητήσεις Γλαύκη μου!
    Όλα είναι αγαπημένα κομμάτια και οι δημιουργοί τους επίσης. Ειδικά η Φωτεινή είναι ένα υπέροχο πλάσμα, που με τη φωνή της, βλέπεις όντως "τα χρώματα ν’ αλλάζουνε"...
    Καλή συνέχεια εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, κι εγώ κόλλησα όταν τα άκουσα (όσα δε γνώριζα).
      Η φωνή της σε βάζει σε έναν κόσμο μαγικό!
      Σ' ευχαριστώ και η συνέχεια θα δείξει...!

      Διαγραφή
  2. Όμορφα τραγούδια Γλαύκη. Ένα προς ένα. Με του αυτιού σου και της σκέψης σου τις επιλογές πάντα διαλεχτές.
    Σε καλησπερίζω καλή μου φίλη. Καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου άρεσαν κι εμένα πολύ, γι' αυτό είπα να τα μοιραστώ εδώ.
      Καλή εβδομάδα, Γιάννη μου!

      Διαγραφή
  3. Ενα προς ένα τα τραγούδια Γλαύκη μου με στοίχους που μιλάνε στις καρδίες μας.
    Εξαιρετική η ερμηνεία της της λατρεμένης Βελεσιώτου...
    Μια που μιλάμε για τραγούδια, αν θέλεις να ακούσεις μια τόλμη μου, με την μουσική συνεργασία του εγγονού.. και βέβαια ούτε κατά διάνοια για σύγκριση...μια απόπειρα ήταν απλά, πριν χρόνια...
    https://www.youtube.com/watch?v=5ZOUrYh-jYQ
    Καλό σου ξημέρωμα...🌙

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι τόλμη, Ρούλα μου!
      Ένα πολύ γλυκό τραγούδι! Μπράβο στον εγγονό σου με τη φωνή που "σπάει" και συγκινεί...
      Μα και οι στίχοι σου θαυμάσιοι με αλήθειες μεγάλες!
      Πάντα τέτοια εύχομαι υπέροχα δημιουργικά!
      Πολύ χάρηκα που το μοιράστηκες εδώ!!!
      Καλή εβδομάδα να έχεις!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.