Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020

Υπέροχοι στίχοι κόντρα στην ηλιθιότητα

Έρχονται κάποιες στιγμές που διαπιστώνεις με λύπη το πόσο ηλίθιος μπορεί να έχεις φανεί μέσα από κάποιες καταστάσεις.
Είναι όπως όταν περιμένεις το τελευταίο τρένο σε λάθος αποβάθρα κι εκεί βλέπεις παγωμένος να παίρνει το τρένο που περίμενες κάποιος άλλος που είχε σταθεί στη σωστή αποβάθρα.
Αισθάνεσαι σχεδόν να το γράφει το ίδιο το μέτωπό σου, ότι φάνηκες ηλίθιος, οπότε καλό είναι να το αναγνωρίσεις και να το σβήσεις, διότι η γραφή δεν είναι ανεξίτηλη.
Έχεις αισθανθεί ποτέ έτσι; 
Πιθανόν...


Πάμε, λοιπόν, να παλέψουμε την ηλιθιότητα με υπέροχους στίχους και μουσική.
Στίχοι του κορυφαίου κι αξέχαστου Μάνου Ελευθερίου μα και μουσική του μοναδικού Θάνου Μικρούτσικου
Επέλεξα όμως για την απόδοση των μουσικών κομματιών που ακολουθούν τους καλλιτέχνες που μου άρεσαν περισσότερο...




@ Εδώ ο λόγος για τον οποίο γράφτηκε το μεγάλο μα ιδιαίτερο τραγούδι (κλικ).

" Ξεγέλασες τους ουρανούς με ξόρκια μαύρη φλόγα
  Πως η ζωή χαρίζεται χωρίς ν’ ανατραπεί "








" Και για τον κόσμο που μισείς δεν είμαι άλλος 
  Και για τον κόσμο που αγαπάς δεν είμαι αυτός 
  άλλοι νομίζανε πως ήμουνα μεγάλος
  κι από σπουργίτι θα γινόμουνα αετός"







" Και πήρες του καιρού τ' αλφαβητάρι 
  και της αγάπης λόγια φυλαχτό, 
  για να βρει πάλι ρίζα το χορτάρι 
  και πήρες την ελπίδα και τη χάρη, 
  ψηλά να πας να χτίσεις κιβωτό 
  με την ελπίδα μόνο και τη χάρη... "


" Κρυφά και φανερά σ' ακολουθούνε 
  οι συμμορίες κι οι βασανιστές 
  και ψάχνουν μέρα - νύχτα να σε βρούνε, 
  μα δεν υπάρχει δρόμος να διαβούνε 
  γιατί ποτέ δεν ήταν ποιητές, 
  το χώμα που πατούν να προσκυνούνε.."



4 σχόλια:

  1. Φυσικά και το έχω πάθει Γλαύκη μου. Αρκετές φορές. Και νιώθεις ακριβώς έτσι όπως το περιέγραψες.
    Για αυτό και εγώ, για να μην θυμάμαι κάτι τέτοια, βυθίστηκα στων τραγουδιών σου εδώ τη μαγεία και των στίχων σου την ομορφιά.
    Ένα προς ένα διαλεγμένο.
    Καλησπέρα με φως Γλαύκη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ, Γιάννη!
      Η μουσική είναι παρηγοριά και έχει δύναμη παράλληλα για να προσφέρει ίαση. Οι στίχοι όταν είναι καλοί αποτελούν ποίηση κι όχι εύπεπτα λογάκια. Οπότε η ποίηση μας ανεβάζει πνευματικά και ψυχικά σε υψηλότερα επίπεδα.
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  2. Με τέτοιες τραγουδάρες ξεχνάω και ξεχνιέμαι.
    Είναι μεγάλο αναλγητικό η μουσική και οι συγκεκριμένοι μουσικοί που επέλεξες Γλαύκη μου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έκανες το πιο υγιές και στάθηκες στα τραγούδια παρά στην ηλιθιότητα που μπορεί να πάθει κανείς... διότι είναι και επίκτητη ή περιστασιακή πέρα από κληρονομικό στοιχείο :))
      Ναι, ήταν απόλυτα συνειδητή η επιλογή των συγκεκριμένων καλλιτεχνών και όχι εκείνου που είχε την αρχική απόδοση.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.