Τρίτη 17 Αυγούστου 2021

Τα "γαϊδουράκια" είναι πιο εντάξει τύποι

"Αυτός ήταν ο καημός μου από παιδί. Μου το ’λεγε ο μακαρίτης ο μπαμπάς, γκρίνιαζε κι η δόλια η μάνα μου.

-Εσύ, παιδί μου, δε θα βάλεις μυαλό ποτέ. Εσύ δε θα γίνεις άνθρωπος. Εσύ θα γίνεις γαϊδούρι.

Και να δεις που τα ’χα όλα τα γνωρίσματα του γαϊδουριού. Φωνακλάς ήμουνα, ασήμαντος ήμουνα, αναίσθητος ήμουνα και το χειρότερο, πεισματάρης ήμουνα. Άλλου είδους πεισματάρης. Τίποτα δεν παραδεχόμουνα."

 [...]

"Ύστερα μου λέγανε για την καλή ανατροφή:

-Να μη λες ψέματα.

Εγώ έλεγα. Με βάζανε μπροστά:

-Γιατί λες, μωρέ;

-Όλοι λένε!

-Ο πατέρας σου λέει;

-Πώς δε λέει. Αφού έχει μαγαζί. Αφού αγοράζει τον -πήχη εκατό δραχμές, τον πουλάει χίλιες και λέει, «λόγω τιμής», ότι του κοστίζει εννιακόσιες.

-Αυτό δεν είναι ψέμα. Είναι εμπόριο."

 [...]

"Όταν τελείωσα το σχολείο, με ρωτήσανε τι δουλειά μ’ αρέσει. -Φαναρτζής! καμάρωσα.

Έφαγα ένα χαστούκι.

-Θα γίνεις δικηγόρος.

-Μα εγώ θέλω φαναρτζής.

-Στην οικογένειά μας, ποτέ.

-Και ο Κωστάκης, ο ξάδερφός μου, έγινε δικηγόρος και δεν έχει τσιγάρο να φουμάρει."

 [...]

"Τότε κατάλαβα. Άμα πάρεις γυναίκα, δεν παίρνεις προίκα. Άμα πάρεις προίκα, δεν παίρνεις γυναίκα. Αλλά εκτιμάνε μόνο  την προίκα. Πρέπει να γίνει ένας νόμος να παίρνουνε οι άνθρωποι-προίκες. Μόνο προίκες."

 [...]

"Δεν ξέρω πώς τα κανονίσανε, αλλά μου πήρανε του κόσμου τα λεφτά, τυπώσανε φωτογραφίες και φυλλάδες. Φαίνεται ότι ήμουνα πολύ σπουδαίος και δεν το ’ξέρα. Βγήκα βουλευτής.

Τώρα με χαιρετούσανε όλοι. Ζητάγανε και ρουσφέτια. Εγώ ήμουνα γαϊδούρι κι έλεγα όχι. Θυμώνανε, αλλά μ’ εχτιμούσανε Λέγανε: «Είναι άτεγκτος». Κι έγινα υπουργός."

 [...]

"Η μάνα μου το ’πε:

-Θεός σχωρέσ’ τον μακαρίτη! Έπρεπε να ζούσε, να σ’ έβλεπε Τώρα γίνηκες άνθρωπος.

Και λυπήθηκα μ’ όλη μου την ψυχή. Τι ωραία που ήτανε, όσο ήμουνα γαϊδούρι."

  

                  Αποσπάσματα από "Το γαϊδούρι" του Νίκου Τσιφόρου

                                                                           Πηγή: Αντικλείδι 

                                         (Εκεί μπορείτε να το διαβάσετε ολόκληρο.)

 

 Άνθρωπος ή γαϊδουράκι, λοιπόν;

Επιλέγω το δεύτερο, μια και από "ανθρώπους" πήξαμε...!

 

@ Οι μουσικές επιλογές είναι άσχετες με το θέμα...


 

 



2 σχόλια:

  1. Τσιφόρος μέγας και τρανός! Και δεικτικός! Και σατιρικός με τον οξύ του λόγο. Και άπειρα τα μηνύματα στο γραπτό του Γλαύκη μου.
    Ζούμε ένα πρωτοφανές γκρίζο καλοκαίρι ειλικρινά. Ίσως το χειρότερο των τελευταίων ετών.
    Άντε καλή μας δύναμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να επιλέξει κανείς από τον Τσιφόρο, αφού είναι πλούτος μεγάλος και εκπληκτικά εύστοχος!
      Το χειρότερο εδώ και πολλά έτη. Γκρίζα χρόνια γενικά βιώνουμε, που απαιτούν καθαρό νου και ισχυρή αποφασιστικότητα, προκειμένου να έχουμε θετικές αλλαγές και αποκατάσταση των πραγμάτων.
      Αντεύχομαι από καρδιάς.

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.