Παρασκευή 13 Αυγούστου 2021

"Δώσε το φως το δυνατό"


 Αντί ευχών για τη μεγάλη γιορτή των ημερών δύο μικρά από "Τα ρω του έρωτα" (1972) του ποιητή του λαμπερού ελληνικού φωτός, τον Οδυσσέα Ελύτη...

Η Παναγιά των Κοιμητηρίων

Πέτρες επήρα και κλαδιά
τα φύτεψα στην αμμουδιά
Και μια ψυχή μελέτησα
το λόγο δεν αθέτησα

Με τον καιρό με τον καιρό
έγινε αλήθεια τ' όνειρο
Οι πέτρες μεγαλώσανε
και τα κλαδιά φυτρώσανε

Τα κυπαρίσσια τα κελιά
σου τα 'κανα παραγγελιά
Τις πόρτες τις αμπάρες σου
και τις οχτώ καμάρες σου

Στο μέρος το πιο δροσερό
έστησα το καμπαναριό
Και κύματα και κύματα
γύρω σου τ' άσπρα μνήματα

Έλα Κυρά και Παναγιά
με τ' αναμμένα σου κεριά
Δώσε το φως το δυνατό
στον Ήλιο και στο Θάνατο. 
 
 
Ο Γλάρος
 
Στο κύμα πάει να κοιμηθεί
δεν έχει τι να φοβηθεί
Μήνας μπαίνει μήνας βγαίνει
γλάρος είναι και πηγαίνει 

Από πόλεμο δεν ξέρει 
ούτε τι θα πει μαχαίρι
Ο Θεός του 'δωκε φύκια
και χρωματιστά χαλίκια 

Αχ αλί κι αλίμονο μας 
μες στον κόσμο το δικό μας
Δε μυρίζουνε τα φύκια 
δε γυαλίζουν τα χαλίκια 

Χίλιοι δυο παραφυλάνε 
σε κοιτάν και δε μιλάνε
Είσαι σήμερα μονάρχης 
κι ώσαμ' αύριο δεν υπάρχεις. 
 
@ Η εικόνα είναι η Παναγία η Παντοχαρά στη Σίκινο, αφιερωμένη στον Οδυσσέα Ελύτη!
 





Χρόνια πολλά με επούλωση όλων των πληγών 
που άνοιξαν και αναμένουν την ίαση...!
 
 
 

4 σχόλια:

  1. Χρόνια πολλά Γλαύκη μου! Χρόνια καλά κορίτσι μου. Με δύο υπέροχα ποιήματα και επίσης δύο τραγούδια. Σε ευχαριστούμε πολύ για τις ευχές σου. Μακάρι να εισακουστούν.
    Να περνάς όμορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντεύχομαι, Γιάννη μου!
      Ελπίζω κι εσύ να βρίσκεις τρόπους κι ανθρώπους να περνάς ευχάριστα παρά όλα τα ζαβά και βαριά που συμβαίνουν.

      Διαγραφή
  2. Αυτή την Παναγιά την Παντοχαρά το προσωνύμιό Της είναι αυτό που φαντάζομαι; πάντα χαρά; αν είναι αυτό, τότε όντως είναι από τα πιο χαρούμενα ονόματα που έχω ακούσει...
    Να γιατί ο Ελύτης Την ύμνησε με την ποίηση του.
    Χρόνια πολλά Γλαύκη μου μακάρι να γίνουν όλα πιο εύκολα...
    Τα τραγούδια υπέροχα λατρεύω Ελεωνόρα!!
    Καλή εβδομάδα φιλια!!❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, δεν το είχα ξανακούσει κι εγώ και το βρήκα αναζητώντας εικόνες.
      Ο Ελύτης είχε βρει το "κλειδί" της ζωής μου φαίνεται...
      Σ' ευχαριστώ, Ρούλα μου, για τα καλά ου λόγια!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.