Κυριακή 1 Αυγούστου 2021

Να, που κάποιος έχει κάτι να μας πει


Καλώς ήρθατε στον κάπως άναρχο και λίγο αχανή για μένα κήπο όπου γεννήθηκα και συνεχίζω να υπάρχω συντροφιά με πολλές χιλιάδες άλλους όμοιούς μου συντοπίτες, μα και πόσες χιλιάδες (είναι αμέτρητοι, φίλε μου) εντελώς διαφορετικούς. Όλοι μαζί συμβιώνουμε ή έστω συνυπάρχουμε πεσμένοι στο έδαφος θεόξεροι, κίτρινοι, καφετιοί σε πολλές αποχρώσεις, να, για να υπάρχει ποικιλία στην όψη και να μη βαριέται κανείς βλέποντάς τους.

Κάποτε ήμουν κι εγώ, όπως όλοι οι υπόλοιποι πολύ ψηλά, ως ζωτικής σημασίας προέκταση, σε κάποιο κλαδάκι. Τότε είχα μια φρεσκάδα κι άρωμα που ξεσήκωνε τις αισθήσεις. Το χρώμα μου, δε, ήταν σκούρο πράσινο, ζηλευτό κι όταν γέμιζα σκόνη κι ασφυκτιούσα κατά έναν τρόπο, ερχόταν η ευλογημένη βροχή να με καλοπλύνει, να με γυαλίσει. Ολοκαίνουριο γινόμουν! Όχι μόνο εγώ φυσικά, αλλά κι όλος ο κήπος - το δάσος του Γουίνι (όπως το αποκαλούσε κάποια ψυχή παλαιότερα) - λαμποκοπούσε στον ήλιο και κατέκλυζε την ατμόσφαιρα με αναζωογονητικές μυρωδιές που πάντα γαλήνη επιφέρουν σ' όποιον βρίσκεται εκεί γύρω.
 
 
Μα, τόση ώρα λέω και λέω, ενώ παρέλειψα να συστηθώ... Είμαι, λοιπόν, ένα μάλλον μεσαίου μεγέθους κατακίτρινο φύλλο δάφνης, ναι, από αυτά που έχουν ακουμπήσει πλέον απαλά το έδαφος, αφημένα στο χέρι του ανέμου ή του ανθρώπου. Μπορώ να το παινευτώ δίχως ντροπή ότι ανήκω στο είδος των φύλλων που είναι πολύ σκληρά κι ανθεκτικά, καθώς το έδαφος δύσκολα θα μας απορροφήσει ώστε να γίνουμε τροφή του. Αυτό μπορεί να συμβεί αν κάποιος μας θρυμματίσει.

Σε τούτο τον κήπο - το παραδεισένιο σπίτι μου - οι δάφνες κυριαρχούν κι επιβάλλονται με το πλήθος τους σε όλα τα δέντρα και τους θάμνους, όπως οι αμυγδαλιές, οι καρυδιές, οι φουντουκιές, οι κορομηλιές, οι ελιές, οι αγριαχλαδιές, οι πασχαλιές, τα κυπαρισσοειδή και κάμποσα άλλα που μου διαφεύγουν. Περήφανο, λοιπόν, που βρίσκομαι στην πρωταγωνιστική ομάδα μα παράλληλα ανάμεσα σ' εκείνους που αντιστέκονται και ταλαιπωρούν τους ιδιοκτήτες του χώρου. 
 
 
Μια μανία που την έχουν αυτοί οι άνθρωποι, όπου κάθε τρεις και λίγο βγαίνουν με τη φυλλοσαρώστρα (σκούπα την φωνάζουν) και δεν μας αφήνουν στην ησυχία μας. Όσοι από τους συντοπίτες έχουν πλαγιάσει στο χώμα μπορεί και να τη γλιτώσουν για πολύυυ καιρό, ενώ όσοι βρεθούμε στους τσιμεντένιους διαδρόμους γύρω από το σπίτι οφείλουμε για την τιμή μας να δώσουμε μάχη, βρε αδερφέ, στην μαζικοποίηση που μας επιβάλλεται με το στανιό. Συχνά όσο και να περνά η τρομερή σαρώστρα από πάνω μας, εμείς κολλάμε στο άγριο τσιμέντο και δίνουμε σιωπηρά την ηχηρή απάντηση "όχι, δε σας επιτρέπουμε να μας κάνετε ό,τι θέλετε"! Εγώ είμαι σε θέση και τα διηγούμαι όλα αυτά, διότι έχω βρει μια σχισμή στον καλό μου σύμμαχο (έναν από τους περιβόητους διαδρόμους) και δεν με κουνάει κανείς, όπου βρήκα και στριμώχθηκα λίγο με τη βοήθεια του θεού ανέμου λίγο με την αρωγή της τύχης! Χέρι ανθρώπου δεν με έχει πιάσει ακόμα...

Πφφφ! Αυτοί που λέγονται άνθρωποι νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα και φαντάζονται πως έχουν τη δύναμη να κάνουν κουμάντο στην φύση μα και σε ό,τι βρεθεί στο διάβα τους. Καλά, "κούνια που τους κούναγε", όπως λένε και οι ίδιοι! Στον χρόνο τον ατελεύτητο θα υπάρχουν εκείνοι που θα έχουν άποψη και θα την υπερασπίζονται με θάρρος, θα διεκδικούν τη θέση τους στον κόσμο!

Εμείς, οι δάφνες και τα δαφνόφυλλα δεν θα ήταν δυνατόν να δράσουμε διαφορετικά, καθώς ήμαστε από αρχαιοτάτων το ιερό φυτό του θεού Απόλλωνα, ο οποίος πήρε για καλά το μάθημά του από τη γενναία κι ελεύθερη κοπελιά, τη Δάφνη, που ερωτεύτηκε σφόδρα ο ομορφονιός - θεογκόμενος, θεωρώντας ότι όλα θα γίνονταν εύκολα κτήμα του...! Άσε, που έχουμε στεφανώσει νικητές και σπουδαίους ανθρώπους, μας ταυτίζουν με τη δόξα, τη νίκη και την υπεροχή (όχι παίζουμε)! Προσφέρουμε προστασία και ευημερία σε όποιον μας τιμά φυτεύοντας μας στο σπιτικό του. Οι φαρμακευτικές και θεραπευτικές μας ιδιότητες είναι πασίγνωστες, γι' αυτό ήμαστε ιερό φυτό και για τον θεό Ασκληπιό. Μέσα σε όλα τα υπέροχα που μας χαρακτηρίζουν θα πρόσθετα και το ότι περνιόμασταν για σύμβολα σοφίας και ποίησης. Πώς να ξεχάσει κανείς και τις μαντεψιές που κάναμε παρέα με την κυρα Πυθία...!
 
 
Δίνουμε το παράδειγμα στάσης και δράσης. 
Και για δοκιμάστε να μας σαρώσετε από τσιμεντένιο δάπεδο...!
Άντε, σας χαιρετώ, γιατί πολλά είπα και περιαυτολόγησα , όμως και αλήθειες ομολόγησα και τη μοναξιά μου ξεγέλασα!


         



@ Το παραπάνω, που θα μπορούσε να είναι και μια αλληγορία, προέκυψε αιφνίδια από μία σκέψη που έκανα σαρώνοντας ξερά δαφνόφυλλα από τους διαδρόμους του κήπου, λόγω της αντίστασής τους στη δική μου υπερπροσπάθεια ...

 

 

15 σχόλια:

  1. Καλημέρα και καλό μήνα!!!

    Ένα ακόμη καλοκαίρι στην Αθήνα με πάρα πολύ ζέστη και οι διακοπές να είναι πλέον όνειρο.
    Πιστεύουμε ότι του χρόνου τα πράγματα θα είναι λίγο καλύτερα και θα μπορέσουμε να πάμε κάπου έστω 5-6 μέρες.
    Το θέμα σου και σήμερα είναι πολύ ωραίο και κατά κάποιο τρόπο απεικονίζει την ζωή των ανθρώπων.
    Βέβαια η Δάφνη δεν ενοχλεί κανέναν.
    Μόνο κάνει καλύτερη την ζωή μας.
    Και με την μυρωδιά της αλλά και με τα οφέλη που μας προσφέρει.

    Σήμερα έχω ενα ποίημα του Οδ.Ελύτη - Ο Αύγουστος.

    Ο Αύγουστος ελούζονταν
    μες στην αστροφεγγιά
    κι από τα γένια του έσταζαν
    άστρα και γιασεμιά.

    Αύγουστε μήνα και Θεέ
    σε σένανε ορκιζόμαστε
    πάλι του χρόνου να μας βρεις
    στο βράχο να φιλιόμαστε.

    Ο Αύγουστος ελούζονταν
    μες στην αστροφεγγιά
    κι από τα γένια του έσταζαν
    άστρα και γιασεμιά.

    Απ’ την Παρθένο στο Σκορπιό
    χρυσή κλωστή να ράψουμε
    κι έναν θαλασσινό σταυρό
    στη χάρη σου ν’ ανάψουμε.
    (Τα Ρω του Έρωτα, Ο. Ελύτης, εκδ. Ίκαρος)

    Και μουσική ένα τραγούδι που άκουσα στο offradio πρίν λίγο.

    https://www.youtube.com/watch?v=F8bhC5UJVwQ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα.Με μουσική από

      http://www.e-radio.gr/ManCode-Radio-Internet-Radio-i2195/live

      Έχει πολύ ωραίες επιλογές.

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα και καλό μήνα.
      Ναι, στην Αθήνα η θερμοκρασία είναι ιδιαίτερα υψηλή και πιο αποπνικτική η ατμόσφαιρα, αφού δεν φυσάει καθόλου. Μαθαίνω τα νέα από μητέρα και φίλους. Εδώ που βρίσκομαι είναι καλύτερα.
      Εύχομαι να περάσει σύντομα ο καύσωνας και του χρόνου να κάνεις διακοπές.
      Υπομονή και μπορεί να βρει όμορα πράγματα να κάνει κάποιος και στην πόλη και γύρω από αυτή, ειδικά τώρα που θα είναι λιγότερος ο κόσμος.

      Ταιριαστό το τραγούδι με το θέμα.

      Το ποίημα του Ελύτη θαυμάσιο! Από τη συλλογή με τα πιο ανάλαφρα και εντελώς καλοκαιρινά...

      Ένα ελληνικό τραγούδι πολύ γνωστό με τον ίδιο τίτλο:
      https://www.youtube.com/watch?v=pOoDPwJg8xI

      Υ.Γ: Ο σταθμός τώρα που άκουγα για λίγο είχε λάτιν μουσική καθαρά καλοκαιρινή θα έλεγα.

      Διαγραφή
  2. https://www.theogonia.gr/metamorfoseis/pllnkdphn.htm

    Δάφνη μου, σου δίνω σύνδεσμο. Είναι το συγκλονιστικό ποίημα του Οβιδίου σχετικά με την μεταμόρφωση της Δάφνης από Νύμφη σε δέντρο για να αποφύγει τον Απόλλωνα.
    Είναι μέρος του υπέροχου έργου του "Μεταμορφώσεις"
    Πολύ ξεχωριστή η σημερινή σου ανάρτηση. Άλλο θέμα, άλλοι συμβολισμοί και σκέψεις. Πάρα πολύ όμορφο αλήθεια.
    Στέλνω τα φιλιά μου καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι εξαιρετικό! Σ' ευχαριστώ!
      Δεν το γνώριζα είναι η αλήθεια, οπότε ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  3. ωραιο fρεσκοκομμενο κειμενο
    εχω μια πικροδαfνη στολισμενη στα κοKκινα εδω απενανtι
    ποτε δεν ειχα προσεξει την ομορφια της
    στα ιταλικα το φυτο δαφνη λεγεται alloro
    ενω σαν γυναικειο ονομα sτa λατινικa Lauera
    που εγινε στα ιταλικα Laura "Λαουρα"
    οπως η ωραια Λαουρα ΑντονελλΙ
    Οπως στην αρχαια ελλαδα στεφανωναν
    με κλαδια δαφνης του νικητες
    στην Ιταλια σημερα ειναι παραδοση
    να το φορουν οι πτυχιουχοι
    οατν περνουν το "πτυχιο" τους "laurea"
    που λεγονται και αλλιως "laureati" (δαφνοστολισμενοι)
    και μια ακομη Λαουρα

    Laura Pausini - Strani Amori

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και οι πικροδάφνες είναι πολύ όμορφες. Εδώ του κήπου της εξοχής είναι οι δάφνες οι κλασικές και αρωματικές.
      Ευχαριστώ για τις πληροφορίες! Μαθαίνω και μου αρέσει πολύ! Μα και οι πτυχιούχοι νικητές είναι, αφού φτάσουν στο τέρμα των σπουδών και ολοκληρώσουν τον αγώνα τους...:))
      Ευχαριστώ και για τη μουσική!

      Διαγραφή
  4. Νομίζω Γλάυκη μου ότι το δαφνόφυλλο επίτηδες σε δυσκόλεψε στο μάζεμα του, για να σου δώσει την ευκαιρία να γράψεις την βιογραφία του και μέσα από την αλληγορία να μας το παρουσιάσεις, όπως εκείνο ήθελε...🤣
    Σίγουρα θα είναι το πρώτο τυχερό δαφνόφυλλο που γίνεται λόγος γι αυτό!!😍
    καλό μήνα είπαμε; 😊 και καλό υπόλοιπο καλοκαιράκι φιλιααα!!🏊‍♀️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου αρέσει το χιούμορ σου, Ρούλα μου!
      Κάτι ήθελε να πει κι αυτό, κάτι ήθελα να πω κι εγώ, οπότε μάς έδωσα την ευκαιρία...:))
      Εύχομαι καλό μήνα με ηρεμία κι όμορφες στιγμές για σένα!

      Διαγραφή
  5. https://www.jazzradio.com/fusionlounge

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπερα.
      Απολαυσα τη ραδιοφωνικη σου προταση.
      Με θλιβουν οσα συμβαινουν αυτες τις μερες και δεν ξερω που θα παει αυτη η κατασταση.
      Ενα τραγουδι που ακουσα ξανα μετα απο χρονια και καπως ταιριαστο:
      Την πορτα ανοιγω το βραδυ
      Στιχοι του Λεξβαδιτη και μουσικη Θεοδωρακη. Μου αρεσει αλο τη Μιλβα και τον Μπαση η αποδοση του.
      Δε βαζω το λινκ γιατι δεν γραφω απο υπολογιστη.

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα.

      Ακούω σήμερα το πρωί
      http://www.e-radio.gr/ManCode-Radio-Internet-Radio-i2195/live
      Εχει και Γαλλικά τραγούδια.

      Διαγραφή
    3. Δεν άκουσα το πρωί, όμως ακούω εδώ και ώρα, με πολύ ευχάριστες επιλογές. Είχα πολύ καιρό να τον ακολουθήσω έναντι άλλων που έχεις προτείνει.
      Και ένα πολύ γνωστό τραγούδι στην αυθεντική έκδοση και σε ακόμη μία που από εκεί το γνώρισα κάποτε:
      https://www.youtube.com/watch?v=pfNoGx7KJY4
      https://www.youtube.com/watch?v=IFNVphdH1Ds

      Διαγραφή
  6. Το συγκεκριμένο τραγούδι "πονάει" λίγο όποτε το ακούω.
    Μου θυμίζει ...μια παλιά μικρή καλοκαιρινή σχέση που δεν έκανε τον κύκλο της τότε.
    Για λόγους που μετά απο χρόνια καταλάβαμε ΄και οι 2 ότι είχαμε κάνει λάθος.
    Μου το είχε αφιερώσει αυτό το τραγούδι σε μια δεξίωση που έπαιζα μουσική.
    Μου το ζήτησε μια φίλη της.Και όταν άρχισε να παίζει το τραγούδι,την είδα μπροστά μου.Μου ζήτησε ενα χορέψουμε....
    Η εκτέλεση που μου αρέσει περισσότερο είναι των Rose Royce.
    Και του Paul Weller μου αρέσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.