Τρίτη 29 Αυγούστου 2023

Ακούμε ραδιοφωνική μουσική και πώς;

Και κάπου εδώ, σιγά-σιγά, κλείνει ο κύκλος των θερινών διακοπών για τους περισσότερους και η πολυπόθητη χαλαρότητα, αν και η περίοδος αυτής της "χαλαρότητας" ήταν γεμάτη με δυσάρεστες καταστάσεις σε πολλά επίπεδα. Έτσι, λοιπόν, η ζωή συνεχίζεται κι εμείς οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι τελικά για όλα, θέλουμε δε θέλουμε. Αυτό είναι όμως η ζωή και το μόνο που δεν πρέπει να κάνουμε είναι να παραμένουμε απαθείς και μοιρολάτρες.

Με την ευκαιρία της νέας περιόδου (πάντα απαιτητικής) που ξεκινά και με αφορμή ερωτήματα αναγνώστη σχετικά με το ραδιόφωνο επανέρχομαι στο θέμα για το οποίο έχω ξαναγράψει. Οι ραδιοφωνικές εκπομπές μόνο με μουσική νομίζω ότι είναι η καλύτερη συντροφιά στις ώρες μικρής ανάσας από τις υποχρεώσεις που είναι σε διαρκή διεκδίκηση μεγάλου μέρους της καθημερινότητάς μας από εδώ και πέρα. 

Το ζήτημα είναι όμως τι είδους ραδιόφωνο προτιμά ο καθένας; Η ποικιλία είναι τεράστια πλέον τόσο στους συμβατικούς σταθμούς των FM όσο και των Webradios (ιντερνετικών σταθμών).

Πώς επιλέγετε τον σταθμό που θα ακούσετε; Μέσα από πρόταση φίλων ή με προσωπική αναζήτηση στο διαδίκτυο ή στις ραδιοσυχνότητες του κλασικού ραδιοφώνου;

Ποιο θα ήταν το χαρακτηριστικό ενός σταθμού συμβατικού ή ιντερνετικού που θα σας έκανε να σταθείτε και να τον ξεχωρίσετε από πολλούς άλλους;

Μήπως βαριέστε το ψάξιμο γενικά, οπότε προτιμάτε να ακούτε τον ίδιο σταθμό ακόμα κι όταν βάζει σε επανάληψη τις ίδιες λίστες τραγουδιών (κοινώς κονσέρβα);

 

@ Απαντά όποιος κάνει κέφι με βάση τη δική του εμπειρία μα και ανθρώπων που συναναστρέφεται, ώστε να υπάρξει μια υποτυπώδης εικόνα του τι συνηθίζεται γενικά στον χώρο των ακροατών. Δικές μου εμπειρίες θα μεταφέρω στα σχόλια, αν θα κατατεθούν φυσικά.

@ Αν επιθυμεί κάποιος να προσθέσω κι άλλη ερώτηση στο κείμενο της ανάρτησης, μπορώ να το κάνω εφόσον ζητηθεί.

 

👀 Πρόσθετα ερωτήματα και από άλλους αναγνώστες...

     -  Πόσο χρόνο αφιερώνετε στην ακρόαση κάποιου ραδιοφωνικού σταθμού;

     -  Τι είδους εκπομπές προτιμάτε;  (από τον Γιάννη)

 




13 σχόλια:

  1. Καλημέρα.

    Εμείς τα έχουμε πει αρκετές φορές για το θέμα "Ραδιόφωνο".
    Το μόνο που θέλω να προσθέσω είναι ότι στην ζωή μας πρέπει να ψάχνουμε.Τι θα ακούσουμε,τι θα δούμε από που ενημερωνόμαστε.
    Δηλαδή να έχουμε ΑΠΟΨΗ.
    Να ξέρουμε τι θέλουμε να ακούσουμε.Ή το τι θα επιλέξουμε ως διασκέδαση,διακοπές,μουσική.
    Πολλοί άνθρωποι κατα καιρούς ακολουθούν τη μόδα.

    ΔΕΝ είναι όλα μόδα.Υπάρχει και η ΔΙΚΗ μας άποψη.

    ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΠΟΙΑ WEBRADIOS ΚΑΙ θα καταλάβετε πραγματικά τι εννοώ.
    Θα γράψω μερικά εάν θέλετε να δοκιμάσετε να τα ακούσετε.

    https://radiopoint.gr/ Στην σελίδα του μπορείτε να διαβάσετε καθημερινά πολύ ενδαφέροντα θέματα.
    https://www.offradio.gr/
    https://www.jazzradio.com/ με 43 διαφορετικές επιλογές (players) δηλαδή 43 διαφορετικά είδη μουσικής για όλες τις ώρες.
    https://www.e-radio.gr/ManCode-Radio-Internet-Radio-i2195/live
    https://www.gradio.gr/

    ΚΑΛΗ ΑΚΡΟΑΣΗ.
    ΥΓ :Οι συγκεκριμένοι σταθμοί "καθαρίζουν" το μυαλό κι τα αυτιά από τυχόν πλύση εγκεφάλου.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα
      Απαντώ με καθυστέρηση λόγω υποχρεώσεων.
      Να πω κι εγώ κάποια πράγματα πάνω στα ερωτήματα της ανάρτησης.

      Πρώτα απ' όλα δεν ακολουθώ τη μόδα ή τάσεις παρόλο που παρακολουθώ το τι συμβαίνει, μάλιστα δεν το έκανα από παιδί θα έλεγα. Νομίζω ότι αυτό είναι και το καλύτερο, διότι έτσι ο καθένας μπαίνει στη διαδικασία να δημιουργήσει εκείνο το πλαίσιο που του ταιριάζει ως προσωπικότητα κι όχι μόνο όσον αφορά στους ραδιοφωνικούς σταθμούς και τη μουσική μα και σε άλλους τομείς.

      Μου αρέσει να ψάχνω μόνη μου όμως είμαι και δεκτική σε προτάσεις άλλων κι αν μου κάνουν τις κρατώ. Κατά περιόδους μπορεί να κολλήσω με κάτι, αλλά συχνά βαριέμαι και αγαπώ την ποικιλία.

      Το χαρακτηριστικό σε έναν σταθμό που θα με έκανε να σταθώ και να ακούσω περισσότερο είναι να ταιριάζει η μουσική του στη διάθεση μου εκείνη την ώρα, μα και η ποικιλία του και το ότι δεν επαναλαμβάνει διαρκώς τα ίδια και τα ίδια. Όχι πως δεν έχω ακούσει συμβατικούς σταθμούς που το κάνουν αυτό, αλλά το έχω επιτρέψει γιατί κάνω εργασίες και δεν δίνω σημασία. Είναι όμως απόλυτα εκνευριστικό και δεν τους χαρίζομαι για πολλή ώρα.

      Για μένα είναι επίσης ελκυστικό σε έναν σταθμό (ιντερνετικό) και η ιστοσελίδα που έχει, όταν είναι οργανωμένη, σύγχρονη και έχει εικόνες, αναγράφει τον τίτλο των μουσικών κομματιών που ακούγονται, έχει επιλογές και θέματα για να ασχοληθεί παραπάνω ο ακροατής.

      Όταν έχω χρόνο και είναι καλός ο σταθμός και έχω χρόνο θα ακούσω και δύο ώρες συνεχόμενα. Παραπάνω δεν έχω την πολυτέλεια και εννοείται όχι σε καθημερινή βάση.

      Τους σταθμούς που προτείνεις στους αναγνώστες μου τους έχει συστήσει τα τελευταία χρόνια και ο μόνος που δεν έχω ακούσει σχεδόν καθόλου είναι ο
      jazzradio, αλλά θα δοκιμάσω το Σαββατοκύριακο με πιο ησυχία.

      https://www.youtube.com/watch?v=34_GINaYsvc

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα.
      Ωραία η διασκευή της C.Evora στο κλασσικό Green Fields - Brothers Four (1959).
      https://www.youtube.com/watch?v=46o1joHp7t0

      Με βροχερό καιρό!!!

      Διαγραφή
    3. Καλησπέρα
      Και οι δύο εκδοχές είναι πολύ γλυκές και οι στίχοι πολύ καλοί επίσης. Ευχαριστώ που έφερες εδώ το πρωτότυπο.
      Δυστυχώς με τόσο βροχερό καιρό που έφερε απίστευτες καταστροφές και δυστυχία για άλλη μια φορά. Πολλή δυστυχία συνεχόμενη, Μάριε.
      Είμαι σε κακή διάθεση με όσα συμβαίνουν ασταμάτητα όμως.
      Για λίγη ισορροπία του συναισθήματος ένα μουσικό κομμάτι για τον μήνα ετούτο των Brothers Four.
      Αν έχεις επίσης κάποια άλλη ιδέα για θέμα προς συζήτηση που μπορώ να το κάνω ανάρτηση, είναι καλοδεχούμενη.

      Διαγραφή
    4. Ξέχασα το μουσικό κομμάτι...
      https://www.youtube.com/watch?v=V1FdV9QgYME

      Διαγραφή
    5. Καλησπέρα.
      Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι καθόλου καλά μετά τις βροχές που είχαμε.

      Ένα θέμα που πάντα με προβλημάτιζε ως προς το πόσο καταναλωτικοί είμαστε οι άνθρωποι αλλά και πόσο επηρεάζουν οι διαφημίσεις τις αγορές μας ; Κυρίως της τηλεόρασης αλλά και των άλλων μέσων ενημέρωσης.

      Η μουσική σου επιλογή πολυ ωραία.

      https://www.youtube.com/watch?v=fk-jh3xocd0

      Διαγραφή
    6. Καλησπέρα
      Δυστυχώς τα πράγματα μετά την κακοκαιρία εξελίσσονται εντελώς τρομακτικά.

      Κρατώ το θέμα που προτείνεις, διότι έχει ενδιαφέρον και γράψω γι' αυτό σε κάποια από τις επόμενες αναρτήσεις. Το σημαντικό είναι να έχω διάθεση και έμπνευση φυσικά.

      Το τραγούδι σου μου άρεσε πολύ επίσης. Άκουσέ το και σε ακόμη μία εκδοχή από πολύ γνωστή αντρική φωνή:
      https://www.youtube.com/watch?v=Z_kKuoIRApY&t=176s

      Διαγραφή
  2. -Προτιμώ πάντα τους σταθμούς στα FM, Γλαύκη μου λόγω αναγνωρισιμότητας περισσότερο.
    -Επέλεξα τους Ρ/Σ με δική μου επιλογή και άποψη ανάλογα τις διαθέσεις μου.
    -Ποιότητα μουσικής ανάλογα με αυτό που ζητώ, ελάχιστες διακοπές είτε με διαφημίσεις είτε με λόγο.
    -Με κρατά κοντά στο αυτό που θέλω να ακούσω.
    -Όχι με κουράζει η επανάληψη και αν το δω θα φύγω απ' το σταθμό.

    Όμορφο και ενδιαφέρον πάντα το θέμα με τους Ρ/Σ, Γλαύκη μου. Πολλά ερωτήματα θα μπορούσαμε να προσθέσουμε σε μια έρευνα.
    Πόσο χρόνο ακούμε ράδιο, τι είδους εκπομπές προτιμάμε π.χ.
    Την καλησπέρα μου καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Γιάννη
      Συγγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση, αλλά υπάρχουν διάφορα που απαιτούν τον χρόνο μου.
      Συνέβη επίσης κάτι περίεργο σχετικά με το σχόλιό σου. Το βρήκα τυχαία στα ανεπιθύμητα, ενώ αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ ξανά με κανένα σχόλιο. Μόνο εκείνα τα σχόλια που διαγράφονταν διαρκώς από μια ανάρτηση του καλοκαιριού, βρήκα ότι ήταν στα ανεπιθύμητα επίσης.

      Ανάρτησα τις ερωτήσεις σου στο κείμενο και απάντησα στο προηγούμενο σχόλιο. Δεν έχω επισκέπτες αυτή την φορά να μας πουν κι άλλα πάνω στο θέμα, όμως δεν μπορώ να κάνω τίποτε γι' αυτό.
      Εγώ δεν θέλω καθόλου διαφημίσεις, αλλά στους συμβατικούς σταθμούς συμβαίνει δυστυχώς και κάποιοι το παρακάνουν. Στο ιντερνετικό ραδιόφωνο γλιτώνεις.

      Σ' ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκρισή σου και την ενεργή συμμετοχή σου!

      Διαγραφή
  3. Του ραδιοφώνου είμαι και εγώ Γλαύκη μου, τα πρωινά μέχρι να σηκωθώ, ακούω λίγο τοπικά νέα και το βράδυ ακούω https://spirtowebradio.com/ εδώ και χρόνια, με πολύ ενδιαφέρουσα μουσική και θέματα, επίσης και με σχόλια των ακροατών. Από μουσική ακούω τα πάντα...από έντεχνο, μέχρι ροκ...
    Συνήθως το κάνω συγχρόνως με τις δουλειές μου μαζί. Δεν έχω ψάξει άλλους σταθμούς, γιατί ο χρόνος που έχω για μένα είναι ελάχιστος.
    Να έχεις καλό μήνα Γλαύκη καλό ξημέρωμα φιλιααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ρούλα μου
      Πολύ σε χαίρομαι που ασχολείσαι με πολλά διαφορετικά πράγματα! Οπότε μέσα σε όλα ήμουν σίγουρη ότι θα έβρισκες χρόνο για το ραδιόφωνο.
      Ενδιαφέρον όνομα έχει ο ιντερνετικός σταθμός που ακούς και θα κάνω μια προσπάθεια να τον ακούσω κι εγώ.
      Καλό μήνα και πολύ δημιουργικό εύχομαι και για σένα!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα.Καλό ΣΒΚ. (Μ)
    https://www.youtube.com/watch?v=Y9akl4xbyIA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τούτο το μουσικό κομμάτι θα το αξιοποιήσω στην ανάρτηση που θα φτιάξω για τον καταναλωτισμό που πρότεινες. Είναι ιδιαίτερα ταιριαστό και ενδιαφέρον επίσης.
      Κάτι ήρεμο και δόση νοσταλγίας για το ΣΚ :
      https://www.youtube.com/watch?v=HcRQiNHrsoQ

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.