Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022

Τελεία και παύλα ή θαυμαστικό;


Είχα γράψει κάποτε εδώ ότι υπάρχουν στιγμές όπου φτάνει το θαυμαστικό ( ! ) να γίνει τελεία και παύλα ( . _ ). Φτάνει κανείς στο σημείο να χάσει τον θαυμασμό του απέναντι σε έναν άνθρωπο - όποιος κι αν είναι αυτός, σύντροφος, φίλος, συγγενής, συνάδελφος - και να θέλει να έρθει το τέλος μαζί του. Μια δυσάρεστη εμπειρία, που όμως συχνά δεν είναι δυνατή η αποφυγή της.

Άραγε, το αντίστροφο μπορεί να συμβεί; Υπάρχει τρόπος να έλξει την παύλα, ώστε να επανέλθει πάνω από την τελεία;

Τελικά, χωρίς τον θαυμασμό ενός προσώπου προς ένα άλλο είναι εφικτή μια όμορφη σχέση μεταξύ τους;

 
Πέρα από τα ερωτήματα, να και μερικές σκέψεις σχετικές με τον θαυμασμό άξιες (για μένα) να διαβαστούν:

"Σ’ αυτόν τον κόσμο υπάρχει μόνο ένα πράγμα στο οποίο πρέπει να υποκλινόμαστε, η μεγαλοφυΐα, και ένα πράγμα στο οποίο πρέπει να πέφτουμε στα γόνατα, η καλοσύνη."
Βίκτωρ Ουγκώ, 1802-1885, Γάλλος συγγραφέας


"Όποιος δεν προκαλεί τον φθόνο, δεν είναι σε θέση να προκαλέσει ούτε τον θαυμασμό."
Αισχύλος, 525-456 π.Χ., Αρχαίος τραγικός ποιητής


"Η μετριότητα αρνείται πάντα να θαυμάσει και, συχνά, να εγκρίνει."
Joseph De Maistre, 1753-1821, Γαλλοϊταλός διπλωμάτης & φιλόσοφος


"Αν θέλεις να θυσιάσεις τον θαυμασμό των πολλών αντρών για την κριτική του ενός, εντάξει, παντρέψου."
Κάθριν Χέπμπορν, 1907-2003, Αμερικανίδα ηθοποιός


"Να μην ενδιαφέρεσαι για τον αριθμό, αλλά για την ποιότητα των θαυμαστών σου. Το να μην αρέσεις στους μικρόψυχους, αποτελεί τίτλο τιμής."
Σενέκας, 4 μ.Χ-65 μ.Χ., Ρωμαίος φιλόσοφος


"Θαυμάστε περισσότερο. Οι άνθρωποι δεν θαυμάζουμε αρκετά."
Βίνσεντ Βαν Γκογκ, 1853-1890, Ολλανδός ζωγράφος


"Γιατί απλά κάποιοι άνθρωποι είναι τόσο πολύ ξεχωριστοί, που αξίζει να ζεις, μόνο και μόνο για να τους συναντήσεις, κάποτε…"
Τάσος Λειβαδίτης, 1922-1988, Έλληνας ποιητής

 

💋 Μουσική από την πρώτη συντροφιά του Rod Stewart, τους The Faces...

 


 



9 σχόλια:

  1. Σκέψεις που εγείρουν συζήτηση και προβληματισμό.
    Γλαύκη μου, πάντα έχεις κάτι στο συρτάρι για να προκαλέσει κουβέντα.
    Καλή βδομάδα καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμιά φορά είναι σημαντικότερο να κάνουμε αυτή την κουβέντα με τον ίδιο μας τον εαυτό παρά με άλλους τελικά!
      Καλή νέα εβδομάδα πλέον, Γιάννη μου!

      Διαγραφή
  2. Λόγο έλλειψης χρόνου Γλαύκη μου αυτών τον ημερών αραίωσα στις επισκέψεις μου με την πρώτη ευκαιρία μπήκα να δω τι κάνεις και με ενδιαφέρον διάβασα τις σκέψεις σου στο θέμα τα περί τελείας και παύλα...
    Στάθηκα όμως με προσοχή σε ότι έχει πει ο Βίκτωρ Ουγκώ..
    "Σ’ αυτόν τον κόσμο υπάρχει μόνο ένα πράγμα στο οποίο πρέπει να υποκλινόμαστε, η μεγαλοφυΐα, και ένα πράγμα στο οποίο πρέπει να πέφτουμε στα γόνατα, η καλοσύνη."
    Βίκτωρ Ουγκώ, 1802-1885, Γάλλος συγγραφέας
    Προσκυνώ!
    Τις μουσικές σου προτάσεις δεν προλαβαίνω τώρα να τις ακούσω αλλά, επαφίομαι σε μελλοντικό χρόνο μου...
    Να είσαι καλά να περνάς όμορφα με ότι κάνεις. φιλιααά 🎄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρά την έλλειψη χρόνου πέρασες, Ρούλα μου, οπότε είναι χαρά μου!
      Η φράση που επέλεξες νομίζω ότι είναι κορυφαία, διότι είναι και πολύ παρεξηγημένη αυτή η καλοσύνη...
      Όσο για τη μουσική, είναι πάντα εδώ για όποιον και όποτε θελήσει να ακούσει!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. Γλαύκη μου στην κλήρωση που έκανα, ήσουν μία από τις τυχερές. Αν θέλεις σου αφήνω το μέηλ μου για την διεύθυνση σου για τα δέοντα να τα πούμε από εκεί...roulamakedonisa@gmail.com
    Χάρηκα πολύ γι αυτό φιλιαααα!!🎁

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού χτύπησαν μερικές "καμπάνες", "ξυπνητήρια" κλπ, πήρα είδηση για την καλή μου τύχη και πέρασα από το "σπιτικό" σου και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο...!
      Υ.Γ.
      Τώρα πρόσεξα τι γράφει η ηλεκτρονική σου διεύθυνση... α, βρε Ρούλα! Όλα τα λεφτά είσαι!

      Διαγραφή
    2. Εεεεε να τιμήσουμε και την καταγωγή μας Γλαύκη μου..🤣.

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.