Τρίτη 30 Ιουλίου 2019

Να ζει κανείς ή να μη ζει;


Αφορμή για το σημερινό η θέσπιση ημέρας αφιερωμένης στην προστασία της ζωής του Αγέννητου παιδιού από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Μια ακόμη ημέρα αφιερωμένη σε κάτι, όπως πολλές άλλες, έτσι, για τα μάτια του κόσμου. Μόνο γι' αυτά είναι εξάλλου όλες αυτές οι ημέρες μνήμης, αφού όλες τις υπόλοιπες η λήθη πρωταγωνιστεί. Προσωπικά όλα αυτά αποτελούν ένα επιπλέον πανηγύρι υποκρισίας, δυστυχώς.

Δε θα πω πάρα πολλά, διότι πρόκειται για ένα πολύ ευαίσθητο θέμα, το οποίο αφορά στο σύστημα αξιών που έχει οικοδομήσει κάθε άτομο μα και την φιλοσοφία ζωής που έχει αναπτύξει. Πάνω σ' αυτό δεν έχει κανείς δικαίωμα να πει οτιδήποτε παραπέρα. 

Σχετικά με το δημογραφικό πρόβλημα, που έφεραν ως επιχείρημα οι ιερείς και όσοι εν γένει υποστηρίζουν με ζήλο την ζωή που μόλις ξεκινά, δε νομίζω ότι η καθιέρωση μιας τέτοιας ημέρας έχει να προσφέρει τίποτα, όπως και το επίδομα στις γυναίκες κάτω των τριάντα, προκειμένου να τεκνοποιήσουν.
Ρίξανε μια άσφαιρη τουφεκιά στο πεδίο της μάχης, θεωρώντας μάλιστα ότι έπραξαν κάτι σπουδαίο. Λυπάμαι, γιατί στους κόλπους της Εκκλησίας υπάρχουν αξιόλογοι άνθρωποι με εξαιρετικό μορφωτικό επίπεδο και ανοιχτό πνεύμα, που θα μπορούσαν να δουν και να αποδεχτούν τη σημερινή πραγματικότητα ως έχει, ώστε να ενεργοποιηθούν περνώντας σε δράσεις ουσιαστικές και απόλυτα εύστοχες.


Έχουν αντιληφθεί ότι το δημογραφικό πρόβλημα έχει αλλού τις ρίζες του; Πώς να φτάσει να υπάρξει το αγέννητο παιδί, όταν ένα πολύ μεγάλο μέρος των νέων ανθρώπων ή και κάπως μεγαλύτερων είναι μόνοι τους και συχνά δεν καταφέρνουν για χρόνια να έχουν ούτε σεξουαλική επαφή με κάποιον; Συνήθως ψάχνουν τον άνθρωπο που θα τους ταιριάζει  με το "δίκανο", μέχρι που στο τέλος εθίζονται στον εργένικο τρόπο ζωής και τη μοναχικότητα.

Ας ψάξει η Εκκλησία, καθώς και άλλοι σημαντικοί φορείς της πολιτείας, τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι έχουν απομακρυνθεί, πώς τους επηρεάζει ο σύγχρονος τρόπος ζωής και ο απεχθής κόσμος που τους περιβάλλει (δε θα περάσω σε αναφορά παραδειγμάτων και επεξηγήσεων, αφού είναι ήδη γνωστά και χιλιοειπωμένα), πώς η οικονομική κρίση επέδρασε αφενός στην ψυχοσύνθεσή τους κι αφετέρου στην καθημερινότητά τους.

Ας ψάξει, όπως και άλλοι φορείς πρέπει να κάνουν, πώς θα υπάρξει μεγαλύτερη, οργανωμένη και σε βάθος ενημέρωση των εφήβων (όλων των ηλικιών) σε θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης - μάλιστα σε επίπεδο ανοιχτών συζητήσεων με την απόλυτα ενεργή συμμετοχή των παιδιών σε αυτές. Εφευρίσκοντας ίσως και κατάλληλους ελκυστικούς τρόπους, που συνάδουν με την αναπτυξιακή τους φάση και τα ενδιαφέροντά τους, για να επιθυμήσουν να λάβουν μέρος σε κάτι τέτοιο. 
Αν θέλει πραγματικά κανείς, όλα τα μπορεί.
Θέλει;


Εννοείται ότι, ανεξάρτητα από τα όσα ειπώθηκαν παραπάνω, δεν αρνούμαι την ύπαρξη της υπογεννητικότητας στη χώρα μας και στενοχωριέμαι στη σκέψη ενός τόπου που γερνάει. Όμως, εδώ απαιτείται θέληση, σχεδιασμός και δράση επί της ουσίας κι όχι φιοριτούρες, γιατί μας νοιάζει αληθινά.

Όσον αφορά στο θέμα των αμβλώσεων δε βγήκα στο ιστολόγιο να κάνω κήρυγμα προς καμία κατεύθυνση, μια και το θεωρώ πολύ προσωπικό ζήτημα, όπως είπα στην αρχή, μέσα στα πλαίσια της ατομικής ελευθερίας του ανθρώπου.
Έχω άποψη φυσικά και θα την καταθέσω, ώστε να μη σκεφτεί κανείς πως έρχομαι, λέω διάφορα "δασκαλίστικα" και δεν παίρνω θέση. 
Από τότε που άρχισα να έχω σεξουαλικές σχέσεις δεν μπορούσα να φανταστώ ότι, σε περίπτωση που έμενα κατά λάθος έγκυος, θα σταματούσα την κύηση - κάτι που είχα συζητήσει και με τους γονείς μου, οι οποίοι συμφωνούσαν, γιατί τους ενδιέφερε το παιδί τους κι όχι τι θα πει ο κόσμος.
Σε κάποιους θα ακούγεται ιδιαίτερα συναισθηματικό, μα για μένα θα ήταν η διακοπή μιας ζωής από δική μου υπαιτιότητα. Το θεωρούσα ευθύνη μου. Σ' αυτή τη διακοπή θα συμφωνούσα (πάντα για τον εαυτό μιλάω και μόνο) σε περιπτώσεις πολύ σοβαρών προβλημάτων υγείας της μητέρας ή του παιδιού, σε περίπτωση βιασμού ή μη υποστηρικτικού οικογενειακού περιβάλλοντος έως ανύπαρκτου.
Το τελευταίο έχει να κάνει κυρίως με το ότι η χώρα μας δε στηρίζει τις γυναίκες που μεγαλώνουν μόνες τους ένα παιδί εξαρχής, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και κατά βάθος δεν τις αποδέχεται θα έλεγα. Κατά τα άλλα μας καίει να λύσουμε το δημογραφικό πρόβλημα. Εδώ και παντρεμένες να είναι, αν μείνουν έγκυες, τις πετούν έξω από τον εργασιακό τους χώρο. Έτσι, απλά, σαν την τρίχα από το γάλα. Δε συμφέρουν.


@ Οι εικόνες κάνουν το χιούμορ μπλακ...




 

8 σχόλια:

  1. Να ρωτήσω το εξής βρε Γλαύκη μου. Ίσως να είναι δευτερεύον σε όλες αυτές τις αξιόλογες, ώριμες και γαλήνιες θέσεις σου. Με τις οποίες δεν διαφωνώ.
    Αλήθεια αυτοί οι ώριμοι και γαλήνιοι προοδευτικοί άνθρωποι στους κόλπους της ΗΓΕΣΙΑΣ της Εκκλησίας που είναι; Τους βλέπεις; Έναν αξιόλογο ιεράρχη προοδευτικό, μάχιμο, αγωνιστή έχεις να μου καταδείξεις;
    Ας πούμε βρε παιδί μου έναν Σεραφειμ. Δεν μιλάω για τον Παππά της ενορίας αλλά για ιεράρχη.
    Αναζητείται λοιπόν ένας τέτοιος.
    Κατά τα άλλα δεν έχω να πω κάτι κορίτσι μου.
    Τεράστιο αυτό το θέμα πραγματικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με την εκκλησία δεν έχω πολλές επαφές, όμως γνωρίζω κάποια πρόσωπα από τις δράσεις τους και τη στάση τους απέναντι στον κόσμο. Σίγουρα είναι από μητροπολίτες και κάτω...
      Το ζήτημα είναι ότι η ευθύνη είναι και πολλών άλλων πέρα από την Εκκλησία. Εκείνη κρατά μια αμετακίνητη και απαρχαιωμένη στάση απέναντι στα πράγματα δυστυχώς. Οι ιερείς που έχουν να δώσουν πολύ περισσότερα, δεν εισακούονται εύκολα στα υψηλότερα αξιώματα.
      Αυτό που είχε σημασία για μένα και ήταν αφορμή για το μικρό κείμενο ήταν η υποκρισία που θεριεύει και πάλι και η αδράνεια πίσω απ' όλα.

      Διαγραφή
  2. Οντως αυτες οι μερες οι αφιερωμενες καθε φορα και καπου Γλαυκη μου δεν ξερω τι νοημα έχουν ..θηγεις ενα μεγαλο προβλημα της υπογεννητικότητας και δυστηχως βρικεται ηδη εδώ αφου οι νεοι ανθρωποι πια και μεσα σ αυτους και τα εγγονια μου δύσκολα θα αποφασίσουν να κανουν παιδια και οικογενεια..υπαρχει η ανασφαλεια για το μελλον τα παιδια ειναι συνηδηποιημενα πια και δεν θα αποφασισουν να κανουν παιδια αν δεν εχουν πρωτα καλυψει το θεμα εργασια.. ολα ειναι ρευστα πια φιλη μου και τις περισσοτερες φορες που παντρευονται ειναι γιατι εχει ηδη υπαρχει η εγκυμοσύνη ..ευτυχως δηλαδη...ποιος θα διαφωνουσε μαζι σου φιλη μου!!!
    Να είσαι καλα και να περνας ομορφα εν μέσο καλοκαιριου !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλούνται να ζήσουν και ν' αποφασίσουν για το μέλλον όπως κάποτε τα παιδιά που μεγάλωναν σε περιόδους πολέμων. Οι συνθήκες είναι αρνητικές έως ιδιαιτέρως σκοτεινές για εκείνα και τα επόμενα. Είναι τρομακτικό κι εμείς πρέπει να τους δίνουμε το θάρρος και την ελπίδα να παλέψουν με όσα έρχονται. Είναι ανάγκη να είναι δυνατά μέσα τους κι εμείς έχουμε ευθύνη γι' αυτό.
      Να περνάς κι εσύ όπως ποθείς!

      Διαγραφή
  3. Θα συμφωνήσω μέχρι κεραίας μαζί σου. Η υπογεννητικότητα σαφώς και δεν θα χτυπηθεί με τέτοια ημίμετρα, εκείνο που σίγουρα θα κορυφωθεί, είναι ο διχασμός της κοινωνίας και ο κοινωνικός μας ρατσισμός. Ήδη άκουσα τις πρώτες ατάκες να κυκλοφορούν στις παρέες: "Οι γύφτοι θα το γλεντήσουν με τόσα επιδόματα που θα παίρνουν"...
    Πολύ εύστοχος κι ο τίτλος σου!
    Φιλιά πολλά Γλαύκη μου.
    Κι ο Θεός μαζί μας!

    Υ.Γ. Απαντώντας στον Γιάννη πιο πάνω, θα ήθελα να του συστήσω τον Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας και Φιλαδέλφειας.
    https://www.youtube.com/watch?v=Vn3wz6mzzdE

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, για ακόμη μία φορά, Μαρία, έτσι θα γίνει. Δεν ξεχνώ ότι κάποιοι γνωστοί παλιότερα αποφάσισαν να κάνουν τρίτο παιδί κυρίως για το επίδομα...! Είναι τραγικό για μένα. Είμαι υπέρ στο να κάνει πολλά παιδιά ο άνθρωπος, αρκεί να είναι σε θέση να τα μεγαλώσει με αγάπη και απόλυτο ενδιαφέρον και για κανέναν άλλο λόγο. Μακάρι να το είχα κάνει κι εγώ.

      Ελπίζω να το δει ο Γιάννης. Αξίζει.
      Είναι λίγοι δυστυχώς κι εκεί.

      Διαγραφή
  4. Είναι δυσκολο να απαντήσει καποιος που δεν εχει αμεση εμπειρια. Πιστευω ότι μονο οι γυναικες που εχουν κυοφορησει ένα μωρο η εχουν αποφασισει να φτασουν στην εκτρωση μπορουν να μιλουν και οι υπολοιποι απλα να σωπαινουν.

    Η εκκλησια ως συντηρητικος θεσμος εχει αυτή την αποψη εδώ και δυο χιλιαδες χρονια και από μενα είναι δεκτη και δεν με ξενιζει όπως κάθε παρεμβαση της που αφορα τη ανθρωπινη ζωη. Μην ξεχναμε ότι για την εκκλησια η γεννηση είναι θειο δωρο και όχι το αποτελεσμα μια σεξουαλικη πραξης δυο σωματων αναμεσα σε ένα ανδρα και μια γυναικα.

    Και φυσικα ακομα και σημερα υπαρχει ένα διλημμα διχως μια μοναδικη απαντηση. Αν η έκτρωση θεωρειται δολοφονια όπως αναφερει η εκκλησια η απλα ένα γονιμοποιημενο ωαριο που μεχρι το τεταρτο μηνα δεν εχει διαμορφωθει σε ζωντανη υπαρξη όπως υποστηριζει η επιστημη.

    Επειτα αναμεσα στα αλλα υπαρχει και το αναφερετο δικαίωμα της γυναικας να οριζει η ιδια το σωμα της μια και της ανηκει αλλα μην ξεχναμε και το δικαιωμα του αγέννητου παιδιου στη ζωη που δεν της ανηκει.
    Πιστευω όμως πως ότι συμβαινει στο σωμα μας δεν εινα μονο οι φυσικοχημικες διεργασιες που μας καθοριζουν αλλα υπαρχει κατι περισσοτερο όπως, συναισθηματα, σκεψεις, ιδεες και για οποιον πιστευει κατοικοεδρεύει και μια ψυχη.

    Οσο για το δημογραφικο δεν ξερω αν τα επιδοματα βοηθουν. Πιθανως ναι, μια και η σημερινη κοινωνια μας εχει γινει περισσοτερο υλιστικη. Όμως και τα προηγουμενα χρονια που οι ανθρωποι γεννουσαν περισσοτερα παιδια δεν νομιζω ότι το εκαναν από αγαπη αλλα γιατι χρειαζοντουσαν περισσοτερα εργατικα χερια στο χωραφια και περισσοτερα κορμια στο πολεμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ με όλα όσα αναφέρεις, γι' αυτό δεν έχω να προσθέσω τίποτα. Είχε ενδιαφέρον το σχόλιό σου όπως και η αναζήτηση της αλήθειας που εκφράζει.
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.