Ήρθα εδώ να μοιραστώ μια πολύ ευχάριστη εμπειρία που είχα τις προηγούμενες ημέρες μέσα από απλά καθημερινά πράγματα και ίσως να προβληματιστούμε λίγο.
Ο περισσότερος κόσμος πλέον κάνει πολλά από τα ψώνια του με διαδικτυακές παραγγελίες και λίγες φορές θα προτιμήσει να πάει βόλτα στα μαγαζιά, όπως συνηθιζόταν πριν κάποια χρόνια. Ειδικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας και του εγκλεισμού αυτό έγινε ο κύριος τρόπος αγορών (μην πω μοναδικός). Έπειτα έγινε συνήθεια (καλά εκπαιδευτήκαμε για πολλά...) και εύλογα θεωρήθηκε ευκολία σε μια εποχή που όλοι ζουν μια ασφυκτικά γεμάτη καθημερινότητα με τρελούς ρυθμούς.
Προσωπικά, δε συνηθίζω να κάνω τις αγορές μου από το διαδίκτυο, αλλά το χρησιμοποιώ μόνο και σταθερά για πολύ συγκεκριμένα προϊόντα περίπου δυο φορές τον χρόνο, κι αυτό διότι τα βρίσκω σε πολύ καλύτερες τιμές. Γενικά δεν είναι η καλύτερη μου φάση τα ψώνια ούτε και στα μαγαζιά. Βαριέμαι το ψάξιμο, ακόμα και το χάζεμα στις βιτρίνες και δε συζητώ για το σούπερ μάρκετ (το χειρότερό μου)... όπου πηγαίνω με συγκεκριμένη λίστα, ελέγχω σβέλτα τιμές και ποιότητα, παίρνω και φεύγω. Κάπως έτσι κάνω όμως και σε όλα τα είδη πραγμάτων που χρειάζομαι (ρούχα, παπούτσια, καλλυντικά, αξεσουάρ, δώρα κλπ). Παρόλα αυτά, προτιμώ τη δια ζώσης επίσκεψη στην αγορά παρά την ηλεκτρονική.
Και πάμε τώρα στο βασικό θέμα, για την εμπειρία που έλεγα. Χρειάστηκε να αγοράσω ένα δώρο πολύ συγκεκριμένο σε σύντομο χρονικό διάστημα και δεν ήξερα σε ποια καταστήματα θα μπορούσα να βρω κάτι σχετικό. Η περιοχή επίσης που μένω δεν έχει μεγάλη αγορά, οπότε...τζίφος η δουλειά! Αναγκαστικά μετακινούμαι πάντα σε γειτονικές περιοχές που έχουν πολλά μαγαζιά και πολύ σπάνια στο κέντρο της Αθήνας. Έτσι, λοιπόν, μπήκα να κάνω μια γρήγορη έρευνα στο διαδίκτυο. Βρήκα πράγματι αυτό που ήθελα στην ιστοσελίδα ενός επαρχιακού καταστήματος (μεγάλης πόλης) και από τη χαρά μου κοίταξα και για μερικά ακόμη δώρα που είχα προγραμματίσει να πάρω. Αφού κατέληξα, δεν έκανα γραπτώς την παραγγελία μου, μα προτίμησα να τηλεφωνήσω για να γίνουν όλα πιο σύντομα και να ζητήσω επιπλέον πληροφορίες. Η έκπληξη μου ήταν μεγάλη και πολύ ευχάριστη όταν από την άλλη πλευρά της τηλεφωνικής γραμμής η γυναίκα που με εξυπηρέτησε μου έφτιαξε τη διάθεση για όλη την υπόλοιπη μέρα. Η επαφή μαζί της ήταν άμεση, οικεία (εντελώς φιλική), ζωντανή και ταυτόχρονα με απίστευτο επαγγελματισμό από μέρους της! Τα πράγματα δε που παρέλαβα ήταν θαυμάσια επιμελημένα - πέρα από τις προσδοκίες μου - και η παράδοσή τους χωρίς καμία καθυστέρηση γιατί εκείνη το ζήτησε από την υπηρεσία ταχυμεταφορών.
Τώρα θα μου πείτε για ποιο λόγο σας ζαλίζω με όλα τα παραπάνω... Το βασικό πίσω από όλα αυτά είναι η σημαντική διαφορά που έχουν οι τρόποι αγορών ακόμη και στο διαδίκτυο. Είναι εντελώς ψυχρό (και ρομποτικό θα έλεγα) να παραγγέλνει κανείς αποκλειστικά με γραπτό τρόπο και παράλληλα ελαφρώς δυσκίνητο χωρίς να του δίνεται η δυνατότητα άμεσης επαφής προκειμένου να ζητήσει διευκρινίσεις (κι ας μοιάζει εύκολο). Ακόμη και η τηλεφωνική επαφή με υπαλλήλους ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι επίσης εντελώς διεκπεραιωτική, Στην περίπτωση που ανέφερα όμως η γυναίκα ήταν η ιδιοκτήτρια του εμπορικού καταστήματος, με αποτέλεσμα η εξυπηρέτηση ήταν σε άλλο επίπεδο, σαν να ήμουν στον χώρο της.
Αυτά τα λίγα είχα να μοιραστώ. Το μόνο που θα πρόσθετα ως κατακλείδα και με στενοχωρεί (και με ανησυχεί πολύ) είναι το πόσο επιτρέπουμε να εκλείπει σταδιακά η ζεστή ανθρώπινη επικοινωνία ωσότου χαθεί ολοκληρωτικά...! Πόσο επιτρέπουμε να χαθεί ανεπιστρεπτί η ζωντάνια της αγοράς, η οποία ήταν πάντα ένα έξυπνο "πάρε δώσε" ανάμεσα στους ανθρώπους! Και το παζάρεμα των τιμών πού το βάζεις, εκεί να δεις "παιχνίδι"!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.