Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2023

"Ξημερώνει" και "η κοινωνία τι θα πει";

Μετά την προηγούμενη ανάρτηση με την απώλεια ενός πολύ αγαπητού μουσικού θέλησα να  αφιερώσω ετούτη σε καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς, οι οποίοι μοιάζει να έχουν ήδη λάβει τη σκυτάλη με σεβασμό και αγάπη για ό,τι κάνουν μέσα σε τόση σκαρταδούρα που κυκλοφορεί. Εύχομαι να συνεχίσουν με τον ίδιο άξιο τρόπο που δημιουργούν μέχρι στιγμής.

Ξεκινώ με τη Μαρία Παπαγεωργίου, μια καλλιτέχνιδα με θαυμάσια θερμή φωνή, την οποία ξεχώρισα από την πρώτη στιγμή που την άκουσα (έχω αναρτήσει κι άλλη μία φορά τραγούδια της). Πού να φανταζόταν ότι η διασκευή της επάνω στο τραγούδι "Ξημερώνει" του Μίκη Θεοδωράκη θα την έφερνε κοντά στον μεγάλο δημιουργό και μάλιστα πρώτα μέσα από κανονική αλληλογραφία. Έπειτα από τις συναντήσεις τους και τη συνεχόμενη επικοινωνία τους, ο Μίκης της εμπιστεύτηκε κάποια από τα τραγούδια του και φυσικά κάτι ήξερε... Περισσότερα γι' αυτή την όμορφη επαφή μπορείτε να διαβάσετε εδώ...

Ακολουθούν δύο πασίγνωστα και πολύ αγαπημένα μουσικά κομμάτια του Θεοδωράκη, τα οποία ερμηνεύει με έναν ξεχωριστό μα υπέροχο τρόπο η Μαρία και ένα τρίτο στη συνέχεια που είναι δικό της από τα πιο πρόσφατα.

(Το έχω αναρτήσει ξανά, αλλά αξίζει!)





Ο δεύτερος καλλιτέχνης είναι γνωστός εδώ στο "μαγαζάκι" από παλαιότερες αναρτήσεις με αρκετές επιλογές από δικές του δημιουργίες. Ένας μουσικός που αγαπώ για τη μουσική του μα πολύ περισσότερο για τους στίχους των τραγουδιών του. Ένας καλλιτέχνης που στέκεται στα δικά του πόδια με σεμνότητα και περηφάνια "λέγοντας τα μεράκια" του όπως έλεγε κι ένας σχολιαστής κάτω από βίντεό του. Ακολουθεί η νέα του δουλειά, για να μας πάει πολλά χρόνια πίσω... Οι στίχοι του, όπως πάντα, εξαιρετικοί και με αλήθειες...


 




👉 Ο τίτλος της ανάρτησης δανεικός από τους τίτλους τραγουδιών που παρέθεσα παραπάνω. Από όλα τα τραγούδια οι στίχοι πιστεύω ότι είχαν να δώσουν για μένα πολλά, οπότε θεωρώ ότι αξίζει κανείς να δώσει λίγη παραπάνω προσοχή, αν μπει στον κόπο να ακούσει τα μουσικά βίντεο.

 

6 σχόλια:

  1. Αχ βρε Γλαύκη μου, το blog σου, για μένα, είναι μια μπουατ εκείνης της χρυσής περιόδου, όπου μερικές μουσικές σκηνές της Αθήνας, έδιναν στην πολύπαθη πρωτεύουσα, λίγο απ' την αύρα του Καρτιέ Λατέν στο Παρίσι.
    Αύρα τέχνης, μουσικής, ευαισθησίας και τρυφερότητας.
    Η προσφορά σου είναι μοναδική, αγαπημένη μου φίλη.
    Τρέχω να τα ακούσω.
    Καλό σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Γιάννη μου!
      Σ' ευχαριστώ για την παρουσία σου εδώ!

      Διαγραφή
  2. Υπέροχες επιλογές! Η Μαρία είναι φωνάρα και δικαίως της εμπιστεύτηκαν αυτά τα κομάτια. Όσο για τον Λεωνίδα, τον αγαπάω πολύ για τη σεμνότητα και τις ψαγμένες δουλειές του. Κρίμα που δεν προβάλλονται όσο θα τους άξιζε, ενώ ανακυκλώνονται στην τηλεόραση οι ίδιοι και οι ίδιοι καλλιτέχνες.
    Καλή συνέχεια Γλαύκη μου. Και συγχαρητήρια που δίνεις βήμα σε τέτοιες λαμπερές παρουσίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ, Μαρία μου!
      Δυστυχώς, προβάλλονται περισσότερο από όλους και επιπλέουν με άνεση εκείνοι που έχουν τόσο μικρό βάρος...:)

      Διαγραφή
  3. Μπορεί να τους έχω ακούσει και τους δύο στο ραδιόφωνο, η Μαρία με την φωνάρα της αν την ακούσεις μια φορά σου μένει η φωνή της, εξ άλλου γι αυτό της εμπιστεύτηκαν, (όπως λέει η Κανελλακι από πάνω).
    Επειδή ακούω πολύ δεύτερο πρόγραμμα, σίγουρα θα έχω ακούσει και τον Λεωνίδα...όντως οι στίχοι του λένε αλήθειες.
    Θα συμφωνήσω πως δεν προβάλλονται όσο τους αξίζει Γλαύκη μου υπάρχουν κυκλώματα και εκεί και αν δεν έχεις μπάρμπα στην Κορώνη.
    Τα παιδιά ότι κάνουν το κάνουν με την αξία τους και μπράβο τους.
    Σε ευχαριστούμε και σένα που μας τους σύστησες Γλαύκη μου. Να περνάς καλά με ότι κάνεις φιλιααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου, σ' ευχαριστώ για την προσοχή που δίνεις σε όσα σερβίρει το καφέ!
      Αυτοί πια οι μπαρμπάδες μας έφαγαν εδώ στην Ελλάδα! Αχ! Έχουν κάνει κατάληψη παντού στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα! Πόσο, λοιπόν, στον καλλιτεχνικό!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.