Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2023

"Θα βρεθούμε ξανά ..."

Υπάρχουν στιγμές στη ζωή που επαναλαμβάνει κανείς μέσα του ετούτο το πάντα αναπάντητο "γιατί"... Αυτό το ερώτημα γίνεται σκληρό και επίμονο σε κάθε περίπτωση που πεθαίνει κάποιος άνθρωπος αιφνίδια κι εκεί γίνεται αντιληπτό ότι μια στιγμή μπορεί να φέρει την οριστική και αμετάκλητη ανατροπή.

Ο λόγος για το θανατηφόρο ατύχημα του σπουδαίου Έλληνα συνθέτη και κιθαρίστα Νότη Μαυρουδή. Του καλλιτέχνη που διακρινόταν για την ευγένεια, την καλοσύνη, το ήθος και τη σεμνότητα, χαρακτηριστικά που σπανίζουν στη σημερινή εποχή. Άλλη μία τραγική απώλεια, λοιπόν, από τα "τείχη" προστασίας και διατήρησης της αξιοπρέπειας του ανθρώπου. Σε λίγο δε θα μιλάμε για "τείχη" πλέον μα για μικρά "τοιχία", τα οποία δε θα σημαίνουν τίποτα!

Καταθέτω εδώ τη λύπη μου και έναν ελάχιστο φόρο τιμής μέσα από τη μουσική του και μόνο. Για μένα τα πιο συγκινητικά μουσικά κομμάτια (από τις επιλογές που θα παραθέσω στη συνέχεια) είναι εκείνα που αποδίδουν οι παιδικές φωνές. Μιλούν απευθείας στην ψυχή - κι αυτός άλλωστε είναι ο στόχος μιας δημιουργίας.

 

Χωρίς σχόλια, καθώς η μουσική έχει τον δικό της αφοπλιστικό λόγο...


 


 







13 σχόλια:

  1. Γλαύκη μου πόσο με βρίσκουν σύμφωνη όλα αυτά που αναφέρεις για τον αγαπημένο μας εκλιπόντα .Κανένα άλλο σχολιασμό.Να είσαι πάντα καλά να απολαμβάνουμε την ωραία γραφή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και συγγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση!
      Ναι, δεν χρειάζονται περαιτέρω σχόλια, καθώς η πορεία ενός ανθρώπου μιλά από μόνη της.
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα θερμά σου λόγια!
      Καλή Χρονιά να έχεις με όλα τα καλά!

      Διαγραφή
  2. Αχ μεγάλωσα με τον Νότη Μαυρουδή, Γλαύκη μου. Στη χρυσή εποχή του Νέου Κύματος. Αγκαλιά με τις μουσικές του μελωδίες, που διαβήκαν στις ζωές μας και μάς πήγαν ψηλά στον ουρανό και στ' αστέρια.
    Μια πολύ μεγάλη απώλεια, Γλαύκη μου.
    Συγκλονιστικό το τραγούδι με τα παιδιά. Ανατριχιάζεις από συγκίνηση, ειλικρινά.
    Να τον θυμόμαστε με αγάπη, Γλαύκη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Γιάννη!
      Συγγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση!
      Να πω την αλήθεια δεν το γνώρισα στα πρώτα μου χρόνια, όμως στην πορεία τον θαύμασα!
      Έτσι ακριβώς, οφείλουμε να τον διατηρούμε στη μνήμη μας όπως και άλλους σημαντικούς καλλιτέχνες που έφυγαν από τη ζωή και άντε να βρεθούν άλλοι αντίστοιχου επιπέδου...

      Διαγραφή
  3. Είναι από τους δημιουργούς, του οποίους εκτός από το μουσικό του έργο, αγάπησα και τον λόγο του. Κρίμα, ήταν διαυγέστατος, είχε πολλά ακόμη να μας πει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Βασίλη!
      Συγγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση...
      Δυστυχώς μαζί με εκείνον και άλλους σπουδαίους κλείνει θα έλεγα μια ολόκληρη εποχή! Το μέλλον δεν είμαι σίγουρη ότι θα μπορεί να προσφέρει κάτι ανάλογο. Εύχομαι να διαψευσθώ!

      Διαγραφή
  4. Κρίμα! Ναι αυτό το ''Γιατί'' πολλές φορές βγαίνει από τα χείλη μας.
    Καλή χρονιά Γλαύκη μου
    Εύχομαι να είναι ανθρώπινη όσο δεν ήταν οι προηγούμενες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Άννα και Καλή χρονιά να έχεις με ό,τι επιθυμείς!
      Συγγνώμη για την απάντηση που άργησα να δώσω...
      Αυτό το "γιατί" πολύ συχνά δεν έχει απάντηση και αν υπάρχει, την ανακαλύπτει κανείς πολύ αργότερα και ίσως κάτι μάθει από αυτή!
      Μακάρι να έχουμε μια λυτρωτική και γεμάτη δυναμισμό χρονιά!

      Διαγραφή
  5. Τι να πει κανείς για την τόσο ξαφνική απώλεια του αγαπημένου μουσικού Γλαύκη μου. Πάντα ήμουν θαυμάστρια του και προέτρεπα τον εγγονό μου να τον ακούει, επειδή μάθαινε κιθάρα από μικρός.
    Συγκλονίστηκα, γιατί ήταν από του πιο αγαπημένους μου, και είχα την τιμή και την τύχη να τον γνωρίσω από κοντά, πριν από μερικά χρόνια, έντυσε με την μουσική του, ένα θεατρικό έργο που είχαν παίξει ερασιτεχνικά τα παιδιά του πανεπιστήμιου Κρήτης.
    Ενα από αυτά τα παιδιά ήταν και ο εγγονός μου που τον συνόδεψε τότε με την κιθάρα του, ήταν εκείνος που μου τον σύστησε και που είχε την τύχη να έχει συναντήσει αυτόν τον εξαιρετικό μουσικό στην ζωή του έστω και μια φορά.
    Η εντύπωση που μου έκανε τότε ήταν ότι ήταν ένας άνθρωπος τόσο ζεστός και ανθρώπινος.
    Τα τραγούδια του πόσο μα πόσο όμορφα ακουμπήσανε τις ψυχές μας!
    Αφησε πίσω του το στίγμα του, την δική του μουσική, να μας συντροφεύει για να μην ξεχαστεί!
    Να είναι καλά εκεί που πάει και τον ευχαριστούμε για την κληρονομιά που μας άφησε Γλαύκη μου. Καλό σου ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Ρούλα μου!
      Συγγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση!
      Τι τυχερή που τον γνώρισες και ακόμη περισσότερο ο εγγονός σου! Η κατάθεση του σε αυτή την ζωή ας είναι παρακαταθήκη για όλους εμάς και τους νέους!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  6. Γεμάτη αναπάντητα γιατί η ζωή, Άδικη πολλές φορές και σκληρή. Όμως έτσι είναι τα πράγματα, έχω συμφιλιωθεί ότι στο χέρι μας είναι μόνο η στάση σας απέναντι στα γεγονότα, στην απώλεια και στο τι επιλέγουμε ως στάση.
    Κι εγώ στεναχωρήθηκα. Όλες αυτές τις μέρες ψιλοτραγουδώ τον Παλιάτσο.
    Πολλά φιλιά, Γλαύκη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Αριστέα μου, και συγγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση!
      Πράγματι η ζωή είναι συχνά σκληρή και άδικη και δυστυχώς με αυτό έχουμε να παλέψουμε προσπαθώντας να βγούμε νικητές. Να τα λάβουμε όλα τα άδικα ως πολύτιμα εφόδια για την πορεία μας και για τη βελτίωση του εαυτού μας. Απαιτητικό έργο, όμως αυτός είναι ο δρόμος...
      Φιλιά πολλά, επίσης!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.