Κυριακή 28 Απριλίου 2019

Χαμένη ευκαιρία


Χαμένη ευκαιρία

Σκέφτηκες ποτέ
ότι μια στροφή
για χρόνια φυλούσε κρυφά το πεπρωμένο;

Ήξερε κι ανέμενε
την ιερή στιγμή.
Λευκές στιγμές η ζωή κι ο θάνατος .
Άρχοντας μέγας, μωρό μου, σαν εκείνη.


Αυτός έχει πάντα γνώση.
Εσύ;

Δάκρυα πικρά οι στάλες τ’ ουρανού αυλακώνουν τα μάγουλα.
Για το αύριο που δεν ήρθε.
Μετέωρο το χέρι στη δίνη του χρόνου
για το άγγιγμα που δεν κάλυψε το κενό.

Θάνατος κάθε χαμένη ευκαιρία.

Η ψυχή και η αλήθεια ανταμώθηκαν;
Την πολυπόθητη «σωστή» στιγμή τους έδωσες κάρτα ελευθέρας;
Ξεδίπλωσαν τα φύλλα τους μ’ απλότητα, ίσως και πόνο;
Στη θέα της τρομάζει κανείς πιότερο κι απ’ τα σκοτάδια του Άρχοντα.
Δίκαιη η λύπη κι η μετάνοια.

Πρόλαβες το φιλί πριν την αναχώρηση;

Ξέρεις, ο Άρχοντας έχει πάθος με τις λέξεις από άλφα.

Εκστασιάζεται με την άγνοια, την απώλεια, την απουσία, την ακαμψία.
Φοβάται μόνο την αναγέννηση και τις πεταλούδες.

Θυμάσαι;
Σαν το γοητευτικό «κλικ» μιας αναμνηστικής φωτογραφίας
στον ρυθμό των blues.




@ Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο 23ο Συμπόσιο Ποίησης, που διοργάνωσε για ακόμη μία φορά με επιτυχία η Αριστέα. Είχε μια έμπνευση που...σκοτώνει, μια και βασική λέξη ήταν ο θάνατος. Δύσκολο το θέμα μα εξίσου προκλητικό για δημιουργία.
Ενώ ψήφισα κάποιες χιουμοριστικές συμμετοχές
(λατρεύω το χιούμορ και το μαύρο), προσωπικά δεν μου πήγαινε να γράψω με τέτοιο ύφος, γιατί όταν σε αγγίξει το ψυχρό του χέρι με σοκαριστικό τρόπο, δεν μπορείς εύκολα να αστειευτείς.
Ευχαριστώ για την πρόσκληση-πρόκληση πάντως.



Το ποίημα γράφτηκε με συνοδεία μουσικής blues, οπότε κλικ εδώ για τη συλλογή των μουσικών κομματιών.

12 σχόλια:

  1. Πάντα η μουσική συνοδεύει κάθε σου έργο και δημιουργία Γλαύκη μου.

    \"Λευκές στιγμές η ζωή κι ο θάνατος .
    Άρχοντας μέγας, μωρό μου, σαν εκείνη.

    Αυτός έχει πάντα γνώση.
    Εσύ;..."

    Πόσο όμορφη φράση Γλαύκη! και πόσο όμορφο, γλυκό και συναισθηματικό ποίημα. Χαίρομαι που είσαι μαζί μας. Που ζεις αυτό το όμορφο κλίμα και προσθέτεις και το δικό σου λιθαράκι στην συνολική του ποιότητα.
    Χριστός Ανέστη καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά, Γιάννη!
      Η παραπάνω προσπάθεια έχει βάση βιωματική σαν το δικό σου τρυφερό ποίημα. Μακάρι να μην ήταν έτσι, όμως μέσα από τέτοιες καταστάσεις βγαίνουμε ίσως πιο σοφοί και πιο δυνατοί. Ανάλογα την περίπτωση μπορεί να μεγάλη ή πιο μικρή διαδρομή που θα κάνει ο καθένας. Αφορμή εδώ ήταν η ανάμνηση του αιφνίδιου θανάτου του αδερφού μου, μα δε σταματά εκεί, καθώς προσπάθησα να το πάω παραπέρα και σε άλλα μονοπάτια.
      Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για τα γλυκά σου λόγια!
      Να περνάς όμορφα μα και... πολύ δημιουργικά!

      Διαγραφή
    2. Υποκλίνομαι με σεβασμό στη μνήμη του και στο δικό σου βίωμα κορίτσι μου. Τότε αυτό το δημιούργημα ντύνεται ακόμα πιο ιδιαίτερα στα μάτια μου, πόνημα της δικής σου ψυχής.
      Χριστός Ανέστη

      Διαγραφή
    3. ΝΑ είσαι καλά, Γιάννη.
      Μικρά μνημόσυνα θα τα έλεγα, μια και τα επίσημα δεν τα θέλω. Αν και για τους ανθρώπους μας που λείπουν από κοντά μας, μνημόσυνο είναι κάθε σκέψη και λόγος που γίνεται για εκείνους συχνά.
      Χρόνια πολλά.

      Διαγραφή
  2. Σαγηνευτικό σαν τον ρυθμό ενός blues.
    Διαβάζω και το σχόλιό σου στον Γιάννη και θαυμάζω πολύ το κουράγιο και την υπέρβαση που κρύβουν οι στίχοι σου.
    Χρόνια Πολλά Γλαύκη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο ρυθμός των blues μου ταίριαξε για τον θάνατο. Αυτό το αργό, μονότονο που χαρακτηρίζει αυτό το είδος της μουσικής, η θλίψη και ο πόνος που τραγουδήθηκαν με τη συνοδεία της είναι κατάλληλα θεωρώ. Παράλληλα έχει στοιχεία νηφαλιότητας μέσα από την αποδοχή του τετελεσμένου στην ζωή.
      Η υπέρβαση είναι αναγκαία, αφού η ζωή το απαιτεί και εμείς το οφείλουμε.
      Σ' ευχαριστώ πολύ.
      Χρόνια πολλά, Μαρία μου.

      Διαγραφή
  3. Με ενα κομπο στον λαιμο θα σου αφησω εδω την αγαπη μου για την συμμετοχη σου που διαβαζοντας για βιώματα ..οπως στου Γιαννη..δεν σηκωνει να πεις πολλα ..και ναι θα συμφωνησω μαζι σου Γλαυκη μου πως μου αρεσει και μενα το χιουμορ γυρω απο αυτο το θεμα ..ομως με την προυπόθεση να μην εχεις περασει απο απο το δυσκολο μονοπατι της απώλειας.. τα συγχαρητηρια μου για τον τοσο ευαισθητο στιχο σου..
    χρονια πολλα με την αγαπη μου να εισαι καλά ..φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα πικρά βιώματα είναι χρήσιμο και θεραπευτικό θα έλεγα να μετουσιώνονται σε δημιουργίες κάθε είδους. Οι τέχνες και η γραφή βοηθούν πολύ σε τέτοιες καταστάσεις.
      Χρόνια πολλά, Ρούλα μου.
      Να είσαι καλά και να απολαμβάνεις κάθε στιγμή.

      Διαγραφή
  4. Ήξερα, πριν καν λάβω τη συμμετοχή σου, ότι το θέμα ειδικά για σένα θα ήταν δύσκολο κι αναρωτιόμουν αν θα σε είχαμε μαζί μας, αυτή τη φορά. Χάρηκα πολύ όταν είδα το ποίημα σου και πώς διαχειρίστηκες τον θάνατο....
    Εκείνο το "πρόλαβες το φιλί πριν την αναχώρηση;" τσακίζει!
    Αλλά "Θάνατος είναι κάθε χαμένη ευκαιρία", οπότε οι στίχοι σου έκρυβαν αλήθειες που χρειάζεται να τις έχουμε οδηγό στη ζωή!
    Γλαύκη μου, σε ευχαριστώ από καρδιάς για όλα!

    Χρόνια πολλά και καλά!
    Με υγεία!
    Σε φιλώ!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρχικά δεν ήθελα να συμμετέχω, όμως ταυτόχρονα μια άλλη φωνούλα μου έλεγε κάν'το.
      Για οχτώ χρόνια δεν μιλούσα σχεδόν καθόλου γι' αυτό. Το σοκ ήταν ισχυρό και οι απαιτήσεις της ζωής (εργασία, η μικρή μου, στήριξη των γονέων, το σπίτι και οι υποχρεώσεις) δεν μου επέτρεπαν να πενθήσω όπως θα ήταν το φυσιολογικό. Εδώ και πέντε με έξι χρόνια μιλάω, γράφω για την απώλεια αυτή και αισθάνομαι πια ηρεμία μέσα μου.
      Έχει γίνει πολλή εσωτερική εργασία χωρίς ειδική βοήθεια και στήριξη, όμως έχει παίξει ρόλο αφενός ο χαρακτήρας μου και αφετέρου ο τομέας που ασχολούμαι.

      Εγώ ευχαριστώ για την πρόκληση να διαχειριστώ με έναν ακόμα τρόπο το θέμα αυτό, καθώς είναι ψυχοθεραπευτικό μέσο. Δοκιμαζόμαστε και προχωράμε.
      Χρόνια πολλά και παρακάτω τα σπουδαιότερα.
      Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  5. Κάποιες φράσεις, διαβάζοντας την προσωπική σου αναφορά, γίνονται κανονικές σφυριές. Σε τέτοιες περιπτώσεις τι μπράβο να πεις; Μόνο σεβασμός κι εκτίμηση για το θάρρος να ειπώνονται οι αλήθειες που μας πονούν.

    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα εννοείται πως δε γράφτηκε για τους επαίνους, αλλά μόνο για την έκφραση και τη μετουσίωση του συναισθήματος σε λέξεις. Δημοσιεύτηκε με σκοπό την επικοινωνία με άλλους ανθρώπους που ίσως τους αγγίξει κάτι ή δουν μέρος του εαυτού τους σ' αυτό (ακόμα και τα επίσημα μνημόσυνα γίνονται με κόσμο κι όχι στη μοναξιά).
      Σ' ευχαριστώ πολύ, κορίτσι μου.

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.