Τραγούδι
Η νύχτα δίψασε για ίσκιους
για χείλη δίψασε η πηγή
στενάζει ο άνεμος στα φύλλα
κι είναι η σελήνη μοναχή.
για χείλη δίψασε η πηγή
στενάζει ο άνεμος στα φύλλα
κι είναι η σελήνη μοναχή.
Μα εγώ διψώ για ένα τραγούδι
να φτάνει ως τους ουρανούς
δίχως φεγγάρια δίχως κρίνους
και δίχως έρωτες νεκρούς.
να φτάνει ως τους ουρανούς
δίχως φεγγάρια δίχως κρίνους
και δίχως έρωτες νεκρούς.
Ένα τραγούδι όλο γαλήνη
ένα τραγούδι φωτεινό
παρθένο από την αγωνία
κι από τη θλίψη ορφανό.
ένα τραγούδι φωτεινό
παρθένο από την αγωνία
κι από τη θλίψη ορφανό.
Η νύχτα δίψασε για ίσκιους
για χείλη δίψασε η πηγή
μα εγώ διψώ για ένα τραγούδι
να φτάνει μέσα στη ψυχή.
για χείλη δίψασε η πηγή
μα εγώ διψώ για ένα τραγούδι
να φτάνει μέσα στη ψυχή.
Όταν στον έρωτα συνυπάρχουν η χαρά και η μελαγχολία, τότε συναντάμε την ποίηση του Λόρκα για το ερωτικό πάθος, το οποίο είναι ταυτισμένο με τον αισθησιασμό - χωρίς χυδαιότητα, εκφράζοντας πάντα το ανεκπλήρωτο.
Μια σταγόνα από το σπουδαίο έργο του Ισπανού ποιητή και θεατρικού συγγραφέα, που υπήρξε μια από τις μεγαλύτερες μορφές της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Μέσα στο ρεύμα της ευρωπαϊκής avant-garde θεωρείται ο ανανεωτής του ποιητικού και θεατρικού λόγου του 20ου αιώνα.
Άλλη μία απόδοση του ίδιου τραγουδιού, που μου αρέσει ίσως λίγο παραπάνω, αν και η πρώτη είναι και η αρχική μελοποίηση και απόδοσή του από τον Μίνωα Θεοχάρη.
Και λίγο άρωμα από τον εκπληκτικό "Ματωμένο γάμο"...
"Και τι κέρδισα γω με την περηφάνια μου που σε παράτησα να αγρυπνάς νύχτες και νύχτες ολάκερες χωρίς να σε βλέπω;
Τίποτα. Κέρδισα μόνο τη φωτιά που φούντωσε μεγαλύτερη μέσα μου.
Τίποτα. Κέρδισα μόνο τη φωτιά που φούντωσε μεγαλύτερη μέσα μου.
Εσύ θαρρείς πως ο καιρός μπορεί να γιάνει, και τα ντουβάρια να
κρύψουν πίσω τους τον καημό, μα είναι ψέμματα. Σα φτάσει το μαχαίρι στο
κόκκαλο κανείς δεν μπορεί να το βγάλει."
@ Ο πίνακας του Γουναρόπουλου, πολύ αγαπημένου μου ζωγράφου, που με το ονερικό και λυρικό του έργο εισήγαγε την ελληνική ζωγραφική στο ρεύμα της avant-garde.
Ποιητής του πάθους και της
ΑπάντησηΔιαγραφήελεύθερης σκέψης!!!!
Καλημέρα Γλαύκη μου ♥
Λόγοι για τους οποίους είχε άδικο τέλος από εκείνους που δεν άντεχαν αυτές του τις ιδιότητες...
ΔιαγραφήΤην καλησπέρα μου, Ελένη!
Τα στοιχεία που συνυπάρχουν στον Λόρκα, στον ερωτισμό του, στο δράμα του, στον αξεπέραστο λυρισμό του είναι συγκλονιστικά. Μέγας δραματουργός και εκφραστής των πιο μύχιων πόθων των ανθρώπων. Εξαίρετη η επιλογή σου Γλαύκη. Χρόνια σου Πολλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκφραστής τούτων των πόθων των ανθρώπων, αλλά και σε άλλα έργα του αποτύπωσε τον πόνο και τη δυστυχία της κοινωνίας της εποχής του.
ΔιαγραφήΜεγάλος κι εμπνευσμένος δημιουργός που άνοιξε νέους δρόμους στη νεότερη λογοτεχνία!
Να είσαι καλά, Γιάννη μου!
Ο Λόρκα είναι αγαπημένος δημιουργός και δυστυχώς είχε ένα άδοξο τέλος, δολοφονημένος απ' το καθεστώς του Φράνκο και πεταμένος σε μια χωματερή μαζί με άλλους αγωνιστές. Οι στίχοι που διάλεξες είναι κορυφαίοι και τραγικά διαχρονικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤις ευχές μου για τη σημερινή μέρα και την αγάπη μου♥
Όσοι δε συμφέρουν, διότι είναι ακριβοί κι επικίνδυνοι για οποιοδήποτε καθεστώς εξαφανίζονται σε χρόνο αστραπής και με προσβλητικό και απαξιωτικό εντελώς τρόπο. Τα σκουπίδια ξέρουν να πετούν στον δικό τους χώρο όποιον δεν εξυπηρετεί το σύστημα... Πάντα όμως!
ΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ, Μαράκι μου, και με τη δική μου αγάπη!
Δεν μπορώ να... ξεφύγω από την πρώτη απόδοση, αλλά και η επόμενη είναι πραγματικά καλή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑισθησιασμός χωρίς χυδαιότητα, όπως το γράφεις. Δυσεύρετος, για αυτό και πολύτιμος.
Κι ένας λυρισμός που σε ταξιδεύει ως τα βάθη της καρδιάς.
Καλημέρα!
Μου αρέσει που στάθηκες στη μουσική!
ΔιαγραφήΝαι, η πρώτη απόδοση είναι αυτή που περιλαμβάνει το CD που κυκλοφόρησε, όμως για μένα η δεύτερη βγάζει μεγαλύτερο πάθος. Το πρώτο είναι λίγο πιο επίπεδο, βέβαια πιθανόν αυτό να πλησιάζει περισσότερο στο ύφος του ποιητή.
Έχω πάθει ένα ιδιαίτερο κόλλημα με τον λυρισμό τα τελευταία χρόνια... και στον τρόπο γραφής ακόμα και της δικής μου, αλλά και σε ό,τι έχει σχέση με τις μουσικές μου επιλογές...
Σε φιλώ, Αλεξάνδρα μου!
Να είσαι καλά