Παρασκευή 19 Μαΐου 2023

Ένα ποίημα έχει πάντα κάτι να πει

Ζωή – χωρίς να ζούμε

“Τόσα φιλιά- μα δίχως χείλη/ τόσες αφές- μα δίχως χέρια

τόσοι φρουροί- μα δίχως πύλη/ τόσες ειδήσεις- δίχως περιστέρια

τόσοι αγώνες- δίχως μάχη/ τόσες μαγείες- δίχως θάμα.

Κρυφά θα φύγει δίχως να ‘χει/ αφήσει ούτε ένα ίχνος η γενιά μας…

Έρωτας- δίχως ν’ αγαπάμε./ Ζωή- χωρίς ποτέ να ζούμε.

Έλα λοιπόν κι απόψε, ας πάμε/ να χορέψουμε ή να σκοτωθούμε.

Τι μπέρδεμα η ζωή μας, τι ιστορία…/- Σάμπως να υπάρχει πια Ιστορία

δική σου ή άλλη… Τι σκαλίζεις/ τα σπλάχνα του ραδιοφώνου;

Ήμασταν θάλασσα κι έχουμε γίνει/ σάπια βροχή και τιποτένια.

Ξύσε το λούστρο των νυχιών σου,/ το ρίμελ, το make up και μίλησέ μου.

-Είμαστε μεσοπόλεμος σου λέω,/ ανίατα μεσοπόλεμος… 

Ας πάμε λοιπόν κι απόψε, ας πάμε πάλι κάπου/ να χορέψουμε ή να σκοτωθούμε…”


                      Βύρων Λεοντάρης, Ψυχοστασία (Ποιήματα 1949–1976)

 


 


 

 

4 σχόλια:

  1. Εξαίρετη επιλογή, αγαπημένη μου φίλη. Πολύ σοβαρά τα μηνύματα, Γλαύκη μου σε στίχους που αγαπιούνται πολύ.
    Την καλησπέρα μου, κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τις εξελίξεις που είχαμε γίνονται ακόμη σοβαρότερα τα μηνύματα, Γιάννη.
      Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  2. Θα μπορούσε κάλλιστα να έχει γραφτεί και σήμερα Γλαύκη μου και να ταίριαζε απόλυτα.
    Υπέροχο! να είσαι καλά καλή εβδομάδα σου εύχομαι. 🤗

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δε αναρτήθηκε εδώ τυχαία, Ρούλα μου.
      Καλή εβδομάδα.

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.