Τετάρτη 9 Ιουνίου 2021

Μερικά "δανεικά", διάσπαρτα κι αγύριστα

Andre Kohn

Μερικά διάσπαρτα από την ευρηματική συγγραφέα - και αγαπημένη - Αλκυόνη Παπαδάκη. Είχαν λείψει εδώ μέσα τα γλυκά μελαγχολικά της λόγια ποτισμένα από τη ζωή και την επίπονη εξερεύνηση του εσωτερικού μας κόσμου.

💗 Και... μουσικές στάσεις ενδιάμεσα για ξεκούραση ή συντροφιά στην ανάγνωση!

 

"Αυτός ο κόσμος ο κερατάς- μου ‘λεγε μια φορά η φίλη μου η Βιργινία – λες κι είναι καμωμένος μόνο γι’ αυτούς που ξέρουν να καταπατούν. Γι’ αυτούς που στήνουν ταμπέλες. Που κάνουν περιφράξεις και βάζουν μέσα άγρια σκυλιά για φύλακες. Αυτός ο κόσμος ο κερατάς λες κι είναι καμωμένος, μόνο για μπρατσωμένες ψυχές."

"Τα κύματα σ’ οδηγούν εκεί που θέλουν να σε ξεβράσουν. Είναι να μη βρεθεί η ψυχή σου, άδειο κοχύλι, πεταμένη στο θυμό τους. Κάποιοι όμως είναι τυχεροί. Στ’ άδεια κοχύλια της ψυχής τους οι Γοργόνες κρύβουν τα τραγούδια τους. Κάποιοι… δε θα τους βρεις σε κάθε βήμα σου…"

 


"Το μόνο που κερδίζεις όταν νοιάζεσαι συνέχεια τους άλλους, είναι να κάνεις άσκοπους σταθμούς. Προχώρα, μανάρι μου, και μη φλυαρείς. Αυτοί που δεν μπορούν να σε ακολουθήσουν είναι μάταιο να προσπαθείς να τους πείσεις. Κι αν υποκριθούν μια στιγμή πως σε κατάλαβαν, αυτοί είναι που θα στη φέρουν χειρότερα. Να δίνεσαι, αλλά να μην σκορπίζεσαι."

"Αυτή πια η ανόητη προσμονή σου, πως οι «άλλοι» κάποτε θ αλλάξουν.
Ξέχνα την, να χαρείς.
Οι «άλλοι» την έχουν καταβρεί στην πουπουλένια σου πλατούλα.
Εσύ ν αλλάξεις ρότα. Τώρα. Αν μπορείς. Αν δεν μπορείς, τουλάχιστον μη θορυβείς…"
 
 

 
"Σκέφτομαι… Σκέφτομαι… Γιατί να μην έχουν οι άνθρωποι ουρά, Νανώ; Μη γελάς. Θα την κουνούσαν όπως τα σκυλιά και θα καταλαβαίναμε από μακριά τις προθέσεις τους. Σου είπα, μη γελάς…"
 
"Ό,τι επιλέγεις ο ίδιος, πρέπει να το αντέχεις. Να το φτάνεις μέχρι το κουκούτσι. Αλλιώς είναι λιποταξία. Κι όταν φτάσεις πια στο τέλος, όταν δεις όλο το έργο, τότε, αν έχεις κέφι, ρίξε και μια μούντζα στα μούτρα σου. Έτσι, σαν...παράσημο!" 
 
 


"Καλύτερα να είσαι μόνος σου… παρά με το λάθος άνθρωπο!
Μπορεί αύριο το πρωί να ξυπνήσεις… και πάλι μόνος…
Μπορεί το βράδυ να μην κοιμήθηκες μέσα σε μια αγκαλιά…
αλλά πολύ κρίμα σε εκείνους… που ξυπνούν και δεν ξέρουν πού βρίσκοντα!"
 
"Μη βιάζεσαι να ξεπουλάς σε μικροπωλητές το θησαυρό που έχεις μαζέψει στην ψυχή σου. Όση ανάγκη και να ΄χεις. "Μη δίνετε τα άγια στα σκυλιά¨, έλεγε ο Χριστός. Μεγάλη κουβέντα."
 
 

 
 
Και το καλό στο τέλος...
 
"Ταιριάζουν αυτοί. Φορούν το ίδιο άρωμα στην ψυχή."
 
 
 

8 σχόλια:

  1. Υπέροχο το σημερινό σου θέμα.
    Αγαπημένη η Αλκυόνη Παπαδάκη.
    Εκφράζει με τον τρόπο της πολύ σωστά τα θέματα για τις ανθρώπινες σχέσεις και φιλικές αλλά και ερωτικές.
    Αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι όσο ευαίσθητος είναι ένας άνθρωπος τόσο τον εκμεταλλεύονται.
    Και κανείς δεν έρχεται στην θέση του άλλου.Γιαυτό και έχουν χαθεί οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων.Γιατί βλέπουν μόνο πως θα περάσουν αυτόι καλά.

    Πρίν 11 χρόνια πίστευα και εγώ ότι καλύτερα να είναι κάποιος μόνος παρά με λάθος άνθρωπο.
    Είναι πράγματα που μπορεί να έχουμε σκεφτεί κάποιοι αλλά είναι δύσκολο να τα κάνουμε πράξη.
    Γιατί υπάρχουν φορές που η μοναξιά σε πνίγει.
    Εδώ νομίζω οτι ταιριάζει το τραγούδι των Πυξ Λαξ .
    https://www.youtube.com/watch?v=VlYtGRszcm4
    Και σε νέα εκτέλεση με την αγαπημένη
    https://www.youtube.com/watch?v=HVxkhY-O3sA
    Και
    https://www.youtube.com/watch?v=Kd7L4lHkPPo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ.
      Δυστυχώς, το ευαίσθητος δε σημαίνει και χαζός. Αυτό δεν καταλαβαίνουν, μα δεν τους νοιάζει. Η δουλειά τους να γίνεται.
      Ο λάθος άνθρωπος σε οποιαδήποτε σχέση έχει πολύ μεγαλύτερο τίμημα από την μοναξιά.
      https://www.youtube.com/watch?v=-IMl82PKbLE
      https://www.youtube.com/watch?v=UXvWdC01aoM
      Κι ένα ίσως από τα καλύτερα ροκ ελληνικά κομμάτια από τον μόνο που συμπαθώ ιδιαίτερα από τους Πυξ Λαξ (συχνά οι πιο καλοί φεύγουν νωρίς)
      https://www.youtube.com/watch?v=2xNFKmBPEBY
      Υ.Γ.
      Η διάθεση είναι κάπως πιο βαριά σήμερα για διάφορους λόγους. Ίσως φαίνεται και στο σχόλιο. Συγγνώμη γι΄αυτό.

      Διαγραφή
    2. Η διάθεση δεν μπορεί να είναι κάθε μέρα η ίδια.
      Και εγώ μερικές φορές δεν είμαι πολύ καλά.
      Παλαιότερα άκουγα Πυξ Λάξ τώρα δεν μπορώ να ακούσω.
      Βαρέθηκα.
      Μήπως άκουσες το βράδυ στις 10
      http://www.e-radio.gr/ERT-Kosmos-936-Athens-i113/live
      Αξίζει. Εάν θέλεις μπορείς να ζητήσεις και τραγούδι και να το ακούσεις την άλλη μέρα.

      Διαγραφή
    3. Δεν έχω καταφέρει να ακούσω δυστυχώς τον σταθμό, λόγω ανωτέρας βίας. Θα το κάνω όμως και θα σου γράψω.
      Η κακή διάθεση παραμένει.
      https://www.youtube.com/watch?v=AdKNlGfkyhc

      Διαγραφή
  2. Αγαπώ πάρα πολύ το λόγο και τη θεματολογία της Αλκυόνης Παπαδάκη! Λατρεμένη μου συγγραφέας. Έχει πολύ έντονο λυρισμό στη γραφή της. Και βέβαια κουνάς το κεφάλι σου με επιδοκιμασία όταν διαβάζεις για τις επισημάνσεις της σε σχέση με τη ζωή.
    Δυστυχώς έτσι.
    Άκουσα και τις μουσικές σου Γλαύκη μου.
    Λέω την καλησπέρα μου και αναχωρώ κορίτσι μου. Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ο λυρισμός πρωταγωνιστής με γενναίες δόσεις αμεσότητας και αλήθειας. Νομίζω ότι ο άνθρωπος τελικά μπορεί να δει πιο βαθιά μέσα του και πιο ώριμα, όταν έχει δύσκολες εμπειρίες στη ζωή του - τέτοιες που γράφουν επάνω του με ανεξίτηλο τρόπο.
      Να είσαι καλά, Γιάννη μου.

      Διαγραφή
  3. Κοίτα να δεις σύμπτωση Γλάυκη μου μόλις τελείωσα το"χαμογελο του δράκου"...Λατρεύω την σκέψη της και τα βιβλία της...τι γράφει η γυναίκα!!!
    Εχω διαβάσει σχεδόν τα περισσότερα της, η εγγονη μου μου έχει κάνει δώρο το τετράδιο της με υπέροχα αποσπάσματα από τα βιβλία της...
    Χαιρομαι που συμβαδίζουν οι σκέψεις μας καλο σου ξημέρωμα Γλαύκη μου...😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Ρούλα μου και συγγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση. Οι υποχρεώσεις ήταν πολλές ετούτο τον καιρό.
      Εύχομαι να περνάς όμορφα και πλέον να απολαμβάνεις τη θάλασσα.

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.