Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2019

Ένας εορταστικός νυχτερινός περίπατος


Ένας περίπατος είναι η ζωή μας, ένας περίπατος σε άγνωστα μονοπάτια, ίσως συναρπαστικά, ίσως βαρετά, μπορεί σκληρά και κακοτράχαλα, άλλοτε ήπια και γλυκά σα ρυάκι που αργοκυλά δίχως εμπόδια. 
Συνήθως εμείς επιλέγουμε ποια θα είναι αυτά όντας σε άγνοια πολλές φορές τι υπάρχει κατά μήκος της διαδρομής. Βαδίζουμε στην ουσία μόνοι, διατηρώντας την ψευδαίσθηση πως έχουμε συνοδοιπόρους. 
Μιλώ για ψευδαίσθηση, καθώς η αληθινή συντροφιά εμφανίζεται στη ζωή μας μόνο όταν αποδεχτούμε τη διαφορετικότητα με αμοιβαίο τρόπο, δείχνοντάς το με πράξεις. Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και δεν υπάρχει διάκριση. Αυτό ας το έχουμε καλά στον νου μας, διότι πολλοί πιστεύουν εσφαλμένα ότι μόνο κάποιες ομάδες ανθρώπων είναι διαφορετικές. 
Ημιμάθεια, άγνοια, φόβος, εγωισμός και έλλειψη αγάπης μετατρέπουν τον περίπατο σε αγκομαχητό. Για να επιτευχθεί το αντίθετο, για να γίνει ο περίπατος από υποφερτός έως υπέροχος - ανάλογα τις δυσκολίες που θα συναντήσει κανείς στην πορεία του - είναι αναγκαίο αυτό που είπε με τρυφερότητα η λεύκα στο αγαπημένο της άλογο στο βιβλίο του Χ. Μπουλώτη "Η παράξενη αγάπη του αλόγου και της λεύκας":

"Το καθετί πάνω στη γη έχει τη γλώσσα του. Και είναι οι γλώσσες που για να τις μάθεις χρειάζεται να τις σπουδάζεις χρόνια και χρόνια. Υπάρχουν όμως κι ένα σωρό άλλες γλώσσες. Για να τις καταλάβεις αυτές φτάνει μόνο να θέλεις να τις καταλάβεις, να δώσεις προσοχή σ’ αυτόν που προσπαθεί να σου μιλήσει."


Πάμε, λοιπόν, για έναν "νυχτερινό περίπατο" μες στο καταχείμωνο με εορταστική ατμόσφαιρα μεν αλλά και με αρκετή μελαγχολία ίσως και θλίψη για τον πόνο και την ανοησία του ανθρώπου, που πασχίζει η χριστουγεννιάτικη διακόσμηση να απαλύνει.
Πάμε καλώντας με καθαρή ψυχή και φωτισμένο νου ειλικρινείς συνοδοιπόρους σε τούτο τον περίπατο...





Επιλογές και τα δύο του Dj.M





Καλά Χριστούγεννα! 

23 σχόλια:

  1. Οσο μαγαλώνουμε μαθαίνουμε από τα λάθη μας.Τα μονοπάτια τα δικά μου μετά από λάθος διαδρομές με έβγαλαν στο σωστό.
    Ετσι είμαι 9 χρόνια με την γυναίκα μου.
    Η διαδρομή έχει γίνει ευχάριστη.
    Καλά Χριστούγεννα και καλές γιορτές.
    Με υγεία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. https://www.youtube.com/watch?v=KQ-7O3fhAuQ

      Διαγραφή
    2. Καλά Χριστούγεννα!
      Να περάσεις όμορφες στιγμές και τα υπόλοιπα απαιτούν υπομονή και θέληση.
      Αφού έχεις τον άνθρωπό σου, όλα μπορούν να γίνουν λίγο πιο εύκολα.
      Σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  2. Καλά Χριστούγεννα Γλαύκη μου. Με πολλές ευχές. Να περάσεις όμορφα, γαλήνια, όπως αξίζει στις αξίες και στα όνειρά σου.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντεύχομαι, Γιάννη μου!
      Ο καλός σου λόγος αποτελεί στήριγμα.
      Σ' ευχαριστώ από καρδιάς!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. Πολλές φορές διαβάζω τα πολύ ενδιαφέροντα που γράφεις Γλαύκη.
    Θα συμφωνήσω μαζί σου.
    Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και θα πρέπει να επιστήσουμε την προσοχή μας για να αντιληφθούμε την γλώσσα του.
    Καμμιά φορά βέβαια, δεν χρειάζεται να προσπαθήσουμε πολύ, υπάρχουν σχέσεις που κυλούν (με τα όποια προβλήματα τους) σαν το νερό στο αυλάκι κι άλλες πάλι που παρά τις τόσες προσπάθειες δεν μπορεί να υπάρξει προσέγγιση με την ένταση που θα εμείς θα θέλαμε.
    Η εμπειρία μου λέει πως οι δύσκολες σχέσεις, δεν είναι τυχαία δύσκολες. Κάπου, κάπως, από κάτι, ο ένας από τους δύο εμποδίζεται, συνήθως το συναίσθημα δεν είναι το ίδιο. Κι αυτό, όσα αυτιά και να ανοίξουμε, είτε το έχει μια σχέση είτε όχι. Αν συμβαίνει να μην, είναι και ψυχοφθόρο.

    Ίσως όμως να προχώρησα πολύ την σκέψη μου :)

    Να σου ευχηθώ κι εγώ καλά, γιορτινά, λαμπερά, αγαπησιάρικα χριστούγεννα με την σειρά μου,

    καλό βράδυ Γλαύκη
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσυπογράφω ό,τι λες και σωστά προχώρησες τη σκέψη σου, παρόλο που το κείμενο αναφερόταν στην κοινωνία όλη, της πατρίδας μας και παγκόσμια. Μα όλα ξεκινούν από τις πιο κοντινές μας σχέσεις, οπότε...
      Μια που το έθεσες ως θέμα, οι σχέσεις που δεν το έχουν όπως λες, καλό είναι να διακόπτονται, γιατί αρρωσταίνουν σίγουρα κάποιον από τους εμπλεκόμενους και γίνονται τοξικές και για άλλους τριγύρω. Αν το παλεύει κανείς και βλέπει ότι δεν τραβάει, να το αφήνει για την ψυχική και σωματική υγεία όλων.

      Οι ευχές σου βάλσαμο!
      Αντεύχομαι, λοιπόν, αφού κάτι καλύτερο δεν μπορώ να πω!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  4. Τι να σου κάνει κι αυτή η δόλια η χριστουγεννιάτικη διακόσμηση; Ποιον καημό να πρωτο-απαλύνει;
    Κι εδώ που τα λέμε, με τον εαυτό μας τον ίδιο δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε (κάποιοι). Γλαύκη μου είναι σπουδαία αυτά που γράφεις, περιέχουν μεγάλες αλήθειες και κάθε φορά κρατάω ένα μικρό απόφθεγμα ως "σουβενίρ" απ' την επίσκεψή μου στα μέρη σου.
    "Βαδίζουμε στην ουσία μόνοι, διατηρώντας την ψευδαίσθηση πως έχουμε συνοδοιπόρους". Αυτό!

    Υ.Γ. Καλά Χριστούγεννα, με το χαμόγελο ως επίσημο ένδυμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η χριστουγεννιάτικη διακόσμηση φτάνει κι αυτή κάποιες φορές παρηγοριά στον άρρωστο μέχρι να βγει η ψυχή του, όπως έλεγαν και οι παλιοί. Μωρέ πόσα ήξεραν καλύτερα από εμάς. Μπαίνανε στην ουσία των πραγμάτων με ταχύτητα.
      Η κατάσταση γίνεται όλο και χειρότερη γύρω μας, κορίτσι μου, οπότε θεωρώ αναγκαίο να τονίζονται τέτοια θέματα, όπως της διαφορετικότητας, των σχέσεων των ανθρώπων, καθώς και της σχέσης του ανθρώπου με τον ίδιο του τον εαυτό. Υπάρχουν τρομακτικές απώλειες πάνω σε αυτό το κομμάτι και πληρώνουμε ως κοινωνία μα και προσωπικά όλα τούτα τα σπασμένα...!
      Μαυρίζει η διάθεσή μου με πολλά δυστυχώς και πάλι καλά που τα παιδιά εντός κι εκτός σπιτιού μου τη φτιάχνουν, όπως μόνο εκείνα ξέρουν!

      Πάντα χαμόγελο (κι ας παγώνει μπροστά στην ανοησία ορισμένες στιγμές) να ξορκίζει το κακό και να έλκει το καλό!
      Εύχομαι τα καλύτερα, Μαρία μου και για σένα!

      Διαγραφή
  5. Καλά Χριστούγεννα!!! https://www.youtube.com/watch?v=WXvg8l9HAVs (Dj.M)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με έκανε "κομμάτια". Υπέροχο (κι ας μην τον ακούω).
      https://www.youtube.com/watch?v=YFD2PPAqNbw
      Εύχομαι να είναι μια γλυκιά βραδιά η αποψινή.

      Διαγραφή
    2. Σήμερα και αύριο θα είναι λίγο δύσκολα για μένα.
      Κλασσική μουσική ακούω πολλές φορές.Και για πολλές ώρες.
      https://www.youtube.com/watch?v=bKJbGepqhjE

      Διαγραφή
    3. Του ίδιου το "apres la pluie II" είχα αφιερώσει στον πατέρα μου έναν χρόνο μετά τον θάνατό του.
      Κι αυτό που έστειλες το λατρεύω επίσης.
      Υπομονή και άφησε τον εαυτό σου να εκφραστεί ελεύθερα, όπως νιώθεις.
      Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  6. https://www.youtube.com/watch?v=9gzbj5PJv90

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χρόνια πολλά!!! https://www.youtube.com/watch?v=OZqNFiOXXQ4 (Dj.M9)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά! :)
      https://www.youtube.com/watch?v=Mh54tOnaPWE
      (Αξίζει και το video.)
      Ευχαριστώ και για το χθεσινό!

      Διαγραφή
  8. Ευχαριστώ πολύ!!!! Πιστεύω να σου άρεσαμ αυτά που σου έστειλα.
    Επειδή ακούω πολλά είδη μουσικής δεν ξέρω εάν σου αρέσουν όλα.
    Αγαπημένοι οι Gotan Project.Με Υ Π Ε Ρ Ο Χ Α live.Εάν έρθουν Αθήνα μην τους χάσεις.Εαν φυσικά σου αρέσουν.(δεν ξερω εάν μένεις Αθήνα?)
    https://www.youtube.com/watch?v=MfOhKcy4g2o

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τους λατρεύω κι έχουν για μένα ιδιαίτερη σημασία.
      Δε συνηθίζω να πηγαίνω σε live από μικρή (πες το παραξενιά).
      Ναι, στη μεγαλούπολη μένω μα σε ήσυχο τόπο.

      Διαγραφή
  9. Επειδή μου αρέσει πολύ το ακορντεόν (έπαιζε η μητέρα μου όταν ήταν νέα) σου στέλνω μια αγαπημένη διασκευή.
    https://www.youtube.com/watch?v=xY-Sk474wGY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ακορντεόν το αγαπώ και θεωρώ ότι έχει ρομαντικό και ταξιδιάρικο ήχο.
      Θαυμάσιες οι επιλογές σου!
      Επιφυλάσσομαι, διότι τώρα πρέπει να κλείσω. Περιμένω επισκέψεις...
      Τα λέμε ξανά.

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα.
      Τα οφείλω:
      https://www.youtube.com/watch?v=dF-IMQzd_Jo
      https://www.youtube.com/watch?v=FbfPDbjauWA
      https://www.youtube.com/watch?v=kOq1rG5fPMQ
      Αυτές τις μέρες κάνουμε εδώ ένα μουσικό ταξίδι με μεγάλη ποικιλία, θα μπορούσε να το δει κανείς και ως μουσικοθεραπεία (δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή).
      Και πάλι ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  10. Καλησπέρα.Και εγώ ευχαριστώ.
    Μου άρεσαν περισσότερο το πρώτο και το τρίτο.
    Η μουσική είναι πάντα ένα είδος θεραπείας για όλους.
    Επειδή όπως σου είχα ξαναγράψει δεν είμαι και στην καλύτερη στιγμή της ζωής μου μπορεί να μην εμφανιστώ για καιρό.
    Προσπαθώ να κάνω ότι μου λέει η ψυχολόγος μου.
    Ευτυχώς μένω στα βόρεια προάστεια και ετσι εχω ησυχία.
    Ευχομαι καλή χρονιά με υγεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα κάνεις αυτό που θεωρείς καλύτερο για τον εαυτό σου. Αν δεν φροντίζουμε τον εαυτό μας, δεν είναι δυνατό να προσφέρει ουσιαστικά πράγματα και στους άλλους.
      Ακολούθησε ό,τι σου έχει ζητηθεί από την ειδικό, για να έχεις συντομότερα και πολύ καλά αποτελέσματα.
      Εδώ έρχεσαι όποτε το κάνεις κέφι και η επίσκεψή σου ευπρόσδεκτη με χαρά!
      Εξάλλου, πρόσφερες τόσα μαζεμένα, που δεν έχω λάβει ποτέ (ίσως να ήξερες τα γούστα μου καλύτερα και από μένα). Το ομορφότερο χριστουγεννιάτικο δώρο που θα μπορούσε κάποιος να μου κάνει. Θα αξιοποιηθούν όλα, τιμής ένεκεν...
      Εύχομαι όλα να πάνε όπως επιθυμείς!
      Καλή χρονιά!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.