Σε αυτή την ανάρτηση δεν έχει δικές μου σκέψεις με παράπονα, γκρίνιες ή διάφορα γλυκανάλατα, ρομαντικά και σαχλομπούχλες (δική μου λέξη), μα μία αναδημοσίευση αποσπάσματος του Χόρχε Μπουκάι από το βιβλίο του "Να σου πω μια ιστορία" και αφορά σε κάτι που όλους - λίγο ή πολύ - μας βασανίζει. Φυσικά θα ακολουθήσει όμορφη και πολλή μουσική από ένα αγαπημένο συγκρότημα!
Είμαι το συναίσθημα της απόρριψης… για τον εαυτό σου
«Εγώ σου έφερα τα συναισθήματα της ντροπής, σου έδειξα όλα τα μειονεκτήματα σου, τις ασχήμιες σου, τις ανοησίες σου, τα δυσάρεστα όλα. Εγώ σου κρέμασα την ταμπέλα «διαφορετικός» όταν σου είπα για πρώτη φορά στο αφτί ότι κάτι δεν πήγαινε εντελώς καλά σ’ εσένα (…).
Είμαι ο απρόσκλητος μουσαφίρης, ο ανεπιθύμητος επισκέπτης, και ωστόσο, είμαι ο πρώτος που ήρθα κι ο τελευταίος που θα φύγω.
Έγινα ισχυρός με τον καιρό ακούγοντας τις συμβουλές των γονιών σου για το πώς να θριαμβεύσεις στη ζωή. Παρατηρώντας τις αντιλήψεις της θρησκείας σου, που σου λέει να τι να κάνεις και τι να μην κάνεις, για να σε δεχτεί ο Θεός στις αγκάλες του.
Και τώρα, επιτέλους, έτσι όπως είμαι δυνατός, και για τον απλό λόγο ότι είμαι γυναίκα, ότι είμαι νέγρος, ότι είμαι Εβραίος, ότι είμαι ομοφυλόφιλος, ότι είμαι ανατολίτης, ότι είμαι ανάπηρος, ότι είμαι ψηλός, κοντός ή χοντρός… μπορώ να σε μεταμορφώσω σ’ ένα σωρό σκουπίδια, σε παλιοσίδερα, σε αποδιοπομπαίο τράγο, στον παγκόσμια υπεύθυνο, σ’ έναν καταραμένο μπάσταρδο μιας χρήσης.
Γενεές και γενεές ανδρών και γυναικών με υποστηρίζουν .Δεν μπορείς να ξεφύγεις από μένα.
Η θλίψη που προξενώ είναι τόσο ανυπόφορη που για να με αντέξεις πρέπει να με μεταδώσεις στα παιδιά σου, ώστε εκείνα να με περάσουν στα δικά τους παιδιά, στους αιώνες των αιώνων. Για να βοηθήσω εσένα και τους απογόνους σου θα μεταμφιεστώ σε τελειομανία, σε υψηλά ιδανικά, σε αυτοκριτική, σε πατριωτισμό, σε ηθικές αξίες, σε καλές συνήθειες, σε αυτοέλεγχο.
Δεν έχει σημασία τι κάνεις, όμως, δεν έχει σημασία που πηγαίνεις. Εγώ θα είμαι πάντα εκεί, πάντοτε παρών. Γιατί ταξιδεύω μαζί σου μέρα και νύχτα, ακούραστα, δίχως όρια.
Εγώ είμαι η βασική αιτία της εξάρτησης, της κτητικότητας, της πίεσης, της ανηθικότητας, του φόβου, της βίας, του εγκλήματος, της τρέλας. Εγώ σου δίδαξα το φόβο της απόρριψης κι εγώ περιόρισα την ύπαρξη σου σ’ αυτό το φόβο.
Από εμένα εξαρτάται το αν θα εξακολουθήσεις να είσαι αυτό το άτομο που το γυρεύουν, το λατρεύουν, το χειροκροτούν, ο ευγενικός και ο ευχάριστος που είσαι σήμερα για τους άλλους.
Από εμένα εξαρτάσαι, γιατί εγώ είμαι το μπαούλο όπου έχεις κρύψει εκείνα τα πιο δυσάρεστα πράγματα, τα πιο γελοία, τα λιγότερο επιθυμητά κι από σένα τον ίδιο.
Χάρη σ’ εμένα έμαθες να συμβιβάζεσαι με αυτά που σου δίνει η ζωή, γιατί τελικά, οτιδήποτε και αν ζήσεις θα είναι πάντοτε παραπάνω απ’ αυτό που νομίζεις ότι αξίζεις. Το μάντεψες, έτσι δεν είναι; Είμαι το συναίσθημα της απόρριψης που νιώθεις για τον ίδιο σου τον εαυτό».
Όλα άρχισαν εκείνη τη γκρίζα μέρα που αφέθηκες να πεις περήφανος:
Και, ντροπιασμένος και φοβισμένος, κατέβασες το κεφάλι κι άλλαξες τα λόγια και τις πράξεις σου με ένα καλό συλλογισμό:


Να πω την αλήθεια, δεν έτυχε να το διαβάσω ποτέ (ή δεν το θυμάμαι?), κι έχω μείνει μ’ ένα μακρόσυρτο "ουάου". Είναι εκπληκτικός ο τρόπος που περιγράφει αυτό το κελί στο οποίο γεννιόμαστε όλοι· κανείς δεν γλιτώνει απ' αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μόνο παρήγορο είναι ότι, με τον μικρό μας σουγιά, καταφέρνουμε μερικές φορές να κόβουμε κάποια κάγκελα. Άλλοι περισσότερα, άλλοι λιγότερα, κι άλλοι, δυστυχώς, κανένα.
Καλό υπόλοιπο Κυριακής! :)
Κι εγώ θαύμασα το σχόλιό σου!
ΔιαγραφήΕίναι πράγματι πολύ δύσκολο να αποδεχτεί κανείς τον εαυτό του όπως είναι. Θέλει θάρρος. Και πολύ δύναμη να βελτιώσει πλευρές του, επειδή εκείνος το επιθυμεί και όχι γιατί του το ζητούν άλλοι ή του το επιβάλλουν.
Καλό υπόλοιπο εβδομάδας!
Τι λες τώρα ρε φιλενάδα! Συγκλονιστικό! Πόσο μαεστρικά το στήνει ο συγγραφέας για να μας φέρει μπροστά στην αυτογνωσία και την απόφαση να αποδεχτούμε τον ίδια μας τον εαυτό. Μια ολάκερη διαδικασία, ένα απόλυτο βίωμα, μια πραγματική μάχη, Γλαύκη μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλά έκανες και το έφερες κοντά μας, να το διαβάσουμε, να το δούμε, να το κατανοήσουμε. Και σε ευχαριστούμε για αυτό, καλή μου φίλη.
Για τη μουσική σου δεν έχω λόγια. Κάθε φορά βγάζεις και μια νέα ανακάλυψη, πρέπει η αναζήτησή σου να έχει γίνει επιστήμη στη μουσική επιμέλεια.
Να είσαι καλά κορίτσι μου. Φιλιά στέλνω πολλά.
Γιάννη μου, ως μάχη το αισθάνεται κανείς όταν στοχάζεται και έχει την ανησυχία να ψάξει και να βρει, να αναρωτηθεί... Ενώ εκείνος που δεν μπαίνει καν σε μια τέτοια διαδικασία, τότε όλα κυλούν ομαλά και σαν μια ευθεία και εννοείται πως του φταίνε πάντα οι άλλοι.
ΔιαγραφήΩς προς τη μουσική, τα συγκεκριμένα μουσικά κομμάτια όπως και το συγκρότημα (ιρλανδοσκωτσέζικο) μου αρέσουν πολύ!
Σ' ευχαριστώ!!!
Πόσο βαθύ και ανθρώπινο! Ξεκάθαρα τροφή για σκέψη και περισυλλογή! Σε ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας! Και ευχαριστούμε για τις όμορφες μουσικές επιλογές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά φιλιά Γλαύκη μου!
Τούτη η περισυλλογή κοντεύει να εκλείψει στο σήμερα, ενώ είναι τόσο πολύτιμη, για να γνωρίσει ο άνθρωπος τη φύση του σε βάθος και να πιο χρήσιμος στον κόσμο που ζει.
ΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ πολύ, Μαρίνα μου!
Ιστορίες διδακτικές με απλότητα αλλά με ουσιαστικό βαθύτερο νόημα την αυτογνωσία. Υπέροχος ο Χόρχε Μπουκάι κι αγαπημένος. Να είσαι καλά Γλαύκη μου! Καλή εβδομάδα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου αρέσουν πολύ τέτοιες ιστορίες, όπως οι μύθοι και τα παραμύθια, που οδηγούν τον άνθρωπο στον στοχασμό με πιο ήπιο μα εύστοχο τρόπο. Τα παιδιά σίγουρα το απολαμβάνουν σε κάθε ηλικία. Μάλλον, μιλούν απευθείας στην ψυχή τους και τα ηρεμούν. Οτιδήποτε δύσκολο μπορεί να το μεταφέρει κανείς με μια ιστορία με πολύ πιο εύκολο τρόπο.
ΔιαγραφήΝα είσαι καλά Αννίκα μου!
Αντεύχομαι!
Δεν έχω διαβάσει ποτέ Γλαύκη μου αυτόν τον συγγραφέα, αν και τον έχω ακουστά σαν όνομα, Εχω διαβάσει όμως κάτι δικά του σοφά αποσπάσματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αυτό που διάβασα εδώ, σίγουρα μου κίνησε το ενδιαφέρον να διαβάσω κάτι δικό του.
Καταπληκτική εμβάθυνση σ αυτό το ανθρώπινο συναίσθημα και το πως το τελείωσε με έναν καλό συλλογισμό! Τροφή για πολύ σκέψη...καλό σου βράδυ Γλαύκη μου! φιλιααα!
Είναι σίγουρη ότι θα σου αρέσει πολύ! Έχω αναρτήσει κι άλλες φορές αποσπάσματα από γραπτά του.
ΔιαγραφήΚλείνει πράγματι με έναν δυνατό συλλογισμό, για να ενεργοποιήσει τη δική μας σκέψη άμεσα.
Καλή εβδομάδα, Ρούλα μου!
Αγαπημένος συγγραφέας. Πόσο αλληγορικά και εύληπτα είναι τα κείμενά του. Σαν να βλέπουμε τον καθρέφτη μας, όποιος το αντέχει βέβαια. Πολύ δυνατό το απόσπασμα που διάλεξες. Καλό σου απόγευμα, Γλαύκη μου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα, Μαρία μου.
ΔιαγραφήΕίναι ζόρικο να φτάσει κανείς να αποδεχτεί τον εαυτό του στην ολότητά του και πολύ περισσότερο να τολμήσει να τον φέρει στην επιφάνεια να τον δουν και οι άλλοι. Το ιδανικό δεν είναι δυνατόν να υπάρξει στην πραγματικότητα, οπότε ό,τι καλύτερο μπορεί να κάνει ο καθένας, τουλάχιστον, ας το κάνει.
Φιλιά πολλά!