Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2023

" Βαθαίνει η αγκαλιά σαν αγαπιέσαι "

Σ΄έναν κόσμο γκρίζο, βαθιά πληγωμένο από το άγχος, την αδικία, την ανασφάλεια, τη βαρβαρότητα, τον πόνο και τη δυστυχία, το μόνο που επιζητά κανείς είναι η θερμή αγκαλιά που θα του προσφέρει την ηρεμία και την αγαλλίαση την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια. Σαν τον φύλακα άγγελο, όπως έλεγα παλιότερα εδώ.

Είναι αυτή που θα του απομακρύνει τον φόβο και τη μοναξιά, θα του δώσει την ενθάρρυνση για τη συνέχεια μέσα στην σκληρή πραγματικότητα, που θα του επιτρέψει να σταθεί δυνατός απέναντι σε οποιαδήποτε πρόκληση. Είναι από μόνη της μια άλλη μορφή επικοινωνίας, ίσως πιο ιδανική, καθώς τότε μιλούν αποκλειστικά οι ψυχές, οι οποίες κατέχουν πολύ καλύτερα τον τρόπο να έρθουν, αυθόρμητα και πηγαία, κοντά η μία με την άλλη, να ανταλλάξουν συμπόνια, αγάπη και δύναμη. 

Θέλει κάποιο άλλο "οπλοστάσιο" ο άνθρωπος, πέραν της σιωπηρής μα τόσο ισχυρής αγκαλιάς, για να επιβιώσει ψυχικά (κι όχι μόνο) από τα βρωμερά υποκείμενα που δεν παύουν να ασχημονούν με κάθε ευκαιρία γύρω του;


Βαθαίνει η αγκαλιά σαν αγαπιέσαι…

«Τουρτούριζες μες στη βροχή
είχες σφαλίσει τα γαλάζια μάτια σου
κι άπλωνες το χέρι στη σκοτεινιά
ν’ αναγνωρίσεις το δικό μου
τι ωραία να λες:
“κοιμήσου τώρα δεν θα με ξαναχάσεις, δεν θα σε ξαναχάσω”…
Βαθαίνει η αγκαλιά σαν αγαπιέσαι…
Χωράει πολλούς ζητιάνους
πολλούς που στερηθήκανε τον έρωτα
ή δεν τους φίλησαν ποτέ τους
χαμογελάνε αυτοί που δεν τους χάιδεψε κανένας
ζούνε ανάμεσά μας όλοι ετούτοι
ένα μπουμπούκι σκάει δειλά.
Κοιμήσου…
Ξέσφιξε τα δάχτυλά σου και κοιμήσου..
Εγώ είμ’ εδώ…»

                                                  Νίκος Αγγελάκης 






 

17 σχόλια:

  1. Κάπου διάβασα Γλαύκη μου πως η αγκαλιά, θα έπρεπε να συνταγογραφείται μαζί με τα φάρμακα, αφού είναι τόσο απαραίτητη όσο και εκείνα! και μου άρεσε πολύ αυτή η σκέψη...τι ωραιότερο από μια ζεστή αγκαλιά ε; 🤗
    Ταιριαστός και ο στίχος του Αγγελάκη και προπαντός
    το τέλος του! " Εγώ είμ’ εδώ…"
    Καλό μήνα να έχεις με όσο περισσότερες αγκαλιές, να παίρνεις και να χαρίζεις!!🤗

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου, έφτασαν να λένε πως η αγκαλιά θα πρέπει να συνταγογραφείται (δεν έχουν άδικο), αφού ο άνθρωπος ξέχασε να είναι άνθρωπος, ξέχασε πώς είναι να πλησιάζει τον άλλο αυθόρμητα και με ειλικρίνεια, ξέχασε ότι δεν είναι μόνος αυτός και ο εαυτός του σε τούτο τον κόσμο. Ξέχασε πολλά και γι' αυτό καταντήσαμε έτσι σήμερα πλέον.
      Πράγματι ο τελευταίος στίοχς λέει το ουσιαστικότερο που έχουμε ανάγκη όλοι μας.
      Καλό μήνα εύχομαι και για σένα με όλα τα καλά στην ... αγκαλιά σου!

      Διαγραφή
  2. Ήρθα να επιβεβαιώσω πόσο σημαντική είναι η αγκαλιά!
    Και για μένα που είμαι και λίγο στριμμένο άντερο η σιωπηρή αγκαλιά είναι ακόμα καλύτερα! ♥
    Καλό μήνα, Γλαύκη μου!
    Με πολλές αγκαλιές και αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορώ να σε φανταστώ ως άτομο που δεν θα προσφέρεις την αγκαλιά σου αυθόρμητα και με την ψυχή σου. Με μια γενναία αγκαλιά δίχως εκπτώσεις και χωρίς καμία κουβέντα έχει πει κανείς άπειρα πράγματα και έχει δώσει ένεση δύναμης στον άλλο.
      Εύχομαι να δέχεσαι τέτοιες αγκαλιές, κορίτσι μου!
      Μία θερμή και σφιχτή αγκαλιά (όχι σκασμού) κι από μένα κι ας είναι από μακριά (μπορείς να τη φανταστείς όπως το κάνω εγώ τώρα)!
      Καλή δύναμη, κορίτσι μου, και να έχεις έναν πολύ καλύτερο μήνα!

      Διαγραφή
  3. Καλό μήνα!!!
    Πόσοι άνθρωποι έχουμε έντονα συναισθήματα και πόσοι μπορούμε να τα εκφράσουμε;
    Είναι ένα από τα ωραιότερα πράγματα η αγκαλιά.
    Δίχνει αγάπη,στοργή,τρυφερότητα.

    https://www.youtube.com/watch?v=6m5QrpL7gVM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα και για σένα εύχομαι!
      Μαι αγκαλιά είναι ένα απάγκιο, είναι ζωή και δεν θα έπρεπε να τσιγκουνευόμαστε να την προσφέρουμε. Εκφράζει κανείς όσα δεν μπορεί να πει με λόγια ή δε χρειάζεται να πει.
      Το μουσικό κομμάτι είναι υπέροχο και απίστευτα ταιριαστό εδώ. Σ' ευχαριστώ πολύ.
      Κι ένα ακόμη δικό του, επίσης ταιριαστό (πολύ γνωστό κι αυτό):
      https://www.youtube.com/watch?v=wB0Js3oLvkM

      Διαγραφή
    2. Όταν ένα παιδί από μικρή ηλικία ψάχνει και πολλές φορές ζητάει την τρυφερότητα και ένα χάδι από την μητέρα του αλλά αυτή για να τον κάνει "άντρα"
      τον κρατάει σε απόσταση το παιδί όταν μεγαλώσει ψάχνει πάντα την τρυφερότητα,την αγάπη και τα χάδια που έχει στερηθεί ως παιδί,αλλά και γιατί πιστεύει ότι τα συναισθήματα πρέπει να εκφράζονται.
      Ζούμε σε έναν κόσμο με απίστευτη σκληρότητα και ζήλεια.
      Δεν ξέρω γιατί έχουν γίνει έτσι οι περισσότεροι άνθρωποι.

      Όσο έγραφα αυτά που σκέφτομαι άκουγα :
      https://www.youtube.com/watch?v=j1Ck42-_btY
      https://www.youtube.com/watch?v=Y5NfOd1OPZ4

      Διαγραφή
    3. Καλησπέρα.
      Δεν επιτρέπεται να συμβαίνει αυτό από καμία μητέρα. Η αγκαλιά, η τρυφερότητα, η αγάπη και η ζεστασιά δεν έβλαψαν ποτέ κανέναν, μα ίσα-ίσα τον ενδυνάμωσαν ψυχικά όταν του προσφέρθηκαν στα παιδικά του χρόνια. Η έλλειψη ορίων στη συμπεριφορά των παιδιών βλάπτει πολύ σοβαρά και η υπεροπραστασία που πνίγει ένα παιδί και το μετατρέπει σε άβουλο και κακομαθημένο πλάσμα.
      Συμφωνώ απόλυτα για τη σκληρότητα και τη ζήλεια που έχει κατακλύσει τον κόσμο σήμερα. Μάλλον θεωρείται ένδειξη δύναμης η μη έκφραση του συναισθήματος. Το θέμα σηκώνει μεγάλη συζήτηση, γιατί ο άνθρωπος θέλει να δείχνει δυνατός όταν μέσα του είναι άδειος και τρομακτικά αδύναμος. Σταματώ, καθώς δεν έχω αυτή την ώρα τη διάθεση να γράψω άλλα.

      Οι μουσικές σου επιλογές εξαιρετικές. Το πρώτο το είχες φέρει εδώ παλαιότερα. Το δεύτερο θαυμάσιο!
      Κι ένα του ίδιου πολύ ιδιαίτερο:
      https://www.youtube.com/watch?v=dMQCHDTX9Ok

      Διαγραφή
    4. Καλησπέρα.
      Στέλνω μουσικές που μου αρέσουν :

      https://www.youtube.com/watch?v=7FttDGR9n7A
      https://www.youtube.com/watch?v=IeX2yr-q9xs
      https://www.youtube.com/watch?v=fwPpuZivWbc
      https://www.youtube.com/watch?v=T3tO37SC60I
      https://www.youtube.com/watch?v=rD5PZBuYEQU

      Διαγραφή
    5. Πανέμορφα όλα και μου έκαναν καλή συντροφιά σε ώρα ξεκούρασης.
      Των Coldplay μου αρέσει πολύ, μουσική και στίχοι. Του Cohen μου αρέσει ιδιαίτερα με τη φωνή αυτής τραγουδίστριας.
      Και ένα από μένα:
      https://www.youtube.com/watch?v=EC8EuSvuNXw

      Διαγραφή
    6. Υ.Γ.
      Παρέλειψα το σημαντικότερο! Απίθανη η διασκευή του "Θάλασσα πλατιά" του Χατζηδάκι!

      Διαγραφή
    7. Καλημέρα.
      Με μουσικό θέμα για καλό Σαββατοκύριακο.
      https://www.youtube.com/watch?v=sRRjAx0rln4&list=PLm8Fal2KZDeBCigliMNdHkKmXHkNZwU2J&index=13

      Διαγραφή
    8. Καλό υπόλοιπο Σαββατοκύριακου.
      https://www.youtube.com/watch?v=Vmw_KUF_oaM

      Διαγραφή
  4. Αχ ας βάλουμε πολλές στιγμές αγκαλιάς στη ζωή μας, Γλαύκη μου. Σε όλες της τις εκφράσεις. Ερωτικές, φιλικές, ανθρώπινες, συγγενικές. Κάθε αγκαλιά είναι μια φωλίτσα ζωής. Κάθε καλημέρα είναι ίαμα σε ένα δύσκολο βίωμα.
    Καλό μήνα ψυχή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς, Γιάννη μου. Τι έχουμε να χάσουμε;
      Μεγάλωσα σε μια πολύ μεγάλη οικογένεια (την ευρύτερη εννοώ πέρα από τους γονείς και τον αδερφό μου), όπου η γνήσια θερμή αγκαλιά ήταν πρωταγωνιστής. Δεν υπάρχει περίπτωση μέχρι και σήμερα να βρεθούμε και να μην αγκαλιαστούμε. Το ίδιο συμβαίνει και με την προσωπική μου οικογένεια πλέον μα και με τους πολύ αγαπημένους μου φίλους.
      Ήμασταν πάντα ένας λαός θερμός και εκδηλωτικός και τώρα μου φαίνεται έχουμε χάσει σε μεγάλο βαθμό αυτό το χαρακτηριστικό μας και είναι λυπηρό έως και ανησυχητικό θα έλεγα.
      Μου άρεσε πολύ η "φωλίτσα ζωής"!
      Καλό μήνα, διαδικτυακέ συνοδοιπόρε!

      Διαγραφή
  5. Θα συμφωνήσω με τον Ανώνυμο, με κάλυψε απόλυτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.