Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2021

Γαλήνη με ποιήματα και παιχνιδίσματα

Συνήθως ποίηση και μουσική είναι πομποί γαλήνης ειδικά προς εκείνους τους δέκτες που αισθάνονται βαριά την ατμόσφαιρα της πραγματικότητας μα παράλληλα και την ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν κάποιοι αυτή την πραγματικότητα.

Ποιήματα, λοιπόν, ενός ποιητή μοντέρνου για την εποχή του με ιδιαίτερη αγάπη στα παιχνιδίσματα των λέξεων και του στίχου, όμως και μια... "αλλεργία" στους τίτλους. Και τα δύο του Έντουαρτ Κάμμινγκς.


κάπου που δεν ταξίδεψα ποτέ, πρόθυμα πέρα
από κάθε εμπειρία, τα μάτια σου έχουν τη σιωπή τους:
στην πιο λεπτή σου χειρονομία υπάρχουν πράγματα που με περιβάλλουν,
ή που δεν μπορώ ν’ αγγίξω γιατί είναι πολύ κοντινά

το πιο ανεπαίσθητο βλέμμα σου εύκολα θα με απεγκλωβίσει
παρόλο που έχω κλείσει τον εαυτό μου όπως τα δάχτυλα·
ανοίγεις πάντα πέταλο−πέταλο εμένα καθώς η Άνοιξη ανοίγει
(αγγίζοντας επιδέξια, μυστηριακά) το πρώτο της τριαντάφυλλο

ή αν η επιθυμία σου είναι να με κλείσεις, εγώ
και η ζωή μου θα σφαλιστούμε πολύ όμορφα, ξαφνικά,
όπως όταν η καρδιά αυτού του λουλουδιού φαντάζεται
το χιόνι να πέφτει παντού με προσοχή·

τίποτα απ’ ό,τι μπορούμε ν’ αντιληφθούμε σε τούτο τον κόσμο δεν είναι
ισάξιο με τη δύναμη της σφοδρής σου ευθραυστότητας: που η υφή της
με συναρπάζει με το χρώμα των τόπων της,
προσφέροντας τον Θάνατο και το Για Πάντα με κάθε ανάσα

(δεν ξέρω τι είναι αυτό σε σένα που κλείνει
κι ανοίγει· μόνο κάτι μέσα μου καταλαβαίνει
πως η φωνή των ματιών σου είναι βαθύτερη απ’ όλα τα τριαντάφυλλα)
καμία, ούτε καν η βροχή, δεν έχει τόσο μικρά χέρια

 Πηγή

 

αν καθετί συμβεί από όσα είναι αδύνατο να γίνουν
(και καθετί είναι σωστότερο
απ' όσο τα βιβλία
μπορούσαν να προτείνουν)
ο πιο ανίδεος δάσκαλος σχεδόν θα τό 'βρει
(με μια τρεχάλα
σάλτο
γύρω εμείς κάνουμε το αντίθετο του όχι)
τίποτα δεν είναι κάτι όπως ένας ένας δεν έχει ένα γιατί ή διότι ή μολονότι

(και τα μπουμπούκια ξέρουν περισσότερο
απ' όσο τα βιβλία
δεν ακμάζουν)
ένας είναι κάτι το παλιό να είναι καθετί νέο
(με ένα τι
ποιο
γύρω εμείς πάμε απ' το ποιός)
ένας είναι το καθεκαθετί οπότε έχουμε ότι

ότι κόσμος είναι ένα φύλλο ότι δέντρο είναι ένα κλαδί
(και τα πουλιά έχουν τραγούδι πιο γλυκό
απ' όσο με βιβλία
μπορεί να διδαχθεί)
ότι το εδώ είναι πέρα κι ότι το συ είναι ένα ειμί
(με ένα κάτω
πάνω
γύρω πετάμε απ' την αρχή)
το για πάντα δεν ήτανε παρά ποτέ έως τώρα

τώρα εγώ αγαπώ εσένα κι εσύ αγαπάς εμένα
(και τα βιβλία έχουνε κλείσει περισσότερο
απ' όσο τα βιβλία
μπορούν να είναι κλεισμένα)
και βαθιά μες στο ψηλά που όλο πέφτει μοναχά
(μ' ένα ξεφωνητό
καθένας
γύρω εμείς πάμε απ' το παν)
κάποιος υπάρχει που καλεί ποιός είμαστε εμείς

εμείς είμαστε το καθετί λαμπρότερο ακόμα κι από τον ήλιο
(είμαστε καθετί σπουδαιότερο
απ' όσα ίσως
να σημαίνουν τα βιβλία)
είμαστε καθεκαθετί πιο πάνω απ' όσο εκτιμάμε
(με μια στροφή
τίναγμα
ζωντανοί είμαστε ζωντανοί)
είμαστε θαυμάσιος ένας επί ένα

 Πηγή

 

👉 Λίγα λόγια για τον δημιουργό εδώ και ... εδώ


👍 Χωρίς μουσική δε γίνεται...







2 σχόλια:

  1. Ποίηση και μουσική ναι, είναι ένα χάδι που μπορεί να αλλάξει κάθε αρνητική διάθεση. Και να μας δώσει γαλήνη και όμορφες στιγμές. Διάβασα τα ποιήματα, ακούω και τα υπέροχα τραγούδια και μπορώ να πω ότι δικαίωσα, μία ακόμα φορά, το χρόνο μου να πιω τον καφέ μου εδώ στο σπιτικό σου Γλαύκη μου.
    Καλησπέρα αγαπημένη φίλη. Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου, καλησπέρα.
      Σ' ευχαριστώ πολύ για την παρουσία σου και ζητώ συγγνώμη για τις καθυστερημένες απαντήσεις, όμως η πραγματικότητα καλεί επειγόντως και χωρίς ανάσα. ένας λόγος παραπάνω η μουσική να στέκεται αρωγός σε κάθε δύσκολη φάση, ώστε να παρηγορεί και ίσως να μειώνει τον βαθμό του άγχους και της πίεσης. Τι να σου πω; Ότι θα ήθελα να είμαι εντελώς αλλού; Άστα!
      Να είσαι καλά επίσης!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.