Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024

Αγάπη για έναν κόσμο καλύτερο...(;)


Σε αυτή την ανάρτηση λίγα λόγια και καλά με ισχυρό και ηχηρό μήνυμα, θα έλεγα, από τον Μπρεχτ...

"Xρειάζονται πολλά, τον κόσμο για ν’ αλλάξεις:
Oργή κι επιμονή. Γνώση κι αγανάχτηση.
Γρήγορη απόφαση, στόχαση βαθιά.
Ψυχρή υπομονή, κι ατέλειωτη καρτερία.
Kατανόηση της λεπτομέρειας και κατανόηση του συνόλου.
Mονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς
την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε."

                            Aπό το θεατρικό έργο «H απόφαση» – Die Massnahme -, 1930 
                                                (Μετάφραση Μάριου Πλωρίτη)


Κι αν αγαπάμε αυτόν τον κόσμο που μας φιλοξενεί για κάποιο διάστημα, ας μην λησμονούμε ότι:

"Αγάπη είναι η επιθυμία να θέλεις να δίνεις κι όχι να παίρνεις."

                                       Μπέρτολτ Μπρεχτ, Ιστορίες του κ. Κόυνερ


Τελικά, τον αγαπάμε; Και αν ναι, πόσο;
Οι πράξεις είναι αυτές που το αποδεικνύουν πάντα...
 
 

 


8 σχόλια:

  1. Πονάμε για έναν καλύτερο κόσμο. Προσπαθούμε να αγωνιστούμε γι' αυτόν. Προσδοκούμε το φως και την ανθρωπιά. Αγώνας δύσκολος, αέναος, επώδυνος. Όμως αυτός, που δίνει νόημα στον άνθρωπο.
    Εξαίρετα τα μηνύματα σ' αυτήν σου την ανάρτηση, Γλαύκη μου.
    Υ.Γ. Καλή μου φίλη, για κάνε μια βόλτα κατά εδώ.
    https://giannispit.wordpress.com/
    Καλό βράδυ, κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξαιρετικο και το σχόλιό σου!
      Ακρθβώς έτσι είναι και δεν εγκαταλείπουμε για ό,τι καλύτερο μπορούμε να επιτύχουμε ή ανατρέψουμε τραγική πορεία...
      Πέρασα και από τον νέο ιστότοπό σου. Μπράβο σε σένα και σε όλους τους συμμετέχοντες! Μια πολύ όμορφη προσπάθεια!
      Δυστυχώς, εγώ δε διαθέτω πλέον τον χρόνο που αφιέρωνα κάποτε στα διαδικτυακά δρώμενα και σε όσα άλλα συμβαίνουν, μια και διατηρώ κάποια απόσταση. Μια κάποια αποτοξίνωση νομίζω ότι είναι απαραίτητη. Μόνο για λίγο έρχομαι και γράφω εδώ, για να μην χαθεί εντελώς η επαφή με μερικούς φίλους, μα και για να εκφράσω κάποιες σκέψεις και συναισθήματα με οποιοδήποτε τρόπο μου ταιριάξει κάθε φορά.
      Θα ξαναπεράσω όμως από το νέο λημέρι :)
      Να είσαι καλά και σ' ευχαριστώ θερμά για την πιστή παρουσία σου στο Cafe μου!

      Διαγραφή
  2. Μπρεχτ διαχρονικός, αιχμηρός και αγαπημένος...
    Η αγάπη δεν μετριέται, ή την έχεις, ή πιάνεις τόπο στον πλανήτη μεριμνώντας μόνο για το τομάρι σου.
    Καλό βράδυ Γλαύκη μου. Αυτός ο κόσμος δεν αλλάζει, αλλά κάποιοι τον κάνουν λίγο πιο υποφερτό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν δεν υπήρχαν κι αυτοί που πασχίζουν να τον διατηρήσουν όμορφο, εκφράζοντας την αγάπη τους γι' αυτόν και τη ζωή με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, πιστεύω πως θα ήμασταν διακιολογημένα προς εξαφάνιση!
      Σε φιλώ, κορίτσι μου, ελπίζοντας ότι τα καλύτερα δεν έχουν έρθει ακόμα!

      Διαγραφή
  3. Καλά τα λέει ο Μπρέχτ Γλαύκη μου, αλλά καλύτερα τα λέει η Κανελλάκι μας από πάνω.
    Και εγώ θα πω πως, όταν παίρνεις γεμίζουν τα χέρια, μα όταν δίνεις γεμίζει η καρδιά!
    Μακάρι οι καρδιές να είναι πάντα γεμάτες!.
    Καλή εβδομάδα σου εύχομαι να έχεις Γλαύκη μου 🤗

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα τι θαυμάσια που το διατύπωσες, Ρούλα μου! Για ότι όταν πάιρνεις γεμίζουν τα χέρια μα όταν δίνεις γεμίζει η καρδιά! Έτσι, ακριβώς είναι! Πιο καλά δεν θα μπορούσες να πεις την ουσία των πραγμάτων!
      Σε φιλώ, καλή μου!

      Διαγραφή
  4. Το να αγαπησουμε τον κοσμο γυρω μας
    απαιτει προσπαθεια κατανοησης
    γιατι δεν μπορεις να αγαπας αυτο που δεν καταλαβαινεις
    αν ο σημερινoς κoσμος γεννα συγχυση, ανασφαλεια, φοβο, θυμο
    ειναι γιατι λειπει η παιδεια και η ηθικη κατευθυνση
    ---------------
    και κατι ακομα
    ας γινουμε υπευθυνοι και συνειδητοποιημενοι πολιτες
    ας ανανεωσουμε τη σχεση μας με τον πλανητη
    ας δειξουμε οτι νοιαζομαστε για το περιβαλλον
    ας παραγουμε λιγοτερα σκουπιδια
    ας μην ασχημονουμε απεναντι στις πολεις μας
    και μετα ας ασχοληθουμε με τα υπολοιπα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα με όλα όσα έγραψες και εύχομαι να μην πάψουν όσοι κοπιάζουν για όλα αυτά να λειτουργούν έτσι, μα και να καταφέρουν να παρασύρουν κι άλλους γύρω τους προς αυτή την κατεύθυνση.
      Όλα τα παραπάνω είναι ζωτικά θέματα και η βάση βρίσκεται στην παιδεία και την ηθική κατεύθυνση που ανέφερες, όμως είναι απαραίτητη η ισχυρή θέληση και γενναίος συντονισμός από αρκετές μεριές στην κοινωνία και την πολιτεία.
      Δεν κατάλαβα όμως τι εννοείς με "τα υπόλοιπα", καθώς δεν είναι σαφές ή δεν πάει ο νους μου.

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.