Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2022

Ένας ελαφρύς "φιλοσοφικός" διάλογος


Ελαφριά πραγματάκια σήμερα, μήπως και χαμογελάσουν τα χειλάκια μας...


Από την ευχή περί ελευθερίας της προηγούμενης ανάρτησης συνειρμικά έφτασα σε δυο λογάκια που είχε πει ο γνωστός φιλόσοφος Ζαν - Πωλ Σαρτρ για δαύτη κι έπειτα αποφάσισα να κάνω ένα μικρό "φιλοσοφικό" διάλογο μαζί του μέσα και από άλλα δικά του λογάκια.

Πάμε με όση ελαφρότητα γίνεται...

"Ελευθερία δεν είναι αυτό που κάνεις, αλλά αυτό που κάνεις μετά απ’ αυτό που σου κάνουν." 
Μμμ, ωραία ξεκινάμε!  Κι εγώ να δεις πόση ελευθερία θέλω να δείξω απέναντι σ' αυτούς που ασχημονούν επάνω μου με κάθε τρόπο... Δηλαδή, μπορώ να δράσω όπως μου "κατέβει"; Σ' ευχαριστώ σοφέ μου άνθρωπε! Τώρα νιώθω αετός! Ε,ρε γλέντια!
 

"Ο άνθρωπος είναι απόλυτα ελεύθερος και γι’ αυτό είναι απόλυτα υπεύθυνος."
 Αμ, πες τα μου έτσι! Πάλι θα έχω εγώ την ευθύνη απόλυτα. Να την έχω, δε λέω, όμως εκείνοι που πράττουν για μένα χωρίς εμένα τι έχουν;

 
"Στην Αγάπη, ένα κι ένα κάνουν ένα."
Άντε, πάμε στην αγάπη, γιατί εκεί μόνο ελεύθερος δεν είσαι, οπότε ούτε και υπεύθυνος, άρα έχεις το ακαταλόγιστο! Ουφ!


"Αν έγινα φιλόσοφος, αν επεδίωξα τόσο επίμονα τη φήμη, που ακόμα περιμένω, όλα έγιναν βασικά για να μπορώ να ρίχνω γυναίκες."
Βρε ατιμούλη, δεν μας τα είπες αυτά εγκαίρως! Τώρα εξηγούνται πολλά...
 

"Έχω συνειδητοποιήσει ότι όλα μας τα προβλήματα προκύπτουν από την αποτυχία μας να χρησιμοποιήσουμε μια απλή και ξεκάθαρη γλώσσα."
Χανόμαστε στη μετάφραση , που λέμε! Και αυτή η Google κάνει κάτι μεταφράσεις που είναι "μπουκιά και συγχώριο" για γλωσσικά και πνευματικά μπερδέματα!
 

"Όλα έχουν γίνει κατανοητά, εκτός από το πώς να ζούμε."
Καλέ, τόσο "τούβλα" που είμαστε πώς να κατανοήσουμε το βασικότερο; Απωλέσαμε την κεντρική ιδέα του κειμένου στις δημοφιλείς και αξεπέραστες εξετάσεις PISA!
 

"Δεν μπορεί να γίνει κανείς άγιος όταν δουλεύει δεκαέξι ώρες την ημέρα."
Τι άγιος, βρε άνθρωπε του πνεύματος, του στοχασμού, φίλε της σοφίας, μεσιέ Ζαν; Κορόιδο, θέλεις να πεις! Μετά, λέει, γίνεται διάολος μεταμορφωμένος - μεταμφιεσμένος στο παγκόσμιο καρναβάλι του κέρδους δίχως τέλος και έλεος!
 

"Δεν ζήτησα εγώ να γεννηθώ, επομένως δεν είμαι εγώ υπεύθυνος για τις πράξεις μου."
Τώρα μιλάς καλά κι όμορφα! Τσάμπα τα λόγια σου για ελευθερίες και απόλυτες ευθύνες. Μας άφησες το καλύτερο πίσω-πίσω! Τώρα ησύχασα...
 
...και έτσι αισθάνθηκα να ξυπνώ απόλυτα ήρεμη και θεά του πνεύματος στην πόλη που γεννήθηκες και μεγάλωσες, το λαμπερό Παρίσι! Ακούγοντας, φυσικά, την κατάλληλη μουσική!
 
 





 

10 σχόλια:

  1. Αχ το Παρίσι με τις μουσικές του, τις γέφυρες, τα βιβλιοπωλεία, την Μονμάρτη.
    Γλαύκη, υπέροχο το λογοπαίγνιο με τον μεγάλο Ζαν Πωλ Σαρτρ. Κάποιες απαντήσεις του μοιάζουν ...παραγγελία χαχαχαχα.
    Οι επιλογές σου εξαίρετες μία προς μία για την ευστοχία τους.
    Καλησπέρα γλυκιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, θα ήθελα να βρίσκομαι αυτή τη στιγμή στην Μονμάρτη παρέα με τις γάτες που κάνουν συντροφιά στα καφέ, όμως δίχως πανδημία και πλούσια ηλιοφάνεια!
      Έγραψα με κέφι τον διάλογο με τον συνονόματό σου..χαχαχα! Χρόνια πολλά!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  2. Καλή χρονιά. Υπέροχοι σχολιασμοί στα αποφθέγματα. Πολλά είναι πολύ επιτυχημένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα και καλή χρονιά!!!
    Επειδή δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο απο την μουσική σήμερα επιλέγω τραγούδια που ακούω αυτόν τον καιρό κάποιες ώρες που θέλω να ξεκουραστώ.
    ( Για όσους ψάχνουν λίγο περισσότερο τι ακούν )

    https://www.youtube.com/watch?v=x9x2c7Rpn80
    https://www.youtube.com/watch?v=JOkxt4Hf8bw
    https://www.youtube.com/watch?v=i3P6QgPPkM4
    https://www.youtube.com/watch?v=c7yqMpYvox0
    https://www.youtube.com/watch?v=FAugxUC2PZI
    https://www.youtube.com/watch?v=7TbmP2vXeQs

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά!
      Η καλύτερη επιλογή είναι η ακρόαση όμορφης μουσικής ειδικά γι' αυτές τις μέρες που τελικά με τον άλφα ή βήτα τρόπο μέσα μείναμε, ελάχιστους ανθρώπους είδαμε, καθώς όλο και κάποιος ήταν θετικός... Ακούμε μουσική, λοιπόν, περιμένοντας τη "μεγάλη έξοδο" όσοι έχουμε σχέση με σχολειά.
      Οι μουσικές επιλογές πολύ ξεχωριστές και, ναι, δεν ακούγονται εύκολα στα ραδιόφωνα. Μου άρεσαν όλα. Μόνο το τελευταίο είχε υπερβολική βία στο βίντεό του, αν και το τραγούδι είναι εξαιρετικό.

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα.
      Τα τραγούδια τα άκουγα και στο ραδιόφωνο Kosmos 93,6 - 107.
      Για μένα είναι ενα απο τα καλύτερα ραδιόφωνα.
      Υπάρχει και ένας πολύ αξιόλογο webradio που επιλέγουν μόνο jazz.
      Αξίζει να ρίξεις μια ματιά στο site για να καταλάβεις.
      https://jazzbreezeradio.com/

      Για τους φίλους-φίλες που ακούν jazz μουσική υπάρχει ενα Ελληνικό ραδιόφωνο δυστυχώς μόνο στο web.

      Διαγραφή
  4. Κυριακή βράδυ απο τις 20:00 - 22:00 στο http://www.e-radio.gr/ERT-Kosmos-936-Athens-i113/live
    έχει μια εκπομπή που προτείνει βιβλία και έχει πολύ καλές επιλογές μουσικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση. Θα προσπαθήσω να παρακολουθήσω!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.