Κυριακή 3 Μαρτίου 2024

Μίλα μου για την "Άνοιξη"! Ποια είπαμε;

Οι εχθροί της Άνοιξης

Έρχεται φέτος κουρασμένη
η Άνοιξη
(να) κουβαλάει τόσα χρόνια
τα λουλούδια πάνω της.

Σκοτεινοί άνθρωποι
στις γωνιές την παραμονεύουν
για να την τσακίσουν.

Αυτή όμως
με κρότο
ανάβει ένα-ένα
τα λουλούδια της
στα μάτια τους τα ρίχνει
(για) να τους στραβώσει.

Μίλτος Σαχτούρης, Ποιήματα (1945-1971), Ἐκδόσεις Κέδρος, 2000

 

Μια και μπαίνει δειλά δειλά η Άνοιξη μέσα σε αυτές τις συνθήκες, δε νομίζω ότι χρειάζεται κάτι περισσότερο από το παραπάνω ποίημα του Σαχτούρη. 

Έχω άδικο;


@  Και μουσική από τα παλιά, στην οποία έπεσα τυχαία!





6 σχόλια:

  1. Οι εχθροί παραμονεύουν την άνοιξη και στήνουν καρτέρια επιβουλής στην άφιξή της.
    Σε σκέψεις μάς βάζεις, Γλαύκη μου. Ο ερχομός της Άνοιξης είναι μια γιορτή για την ίδια τη φύση. Όμως, καθώς αναρωτιέσαι, έρχεται έτσι; Δηλαδή, ο κύκλος εξελίσσεται ομαλά;
    Δεν νομίζουμε να ισχύει. Ένας "μη χειμώνας", παραλλαγμένος, υποτονικός δίνει τη θέση του σε μια άνοιξη, άραγε τι; Με ποια στοιχεία;
    Ιδού η πρόκληση μπροστά μας να τα δούμε.
    Καλό μήνα, καλή μου φίλη. Με όλη μου την αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεταφορικά μιλώ φυσικά. Μια "άνοιξη" που δε λέει να έρθει ακολουθώντας τα χνάρια της φύσης, καθώς όπου και να γυρίσει το κεφάλι συναντάς πολύ "χειμερινό σκοτάδι". Πολλή βρώμα, βρε Γιάννη, η οποία συντελεί καθοριστικά στην εξάπλωση βαριάς "μολυσματικής ασθένειας" στην ψυχή και το πνεύμα.
      Αηδία και μόνο νιώθω. Αναθαρρώ αρκετά με το γεγονός ότι ένα καλό μέρος της κοινωνίας προσπαθεί να αντιστέκεται και να αντιδρά με οποιοδήποτε τρόπο.
      Καλή εβδομάδα εύχομαι!

      Διαγραφή
  2. Ότι και να της κάνουμε της Ανοιξης Γλαύκη μου εκείνη στο πείσμα των καιρών θα έρθει και θα μας θυμίσει ότι η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο.
    Το πρώτο γαλλικό τραγουδάκι μου θύμισε τα νιάτα μου😊
    Ασχετο , αλλά μου αρέσει να το πιστεύω! Καλό Ανοιξιάτικο μήνα να έχεις Γλαύκη μου... φιλιααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ αυτό εύχομαι και πιστεύω βαθιά μέσα μου, ότι η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο, η ομορφιά του πνεύματος, της ψυχής και της υγιούς ισχυρής θέλησης. Η εγγύτητα και η ένωση σε μία κοινή προσπάθεια πολλών όμορφων ψυχών και πνευμάτων μπορεί να φέρει σημαντικές αλλαγές. Αρκεί να το θέλουμε.
      Σε φιλώ, Ρούλα μου, και καλή εβδομάδα να έχουμε!

      Διαγραφή
  3. Χρονια πολλα!

    Riccardo Cocciante - Cervo a primavera

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές και πολύ περισσότερο για το υπέροχο τραγούδι!
      Αν και οι γυναίκες θα πρέπει να γιορτάζουν όλο τον χρόνο, όπως και οι άντρες και τα παιδιά, όλοι οι άνθρωποι γενικά μέσα από τον αλληλοσεβασμό που οφείλουμε από την ώρα που υπάρχουμε ως όντα.
      Ξέρω, για ιδανικές κοινωνίες και μόνο όλα αυτά...
      Να είσαι καλά για το τραγούδι που μου θύμισες!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.