Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2019

"Αλλά καθώς βραδιάζει..."


Αλλά τα βράδια

"Και να που φτάσαμε εδώ
Χωρίς αποσκευές
Μα μ' ένα τόσο ωραίο φεγγάρι
Και εγώ ονειρεύτηκα έναν καλύτερο κόσμο
Φτωχή ανθρωπότητα, δεν μπόρεσες
ούτε ένα κεφάλαιο να γράψεις ακόμα
Σα σανίδα από θλιβερό ναυάγιο
ταξιδεύει η γηραιά μας ήπειρος 


Αλλά τα βράδια
τι όμορφα που μυρίζει η γη


Βέβαια αγάπησε τα ιδανικά της ανθρωπότητας,
αλλά τα πουλιά
πετούσαν πιο πέρα


Σκληρός, άκαρδος κόσμος,
που δεν άνοιξε ποτέ μιαν ομπρέλα
πάνω απ' το δέντρο που βρέχεται


Αλλά τα βράδια τι όμορφα 
που μυρίζει η γη 
Ύστερα ανακάλυψαν την πυξίδα 
για να πεθαίνουν κι αλλού και την απληστία 
για να μένουν νεκροί για πάντα 


Αλλά καθώς βραδιάζει 
ένα φλάουτο κάπου 
ή ένα άστρο συνηγορεί για όλη την ανθρωπότητα


Αλλά τα βράδια τι όμορφα 
που μυρίζει η γη

Καθώς μένω στο δωμάτιο μου, 
μου 'ρχονται άξαφνα φαεινές ιδέες 
Φοράω το σακάκι του πατέρα 
κι έτσι είμαστε δυο, 
κι αν κάποτε μ' άκουσαν να γαβγίζω 
ήταν για να δώσω 
έναν αέρα εξοχής στο δωμάτιο 

Αλλά τα βράδια τι όμορφα 
που μυρίζει η γη

Κάποτε θα αποδίδουμε δικαιοσύνη 
μ' ένα άστρο ή μ' ένα γιασεμί 
σαν ένα τραγούδι που καθώς βρέχει 
παίρνει το μέρος των φτωχών 

Αλλά τα βράδια τι όμορφα
που μυρίζει η γη! 


Δως μου το χέρι σου..."
                                                     Τάσος Λειβαδίτης




 

6 σχόλια:

  1. Για τα κοινά άστρα που βλέπουμε στον ουρανό και για την κοινή συγκίνηση που νιώθουμε στους στίχους του ποιητή.
    Υπέροχο Γλαύκη μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας στεκόμαστε όλοι σ' αυτά που είναι κοινά κι όχι σε όσα μας χωρίζουν, μόνο τότε θ' αλλάξει κάτι σε τούτο τον κόσμο.
      Σ' ευχαριστώ, Μαρία μου!

      Διαγραφή
  2. Αχ βρε Γλαύκη μου!
    το πέρασμά σου πάντα συνοδεύει ένα ρομαντικό ξεπέταγμα. Ένα σκεπτικό όνειρο. Μια ελπιδοφόρα αναζήτηση. Μια μουσική αρμονία και περισυλλογή.
    Πόσο υπέροχο τραγούδι! τι ερμηνεία και ύφος.
    Ευχαριστούμε που είσαι κοντά μας και ομορφαίνεις τις στιγμές μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τιμούν τα λόγια σου και τα θεωρώ ένα ακόμα δώρο!
      Σ' ευχαριστώ, Γιάννη μου!
      Εύχομαι καλή δύναμη για όλα!

      Διαγραφή
  3. Αλλά τα βράδια τι όμορφα
    που μυρίζει η γη!
    Και μονο γι αυτον τον στιχο αξιζε να ερθω εδω Γλαυκη μου ιπως αυτο το ομρφο που διαβασα...
    Σκληρός, άκαρδος κόσμος,
    που δεν άνοιξε ποτέ μιαν ομπρέλα
    πάνω απ' το δέντρο που βρέχεται
    ..υπεροχο το ποιημα του Λειβαδιτη..
    Να είσαι καλά φιλω σε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γλυκαίνει την ψυχή αυτός ο στίχος, Ρούλα μου, μέσα στην σκληρότητα που έχει αυτός ο κόσμος, την οποία μας επιδεικνύει με κάθε τρόπο.
    Σ' ευχαριστώ πολύ και καλή συνέχεια εύχομαι σε ό,τι κι αν κάνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.