Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015

Συντροφιά με ένα "Αν" και ένα "θα"...


Τα "παιδία παίζει"! Κι αυτό επιβάλλεται, για να είναι υγιή. Ενίοτε όμως είναι ανάγκη να συμμετέχουν σε παιχνίδια και οι ενήλικες, αφενός για τη διατήρηση μέσα τους της φρεσκάδας των παιδιών κι αφετέρου προς όφελος της πνευματικής και ψυχικής τους υγείας.
Στα κεφάλια μας παίζονται παγκόσμια τα πιο άγρια και απάνθρωπα παιχνίδια εξουσίας, ελέγχου και προδοσίας του ανθρώπου! Εμείς μπορούμε να ισορροπήσουμε αυτό τον εφιάλτη, έστω και για λίγο με την ψευδαίσθηση του ονείρου και του κόσμου της φαντασίας των παιδιών με ένα απλό παιχνίδι. Είναι ανάγκη κάποιες στιγμές, για να μην μπούμε για τα καλά στον παραλογισμό, που κοντεύει να μας καταπιεί...

Ας παίξουμε, λοιπόν, με το αχώριστο ζευγάρι του "Αν" και του "θα"!

α)  Αν για μια μέρα σού παραχωρούσε (λέμε τώρα) την θέση του ένα  πρόσωπο με ισχύ πολιτική ή οικονομική - εγχώριο ή ξένο, θα ήταν ... και θα αποφάσιζες ...

β)   Αν ξυπνούσες ένα ωραίο πρωινό και... ήσουν κάποιος άλλος/η, αυτός/η θα ήταν ...

γ)  Αν γινόσουν για μια νύχτα τραγουδιστής/στρια, θα τραγουδούσες σ' ένα πολύ αγαπημένο σου πρόσωπο, το ...

δ)   Αν άφηνες για μια φορά να βγει ελεύθερα το παιδί από μέσα σου, θα ...

ε)   Αν ερχόταν να σε βρει απρόσμενα και "κατακούτελα" ο απόλυτος έρωτας εκεί που όλα έμοιαζαν ήρεμα, ακίνητα, τακτοποιημένα, θα ...

στ)  Αν ήσουν φιγούρα σ' έναν γνωστό ζωγραφικό πίνακα, αυτή θα ήταν ...



Ξέχασα ότι... πρέπει να απαντήσω πρώτη...

α) Θα του έλεγα ένα γενναίο "Ευχαριστώ, δεν θα πάρω. Προτιμώ να μείνω όρθια...".

β) Σ' αυτή την φάση θα προτιμούσα την Ζαν ντ' Αρκ, για να περνούσα σε μερικές ... εκκαθαρίσεις σε πολλά πεδία μαχών!

γ) Θα του τραγουδούσα των Eloy το "The Sun Song" για την ελπίδα που φέρνει το φως του με τον ερχομό της επόμενης μέρας...


δ)   Θα παραβίαζα αρκετούς από τους κανόνες, που θα μου έβαζαν οι ενήλικες, για να δοκιμάσω την υπομονή και την αγάπη τους. Φυσικά μέσα από τον αυθορμητισμό των παιδιών θα τους έφερνα πρόσωπο με πρόσωπο με την αλήθεια του εαυτού τους  και τον βαθμό της υποκρισίας τους.

ε)   Θα του έδινα μια στο κεφάλι κι εγώ, για να μάθει να μην ενοχλεί! Θράσος που το έχει πια να μας χαλά την ηρεμία και την τάξη... 

στ)  Η θεά Άρτεμις στον πίνακα του Pompeo Batoni "Άρτεμις και Έρωτας", ο οποίος είναι μια αλληγορία για το αιώνιο παιχνίδι ανάμεσα στο "θέλω" και "πρέπει", που συχνά ξέρουμε ποιος είναι ο νικητής..., όπως λέει και στο άρθρο, που σας παραπέμπω, για να δείτε τον πίνακα, αλλά και να πάρετε, αν θέλετε, πληροφορίες γι' αυτόν.





Τέλος

Από εμένα...
Η σειρά σας τώρα!

20 σχόλια:

  1. Λίγο από παλιό λεύκωμα μου θύμισες απόψε Γλαύκη μου. "Αν δεν ήσασταν αυτός που είστε, ποιος θα θέλατε να είστε;" ...
    α) Σιγά μη δεχτώ! Μακριά από μένα οι εξουσιαστές και οι ισχυροί.
    β) Η Μενεγάκη. Μαράζι το έχω. Να κάνω πρωινάδικο και να χρυσο-πληρώνομαι γι αυτό. Να προβάρω γόβες, να τσιμπολογάω απ' αυτά που μαγειρεύουν οι "σεφ" της εκπομπής, να κουτσουμπολεύω με το πάνελ και μετά να γυρίζω κατάκοπη σπίτι και να τους λέω "Πέθανα στην κούραση σήμερα η γυναίκα!..."
    γ) Βρέχει φωτιά στη στράτα μου
    δ) Θα του ζητούσα συγνώμη
    ε) Θα τηρούσα το πρωτόκολλο "Τα πόδια σου τα σκούπισες ή ν' αρχίσω να τσιρίζω;"
    στ) Η "Μάνα Κουράγιο". Εντάξει, δεν είναι πίνακας αλλά θεατρικό. Μια μικρή παρασπονδία στο παιχνίδι σου. Ελπίζω να τη συγχωρείς. Παρ'το σαν παιδική ζαβολιά ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχαχαχα Η Μενεγάκη ...έλιωσα κανελλάκι μου ♥

      Διαγραφή
    2. Πολλές φορές θελήσαμε να είμαστε κάποιοι άλλοι...

      Εντάξει, δεν παίζεσαι με τη Μενεγάκη...!!!!!!
      Γέλασα με την ψυχή μου και με το υπονοούμενο...!!!!
      Αμ δεν τα σκουπίζει πάντα τα ρημάδια τα πόδια του ;-)
      Μου αρέσουν πολύ οι παιδικές ζαβολιές!!!!
      Συγκινήθηκα με την απάντησή σου για το παιδί:))
      Σ' ευχαριστώ για την υπέροχη κι έξυπνη συμμετοχή!
      Να περάσεις ένα όμορφο Σ/Κ!

      Αριστέα, κάτσε καλά... δεν λέμε για λιώσιμο από εδώ και πέρα...;-) Αχαχα!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Κυρια...κυρια να πω κι εγω

    α) θα αποφασιζα οτι απαγορευονται…τα απαγορευονται
    β) αν ξυπνουσα καποιος άλλος…θα ηθελα να ηταν ο άλλος μου εαυτος
    γ) ο Λεοναρντ και να τραγουδούσα το «dance me to the end of love»
    δ) θα ελεγα σ΄αγαπω μητερα
    ε) θα τον χτυπουσα και γω «κατακουτελα»
    στ) ο ανδρας στο πινακα του Κλιμτ «το φιλι»

    Καληνυχτα κυρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά, και να πεις V!

      Πολύ θα ήθελα να ήξερα ποιος είναι αυτός ο... άλλος εαυτός σου! Μάλλον, ποιος από όλους, διότι η προσωπικότητα του καθενός μας έχει πολλές πλευρές...
      «dance me to the end of love»... συμφωνώ!
      Αχαχα, για το «κατακουτελα»!!!!
      Γιατί το θεώρησα πολύ πιθανό να επιλέξεις αυτό τον πίνακα;;;

      Καλό σου απόγευμα, καλέ μου μαθητή!

      Διαγραφή
  3. Ήρθα, ήρθα κι εγώ από ένα μικρό διαλειμματάκι του μιούζικαλ "Πυρετός στο Εργαστήριο" και ως χαζό παιδί χαρά γεμάτο θα παίξω! Αμέ!
    α) Για τον μόνο λόγο που θα δεχόμουν να αναλάβω θέση με ισχύ θα ήταν τα παιδιά. Υπουργός παιδείας. Θα ήταν πολλά αυτά που θα ήθελα να πραγματοποιήσω και τα οποία συνοψίζονται σε μία μόνο έκφαρη: όλα για το παιδί!

    β) Αν ξυπνούσα ένα ωραίο πρωινό και... ήμουν κάποια άλλη θα ήταν μαύρη μέρα για μένα, γιατί 45 χρόνια ώρα με αγαπάω όπως είμαι και δεν με αλλάζω με καμία. Ούτε με τη Μενεγάκη. Ξέρεις αυτή να ζωγραφίζει φύλλα; ☺

    γ) Να μ'αγαπάς.... του Σιδηρόπουλου... χωρίς άλλα λόγια!

    δ) Αγάπη...επειδή το παιδί τρέχει ελεύθερα όλη μέρα να το μαζέψω και λίγο; Έχω μάθημα σε λίγο...πρέπει να πάω σοβαρή ☺

    ε) Αν ερχόταν να σε βρει απρόσμενα και "κατακούτελα" ο απόλυτος έρωτας εκεί που όλα έμοιαζαν ήρεμα, ακίνητα, τακτοποιημένα, θα τσιμπιόμουν να δω μήπως πέθανα! Μα γίνονται πια αυτά τα πράγματα;☺

    στ) θα ήμουν η φιγούρα της κραυγής του Munich... με τόσα που βλέπω και δεν μιλάω! Κι έτσι κλείνομαι μέσα στο εργαστήρι και χορεύω Πυρετούς και άλλα μιούζικαλς ☺

    Γλαύκη μου πολύ το ευχαριστήθηκα!
    Πάω να συνεχίσω στον κόσμο μου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η δυσλειτουργία αποκαταστάθηκε, αλλά εγώ έμεινα απούσα...

      Όσο απόλαυσες εσύ το παιχνίδι άλλο τόσο διασκέδασα κι εγώ με τις απαντήσεις σου!!!
      Πήγες τελικά σοβαρή στο μάθημα;;; :)))
      Υπέροχο και μοναδικό τραγούδι!!!
      Γίνονται αυτά τα απίθανα πράγματα!!! Όταν μάλιστα δεν το περιμένεις... Γι' αυτό κάνε κι εσύ πως δεν τον περιμένεις!!! Αχαχαχα!!!
      Μωρέ χόρευε πυρετούς κι άλλα μιούζικαλς, για να γλιτώσει ο κόσμος από τις κραυγές όλων μας...!!!
      Μια γλυκόπικρη συμμετοχή, κορίτσι μου, όπως αισθανόμαστε οι περισσότεροι...!!!
      Χαίρομαι που σου έδωσα στιγμή χαλάρωσης μέσα από αυτό το παιχνίδι!
      Καλή συνέχεια σε όλα τα όμορφα που κάνεις!!!

      Διαγραφή
  4. α) Αν για μια μέρα σού παραχωρούσε (λέμε τώρα) την θέση του ένα πρόσωπο με ισχύ πολιτική ή οικονομική - εγχώριο ή ξένο, θα ήταν ... και θα αποφάσιζες ...θα ήταν η θέση της Μαριάννας Βαρδινογιάννη, γιατί κανονικά εγώ θα έπρεπε να είμαι η κουμπάρα του Ρουβά! :)

    β) Αν ξυπνούσες ένα ωραίο πρωινό και... ήσουν κάποιος άλλος/η, αυτός/η θα ήταν ...η Μαριάννα Βαρδινογιάννη (ε, δεν τα 'παμε;)..αλλά με εμφάνιση Κάτιας Ζυγούλη! :)

    γ) Αν γινόσουν για μια νύχτα τραγουδιστής/στρια, θα τραγουδούσες σ' ένα πολύ αγαπημένο σου πρόσωπο, το ...http://kithara.to/ss.php?id=MTEzMDIzNjkw ...χωρίς κανένα άλλο σχόλιο...

    δ) Αν άφηνες για μια φορά να βγει ελεύθερα το παιδί από μέσα σου, θα ...πήγαινα να αντάμωνα "τον εαυτό μου παιδί"...

    ε) Αν ερχόταν να σε βρει απρόσμενα και "κατακούτελα" ο απόλυτος έρωτας εκεί που όλα έμοιαζαν ήρεμα, ακίνητα, τακτοποιημένα, θα ...άργησες πολύ να την κάνεις αυτή την ερώτηση κοπελιά.. :)

    στ) Αν ήσουν φιγούρα σ' έναν γνωστό ζωγραφικό πίνακα, αυτή θα ήταν ...αυτή εδώ δίπλα στα δεξιά μας.. Μα πως το πέτυχες; Η μητέρα στον πίνακα του Κλιμτ.. Άλλωστε αυτόν τον πίνακα τον έχω στο σπίτι (όχι τον πρωτότυπο καλέ!) :)

    Υ.Γ Κοπελιά, επειδή από χθες "..είμαστε όλοι Βιετνάμ" (!)
    σε περιμένουμε και σένα:
    http://pistos-petra.blogspot.gr/2015/11/kalimera-vietnam.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε κόλλημα με την Βαρδινογιάννη!!!
      Γιατί πουλάκι μου;;; Θες να μην σε αναγνωρίζει κανείς από τα φουσκωτραβήγματα;;;;
      Κουμπάρα του Ρουβά;;; Πςςςς!!! Γκουχ, γκουχ...
      Α, ναι είπαμε με εμφάνιση Κάτιας...χεχε!!!
      Συγκλονιστική η απάντησή σου για το παιδί...
      Ποτέ δεν είναι αργά για ερωτήσεις τέτοιου τύπου!!!
      Ναι, σου ταιριάζει αυτή η φιγούρα του Κλιμτ!!!

      υ.γ.
      Ήρθα και ξαναήρθα, ενώ δεν είχα πατήσει το πόδι μου εδώ στο Καφέ...!!!

      Διαγραφή
  5. Κορίτσια, δεν μπορώ να απαντήσω κάτω από τα σχόλιά σας!!!
    Δεν ξέρω για ποιο λόγο συνέβη αυτό ξαφνικά!

    Απαντώ παρακάτω σε χωριστό σχόλιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ωραία , να ευθυμήσουμε λίγο , γιατί πολύ από κάτω μας έχει πάρει!
    Λοιπόν:
    α) θα καταργούσα κάθε μορφής εξουσία
    β) δεν μπορώ να διαλέξω . Θα ήθελα ή να ήμουν ο Πραξιτέλης για να δημιουργήσω τον Ερμή, που πάντα θαυμάζω στο μουσείο της αρχαίας Ολυμπίας ή η Μαρία Αντουανέτα ,χωρίς τη γκιλοτίνα ,για να μου τα φέρνουν όλα στο χέρι και να μην κάνω τίποτα.
    γ)θα τραγουδούσα στον έρωτα της ζωής μου το <> της Δήμητρας Γαλάνη
    δ) θα έφτιαχνα ένα δεντρόσπιτο σε ένα ψηλό δέντρο στο δάσος ,που θα έβλεπε ένα λουλουδιασμένο λιβάδι
    ε) αν ήταν να τον ξαναζούσα με τον άντρα μου θα τον καλωσόριζα και θα έπεφτα με τα μούτρα. Κορόιδο είμαι να τον χάσω!!!
    στ) θα ήθελα να ήμουν η Αφροδίτη στην Αλληγορία της Άνοιξης του Μποτιτσέλι, μέσα σε αυτό τον πανέμορφο κήπο! Τι ωραίες μυρωδιές!
    Φιλιά !
    Aρσινόη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς, κι έχουμε υποχρεώσεις, οπότε δεν μας παίρνει να εγκαταλείψουμε!

      Μα κάθε μορφής όμως... Ναι!
      Αχαχαχαχα, Πραξιτέλης και Αντουανέτα!!! Είσαι απίστευτη και ξέρεις να αιφνιδιάζεις...
      Ένα φυσιολογικό κι ελεύθερο παιδί, δηλαδή!!!
      Ξαναπέσε... Υπάρχει και πάλι ανάγκη!!!
      Ένας υπέροχος πίνακας και μια Αφροδίτη ιδανική γι' αυτό που εκπροσωπεί...!!!

      Διαγραφή
  7. Το τραγούδι που θα τραγουδούσα είναι το <> της Δήμητρας Γαλάνη
    https://www.youtube.com/results?search_query=%CE%B1%CE%BD+%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%B1+%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%B7
    Αρσινόη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επ, και το τραγούδι...!
      Τώρα, τι το έβαλες;;;
      Στα "πατώματα" το λιγότερο!!!
      Σ' ευχαριστώ, Αρσινόη μου, για τη συμμετοχή σου!
      Φιλιά και καλή μας εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. α) ΘΕΟΣ!!! Για να τα ξαναφτιαξω ολα απο την αρχη, αυτη τη φορα μονο ζωα και φυτα. ΟΧΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!!! β) ΥΠΑΤΙΑ η Αλεξανδρινη γ) FLY TO YOUR HEART της Lorena Mckennit δ)Θα εβγαινα στη βροχη τρεχοντας και τσαλαβουτωντας σε ολες τις λακουβες με νερο χωρις να με νοιαζει αν θα με λενε τρελη. ε) Θα το ξαναζουσα απο την αρχη με τον καλο μου με την προυποθεση, αυτη τη φορα να εκφρασουμε ολα μας τα συναισθηματα. στ) Η MONA LISA για να μαθω επιτελους το μυστικο της YPATIA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ψιτ, άμα γίνεις Θεός, μην ξεχάσεις την νονά του παιδιού σου, ε!!!
      Εννοείται η Υπατία... τι το έχουμε το ψευδώνυμο αλλά...και την χάρη!!
      Αχ, αυτές οι καρδιές...! Έχουν το ασυγκράτητο!!!
      Απόλυτη ελευθερία αυτό το πλατσούρισμα... Τρελοί είναι όσοι δεν το τολμούν έστω μια φορά στην ζωή τους!!
      Καλή είναι και η επανάληψη..., για να εμπεδώνουμε, χεχε!
      Αχα, γι' αυτό θέλεις τη μανδάμ, γιατί σιγά την ομορφιά!
      Φιλιά πολλά και σ' ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή σου και τον χρόνο σου!!!

      Διαγραφή
  9. Ωραίο παιχνίδι!!!!

    α) το πιο πιθανό είναι ότι με αυτό που θα αποφάσιζα την επόμενη μέρα θα με είχαν καθαρίσει οπότε καλύτερα να αρκεστώ στις προσευχές για παγκόσμια ειρήνη...

    β) Αχ θα ήθελα πολύ να ξυπνούσα και να ήμουν ο Benedict Cumberbatch, γιατί πολύ θα ήθελα να μάθω πώς είναι το συναίσθημα να σου τα χει δώσει όλα απλόχερα ο Θεός. (ναι το θεωρώ πολύ τυχερό άνθρωπο στη μέχρι τώρα ζωή του!)

    γ)Εδώ έχω απορία. Να γινόμουν τραγουδιστής στο επάγγελμα ή να μπορούσα να τραγουδήσω; Θα την εκλάβω την ερώτηση όπως με βολεύει και θα ήθελα να ήμουν πίσω στα 80ς ωσάν David Coverdale με μια χαίτη και περμανάντ μέχρι τον ουρανό, να με φυσάει ο ανεμιστήρας και να βγαίνουν οι καπνοί από πίσω μου και να τραγουδούω με αυτή τη βροντερή φωνή το Here I go again on my Own και το τραγουδάκι φυσικά θα το αφιέρωνα αποκλειστικά σε εμένα γιατί ένα Α ψώνιο το διαθέτουμε. χαχαχαχαχα

    δ) Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορώ να κάνω ζάφτι το παιδί μέσα μου. Αγοράζω ακόμα παιχνίδια κι όταν δε μπορώ να αγοράσω φτιάχνω μόνη μου. Έχω και μια παιδική χαρά στη γειτονιά και όταν αδειάζει πάω και κάνω κούνια.

    ε) Τώρα τι να πω που είμαι και παντρεμένη κοπέλα; Είμαι συντροφικό άτομο κι αυτά τα απόλυτα και τα μεγαλειώδη δε μπορώ να τα κατανοήσω. Μου αρκεί να έχω έναν καλό άνθρωπο δίπλα μου και να με στηρίζει. Τι άλλο να θέλει ένας άνθρωπος; Άντε λίγα λεφτά παραπάνω για κανά ταξιδάκι να ρομαντζάρουμε λίγο.

    στ) Μμμ τι θα 'μουνα ε; Θα ήμουν μία από τις belle epoque κυρίες του Alphonse Mucha ωραία εποχή αν δεν ερχόταν και ο πόλεμος μετά...

    Ωραία ήταν να το επαναλάβουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ τις χάρηκα τις απαντήσεις σου και ακόμα περισσότερο ότι το διασκέδασες και θες κι επανάληψη!!!
      Δεν περίμενα να σου πω την αλήθεια ότι θα έπαιζες...
      Σ' ευχαριστώ που διέθεσες χρόνο γι' αυτό! Είσαι σίγουρα παιδί! Και... καλά κάνεις!!!
      Πιστεύεις ότι του τα έχεις δώσεις όλα τόσο απλόχερα;;
      Καλά, με το τραγούδι και την περιγραφή ξεράθηκα στα γέλια!
      Πέρα από παιδί είσαι και πολύ προσγειωμένο, γι' αυτό δεν καταλαβαίνεις αυτά τα απόλυτα και μεγαλειώδη... Είναι και λίγο τρομακτικά είναι η αλήθεια άμα τα ζήσεις!
      belle epoque λοιπόν και ας ευχόμαστε ειρήνη για σήμερα, διότι προς μεγάλο πόλεμο φαγουρίζονται όλοι γύρω...
      Να είσαι καλά, κορίτσι μου, μαζί με σένα πέρασα κι εγώ όμορφα και μπορεί να το ξανακάνουμε με άλλες ερωτήσεις, όταν θα έχω έμπνευση!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.