Παρασκευή 17 Απριλίου 2015

"Ο δρόμος όλων εκείνων που τολμούν να ζουν ευτυχισμένοι"


Εύκολο είναι να σκεφτεί κανείς ότι τώρα τελευταία έχω πάθει μια εμμονή με τις πτήσεις! Ναι, μπορεί! Γιατί όχι όμως; Σήμερα οι πτήσεις από μία άλλη ματιά, εκείνη του Richard Bach και ένα μοναδικό και αξεπέραστο βιβλίο του,  τον Γλάρο Ιωνάθαν Λίβινγκστον, ένα πολύ παλιό βιβλίο με πρώτη έκδοση το 1970.
"Θα πετούν πάντα μαζί με τον Ιωνάθαν όλοι όσοι λατρεύουν την ελευθερία, όσοι προχωρούν με πείσμα όταν ξέρουν πως έχουν δίκιο, όσοι χαίρονται όταν κάνουν κάτι καλά, όσοι ξέρουν ότι υπάρχουν κι άλλα πράγματα στον κόσμο εκτός από αυτά που φαίνονται."
"Το να βρούμε αυτό που θα θέλαμε να κάνουμε περισότερο από κάθε άλλο πράγμα στην ζωή μας και να τραβήξουμε προς τα εκεί με θάρρος, ακλόνητη αποφασιστικότητα, και επιμονή, όπως αλληγορικά περιγράφεται στις περιπέτειες του Ιωνάθαν, είναι ο δρόμος όλων εκείνων που τολμούν να ζουν ευτυχισμένοι."


"Σαν αντάλλαγμα γι' αυτή την προσπάθειά μας θα μας περιφρονήσουν, θα μας χλευάσουν και θα μας εξοστρακίσουν από τον κύκλο τους φίλοι και συγγενείς. Αν επιμείνουμε όμως, αν αντέξουμε τη μοναξιά μας και μείνουμε αφοσιωμένοι σε αυτό που με τόση αγάπη αποφασίσαμε να κάνουμε, τότε θα ανακαλύψουμε ότι έχουμε καινούριους φίλους και καινούριους συγγενείς, οι οποίοι ήδη συμμερίζονται τις αξίες και τα ιδανικά που έχουμε επιλέξει, κι ότι μαζί τους θα πετάξουμε πολύ πιο μακριά και πιο ψηλά από όσο μπορούμε να ονειρευτούμε."
                    Αποσπάσματα από την ελληνική έκδοση 1992

Για όσους δεν γνωρίζουν την ιστορία, ακολουθεί η περίληψή της στο παρακάτω βίντεο με σκηνές από την ταινία που είχε γυριστεί το 1973. 

                                                Από Γιώργο Μπαρμπέρη

Η ανάρτηση είναι αφιερωμένη σε μία ψυχούλα που διαβαίνει τον ζόρικο δρόμο της εφηβείας, εκεί που κάθε παιδί χάνει τον "γνωστό" εαυτό του και ψάχνει να τον επαναπροσδιορίσει. Στο ξεκίνημα ήδη αυτής της επίπονης διαδρομής επέλεξε τον τρόπο του Ιωνάθαν, αντέχοντας για κάποιο διάστημα ακόμα και την μοναξιά, για να μην κάνει καμία έκπτωση σε όσα πίστευε και θεωρούσε ότι είναι σημαντικά για εκείνη. Έπειτα από την ψυχική "φουρτούνα" που πέρασε, βρήκε τον τρόπο να διεκδικήσει την θέση της στην ομάδα και να γίνει αποδεκτή η στάση της και η παρουσία της, πάντα εμμένοντας με θάρρος στις δικές της αξίες.


Επέλεξα αυτό το υπέροχο για μένα μουσικό κομμάτι, και όχι ένα από τα μουσικά μέρη της ταινίας που ήταν του Neil Diamond, γιατί εκφράζει για μένα περισσότερο το πάθος του Γλάρου Ιωνάθαν, και κάθε "γλάρου" που αποφασίζει να ακολουθήσει πιστά τον δύσκολο δρόμο για την δική του αλήθεια.


@ Ο καθένας μπορεί να κάνει πολλούς συνειρμούς μέσα από αυτή την ιστορία.


23 σχόλια:

  1. Αυτό εννοούσες με το χθεσινό σου σχόλιο; Γιατί βρήκα απίστευτες ομοιότητες στις αναρτήσεις και των δυό μας.
    Πάντα ένας θα μπαίνει μπροστά και θα τραβάει κουπί. Μέχρι να συνειδητοποιήσουν και οι υπόλοιποι την ορθότητα της αλλαγής, θα έχει πάρει χρόνο και θα απαιτηθεί κόπος και υπομονή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Πέτρο μου, το είχα στο μυαλό μου από μέρες και το είχα έτοιμο. Με πρώτη αφορμή βέβαια κάτι από την προσωπική ζωή μου, όπως ανφέρω και στο κείμενο.
      Αυτός ο ένας αρχικά είναι απαραίτητο να έχει ψυχική δύναμη μεγάλη, ισχυρές αξίες και ανοιχτό μυαλό! Αν είναι δύσκολο για τους ενήλικες, φαντάσου πόσο ανυπόφορο είναι για τα παιδιά...

      Διαγραφή
  2. Κι όσα κι αν περάσεις για να ακολουθήσεις το δικό σου δρόμο προς την ευτυχία και την ελευθερία, θα έρθει η στιγμή να απολαύσεις το ταξίδι όσο δεν μπορούσες ποτέ να φανταστείς!!!
    Πολύτιμες αναφορές σε κείμενα οι τελευταίες αναρτήσεις σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ, Αλεξάνδρα μου, που στηρίζεις το "μαγαζί" και όσα σερβίρει! Με συγκινούν οι θέσεις σου και ο λόγος σου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Αξιόλογη η ανάρτησή σου αγαπητή μου Γλαύκη.
    Εχω υπ΄όψη μου το βιβλίο.
    Να συμφωνήσω με τον Πέτρο Κ. Πάντα κάποιος θα πρέπει να αρχίζει μέχρι που να αποφασίσουν και οι άλλοι. Ένα από τα μεγάλα διδάγματα της ζωής.
    Νάσασι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας κάνει κάποιος την αρχή και οι άλλοι αργά ή γρήγορα θα ακολουθήσουν! Αυτό έχει σημασία... η αρχή με όποιο κόστος για τον πρώτο!
      Καλό σου απόγευμα κι ευχαριστώ για τις επισκέψεις σου και τα ζεστά σου λόγια!

      Διαγραφή
  4. Αυτό το βιβλίο Γλαύκη μου το προσέφερε δώρο ένας καλός κάποτε συνάδελφος πριν πάρα πολλά χρόνια στα πρώτα μας βήματα.
    Σε κάποια σκοτάδια από τις σκέψεις μου και βυθίσεις στα συναισθήματά μου αποτέλεσε για μένα έναν οδηγό ζωής και ανάσα θετικής σκέψης.
    Χαίρομαι που το ανεβάζεις ξανά και μου το θυμίζεις.
    Ευκαιρία να το διαβάσω πάλι.
    Φιλιά κορίτσι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάθε φορά που το διαβάζεις έχει κάτι αλλο να σου δώσει. Σε κάθε ηλικία!
      Η επιλογή μιας τέτοιας διαδρομής έχει πάντα υψηλό κόστος, όμως αξίζει όλη η πορεία που είναι σίγουα τόσο φωτεινή!
      Να είσαι καλά, Γιάννη μου!

      Διαγραφή
  5. Η αφιέρωσή σου το κάνει ακόμα πιο πολύτιμο και ουσιαστικό. Υπέροχο βιβλίο διάλεξες Γλαύκη μου για μας θυμίσεις τα παλιά μας "φτερουγίσματα" στους προσωπικούς μας ουρανούς. Εύχομαι ολόψυχα η μικρή σου έφηβη, να αντέχει τις "φουρτούνες" και τις πιέσεις και να βρεθεί όσο πιο κοντά στις επιδιώξεις της.
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τον Γλάρο δεν τον συναντάμε μια φορά στην ζωή μας, αλλά έχω συνομιλία μαζί του καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής μας μέσα από αποφάσεις που καλούμαστε να πάρουμε μέχρι το τέλος.
      Σ' ευχαριστώ πολύ, Μαρία μου, γιατί πραγματικά από τώρα και πέρα είναι τα πιο δύσκολα με τα παιδιά. Το γνωρίζεις νομίζω ήδη.
      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  6. Το βιβλίο που διάβασα μεγάλη , δώρο καλού φίλου που σηματοδοτεί πάντα την ανάγκη για ελεύθερες πτήσεις ακόμα και όταν υπάρχουν εμπόδια ανυπέρβλητα , η ψυχή ελεύθερα πετά και φτάνει εκεί που θέλει !!
    Η αφιέρωσή σου πολύτιμη για την μικρή έφηβη που θα βρει το απάνεμο λιμάνι της !!! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άμα η ψυχή αποφασίσει τις ελεύθερες πτήσεις, δεν την σταματά κανείς και πουθενά!
      Έχεις δίκιο, Νικόλ μου!
      Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Την είδε την ανάρτηση και συγκινήθηκε!
      Καλό σου απόγευμα! Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία! Και η συλλογική και η προσωπική. Και δεν είναι κλισέ. Είναι η ουσιαστική αλήθεια.
    Την απόλαυσα την ανάρτησή σου σήμερα, Γλαύκη!
    Όσο για τη μικρή σου έφηβη, χαίρομαι που υπερασπίζεται με παρρησία τα πιστεύω της! Αργά ή γρήγορα θα βρει το δρόμο της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γι' αυτό είπα ότι ο καθένας μπορεί να κάνει πολλούς συνειρμούς με τον Γλάρο. Δεν στέκομαι μόνο στο θέμα της μικρής, αλλά και της κοινωνίας. Όσα δεν μας βολεύουν δεν μπορούμε να τους φοράμε την ταμπέλα του "κλισέ". Το κάνουν πολλοί κι εύκολα, για να γλιτώσουν από τον εαυτό τους πρώτ απ' όλα!
      Πολύ χαίρομαι όταν κάτι έχω να δώσω.
      Να είσαι καλά, Σοφία μου, και τα παιδιά θα βρουν τον δρόμο τους, αρκεί να μπορούμε να είμαστε δίπλα τους σε επαγρύπνηση. Ο κόσμος είναι πολύ σκληρός, για να είναι μόνα τους! Ο δικός μικρούλης έχει δρόμο ακόμη... εύχομαι τα καλύτερα!

      Διαγραφή
  8. Πες μου τώρα εσύ, γιατί έχω βρει μπροστά μου το βιβλίο και δεν το έχω αγοράσει ακόμα! Α, θυμήθηκα, επειδή ήταν ακριβό και δεν είχα χρήματα.. Ωστόσο γνωρίζω το περιεχόμενο και επειδή μιλά για "πτήσεις", δεν θα μπορούσα να μην το προσέξω! Έχει και υπέροχο εξώφυλλο, εκτός των ισχυρών του νοημάτων. Φιλιά πολλά και θα τα πούμε (;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να στο δανείσω, ωρέ!
      Πώς δεν διάβασες του παιδιού σου τον Γλάρο, είναι απορίας άξιο! Πώς σου ξέφυγε;
      Πάλι τις πτήσεις έχεις κι εσύ στο μυαλό σου, όμως ευτυχώς εσύ τις πραγματοποιείς εντελώς ρεαλιστικά και με προσωπικότητες εντελώς ρεαλιστικές... στις φωτο εννοώ...χεχε!!!
      Θα τα πούμε, είπαμε! Ευτυχώς που τα είπαμε...

      Διαγραφή
  9. Ένα από τα πιο αγαπημένα μου βιβλία!
    Έχουμε την ίδια λοιπόν ηλικία. Δεν το γνώριζα. Όπως το ότι είχε γίνει ταινία!

    http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.dioptra.gr/Cache/Photos/d4a77c0e3c52ad899b7ca8bb63079e4d.png&imgrefurl=https://emagazino11.wordpress.com/2014/11/09/%25CE%25B2%25CE%25B9%25CE%25B2%25CE%25BB%25CE%25B9%25CE%25BF%25CF%2580%25CF%2581%25CF%258C%25CF%2584%25CE%25B1%25CF%2583%25CE%25B7-%25CF%2587%25CE%25AC%25CF%2581%25CE%25B7%25CF%2582-%25CF%2580%25CE%25B1%25CF%2580%25CE%25B1%25CF%2580%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25B1%25CE%25B3%25CE%25AE%25CF%2582-%25CE%25B2%25CE%25844%25CE%25BF/&h=264&w=191&tbnid=7mLTfh_W-YnaQM:&zoom=1&tbnh=160&tbnw=115&usg=__ylP1aKztg7oXkJpMgpWPI5OZlRs=&docid=6v5lJuyfdNoWnM&itg=1

    έχουμε την ίδια έκδοση;
    είναι υπέροχες οι εικόνες του με τις διαφάνειες, που δείχνουν το πέταγμα στην άλλη διάσταση!
    Τα μηνύματα για ένα παιδί στην εφηβεία πολλαπλά!
    Ναι , να μην είναι συνηθισμένο ούτε το δικό σου εφηβάκι κι ας πονάει αρχικά αυτή η επιλογή!
    Καλά πετάγματα να έχει.
    Για αυτό και τον έχω δώσει σε όλα τα παιδιά που αγάπησα να τον διαβάσουν. Όπως και τον μικρό πρίγκιπα!

    Δεν έχω κάνει ποτέ αφιέρωμα σε τούτον τον γλάρο που μου έμαθε τόσα πολλά!
    Χαίρομαι που έκανες εσύ μια ανάρτηση.
    Φιλάκια πολλά Γλαύκη μου!♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ποιος τον ακούει τον ακυβέρνητο που δεν έχω μάθει ακόμα να κάνω παραπομπές σωστά ! ☺

      Διαγραφή
    2. Ρε συ, Αριστέα, τι μακρυνάρι είναι τούτο... για μια εικόνα;;;
      Ναι, αυτή είναι η έκδοση! Την ηλικία στην έχω πει, αλλά πού να θυμάσαι με τόσο κόσμο, μάνα μου, αφού είσαι και διάσημη πυργοδέσποινα... Το πείραγμα πάει σύννεφο απ' ό,τι βλέπεις!
      Ναι, Γλάρος και μικρός πρίγκιπας είναι ιδανικά μέχρι σήμερα για τα παιδιά και τα λατρεύουν. Να είσαι σίγουρη! Η δική μου τα έχει διαβάσει πόσες φορές από νωρίς και ακολουθεί τα βήματά τους . Σε καλό να της βγει...
      Φιλιά πολλά πολλά!!!

      υ.γ.
      Βρε, δεν είπες θα κάνεις διάλειμμα να ξεκουραστείς; Πάλι τις ρούγες πήρες!!!

      Διαγραφή
  10. "Αν αντέξουμε τη μοναξιά μας" - που λέει και το απόσπασμα.

    Νομίζω όλα καταλήγουν και εξηγούνται με αυτή τη φράση κλειδί.

    Ps - Όντως, ο "γλάρος" σου συνάντησε τον Δαρβίνο μου, όπως έγραψες η ίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Κούνελε.
      Ναι, αυτή είναι η φράση κλειδί.
      Να σταθεί ο άνθρωπος μόνος απέναντι σε όλους είναι από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες που μπορεί να περάσει. Αν τα καταφέρει, στέφεται νικητής στην ζωή.
      Σπουδαίες αυτές οι συναντήσεις έχουν να μας πουν πολλά για τους ανθρώπους.

      Διαγραφή
  11. Γι αυτό αγαπώ τα πουλιά, χαίρονται τους ουρανούς, διαπερνούν τις θάλασσες.Εμείς οι άνθρωποι μια σχετική ελευθερία έχουμε,πολλοί οι λόγοι(επιβίωση,κοινωνία,χαρακτήρας).

    "και μην αράξεις πουθενά.Σε φούχτα το τιμόνι,
    κράτα ατσαλένια,είτε καράβι κυβερνάς ή σκάφη,
    τι είναι τα αράγματα όλο μνήματα και τάφοι,
    κι είναι δικός σου ο κόσμος όσο δεν τελειώνει."
    Όμορφη ανάρτηση,καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες, Άρτεμη!
      Άπιαστο πουλί, δεν λέει ο λαός;
      Αυτή είναι η ομορφιά τους.

      Υπέροχοι στίχοι!!!! Καθένας και μία παρότρυνση...
      Σ' ευχαριστώ θερμότατα, καλή σου μέρα!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.