Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2017

Από τα ερωτικά του Pablo Neruda


Μια γλυκιά εισαγωγή στο φθινόπωρο, που μόνο καλοκαίρι μοιάζει...
Ή αλλιώς, δεν έχω χρόνο να γράψω κάτι δικό μου και ψάχνω δικαιολογίες!
Μα κι όσα επέλεξα έχουν την ομορφιά τους, καθώς απαλύνουν την πανηγυρική μας είσοδο στη ρουτίνα της εργασιακής καθημερινότητας και πολλών άλλων υποχρεώσεων. Τα πολλά σούρτα φέρτα και οι χαλαρότητες κομμένα...

Ένας ελαφρύς περίπατος μέσα από διάσπαρτους ερωτικούς στίχους που ξεχώρισα από τον ευαίσθητο και βαθιά συνειδητοποιημένο ποιητή του λαού του, του λαού της Χιλής, κι όλου του κόσμου, τον Pablo Neruda. Του μαθητή - στο γυμνάσιο - της Gabriela Mistral, στην οποία έγινε αναφορά εδώ πριν λίγες μέρες. Τίποτα δεν είναι τυχαίο σε τούτη την ζωή!



"Από τα χείλια ως τη φωνή κάτι όλο χάνεται.
Κάτι φτεροκοπάει, του τρόμου κάτι και της λησμονιάς.

Έτσι, να, σαν δίχτυα που δεν δύνονται να κρατήσουν το νερό"


"Για την καρδιά μου αρκεί το στήθος σου,
για την ελευθερία σου αρκούν τα φτερά μου.
"


"Την ώρα όπου ο άνεμος μελαγχολικός καλπάζει
σφαγιάζοντας πεταλούδες
εγώ σ' αγαπάω,
κι η έξαρση μου δαγκώνει βαθιά
τα δαμάσκηνα του στόματός σου."



"Με μικρά χι τσεκάριζα πυρπολημένους τόπους 
στον γαλατένιο άτλαντα του κορμιού σου επάνω."

"Θέλω να κάνω μαζί σου
αυτό που κάνει κι η άνοιξη στις κερασιές."



"Εσύ να σείεσαι απ' τις ρίζες σου όλες
και να χιμάω εγώ απ' τις χαίτες των κυμάτων μου όλων!"


"Γεννιέται η ψυχή μου κι ανασταίνεται
στις όχθες των μαύρων ματιών σου
τα δε μαύρα μάτια σου είναι φυλάκιο
στη μεθόριο της χώρας των ονείρων."


 
"Πόσο έχεις στ' αλήθεια πονέσει,
ώσπου να 'βρεις τα χούγια μου,
ώσπου να βρεις την ψυχή μου τη μονάτη κι ανήμερη"



"Μ' αρέσει άμα σωπαίνεις, επειδή στέκεις εκεί σαν απουσία
κι ενώ μεν απ' τα πέρατα με ακούς,
η φωνή μου εμένα δε σε φτάνει.
Μου φαίνεται ακόμα ότι τα μάτια μου σε σκεπάζουν πετώντας
κι ότι ένα φιλί, μου φαίνεται,
στα χείλη σου τη σφραγίδα του βάνει."

"Άσε με τώρα να βυθιστώ κι εγώ σωπαίνοντας
μες στη δική σου σιωπή."







14 σχόλια:

  1. Ερωτικός Neruda....! μοναδικός και πραγματικά γεμάτος λυρισμό και συναισθήματα. Πολύ όμορφο το διάλλειμμά σου Γλαύκη μου. Μην σε πάρει μαζί της η αδηφάγος επαγγελματική ρουτίνα. Πάλεψέ το, εσύ το μπορείς...!
    Σε φιλώ και να έχεις ένα όμορφο Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Γιάννη μου!
      Το διάλειμμα συνεχίζεται με την επόμενη παρόμοια ανάρτηση και στη συνέχεια θα περάσω σε άλλα εδώ διαφορετικού περιεχομένου.
      Είναι ανάγκη μου, που γίνεται πράξη σε ένα καλό βαθμό, να είναι η κάθε μέρα ξεχωριστή με κάποιο τρόπο. το είδος της εργασίας μου βοηθά πολύ σ' αυτό.

      Διαγραφή
  2. Αγαπάω Νερούδα...η κόρη μου πάντως είναι η τυχερή που μπορεί και απολαμβάνει τα ποιήματά του στο πρωτότυπο!

    Καλό Σαββατόβραδο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πώς το απολαμβάνει στο πρωτότυπο; Γνωρίζει τη γλώσσα; Είναι τυχερή, καθώς τα λογοτεχνικά έργα χάνουν σίγουρα μέρος της ομορφιάς τους με τις μεταφρασεις.
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  3. Έξοχος ο Neruda, αλλά με την Arkuda την καθημερινότητα τι κάνουμε Γλαύκη μου;
    Χαλαροκομμένη κι εγώ όπως κατάλαβες... σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπομονή, Μαράκι μου, και ας το δούμε κι αλλιώς...
      Να, με κάτι τέτοια από την τέχνη, με κάποιες πολύ ανθρώπινες στιγμές, με λίγη φύση σε κάθε ευκαιρία, με μερικά όνειρα και ξεχωριστές πράξεις μας περνιέται σαν νερό η καθημερινότητα.
      Φιλιά πολλά και καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  4. Πόσα ταξίδια μάς έχει χαρίσει αυτός ο ποιητής, Γλαύκη! Πόσα συναισθήματά μας έχει κάνει ποίημα!
    Ένα πανέμορφο... σούρτα φέρτα μοιράστηκες σήμερα και πολύ το απόλαυσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ταξίδια της ψυχής και του νου σε άλλα επίπεδα, ιδανικά!
      Σ' ευχαριστώ, Αλεξάνδρα μου!
      Να περνάς όμορφα και πολύ δημιουργικά!
      Κάποια στιγμή θα έρθω να δω τι γίνεται από τα μέρη σου και... όλων των άλλων φυσικά!

      Διαγραφή
  5. Θυμάμαι ακόμα την πρώτη μου επαφή με τον Νερούντα: τρίτη γυμνασίου. Σε εποχές χωρίς διαδίκτυο. Κι ο Νερούντα δεν υπήρχε στην ύλη των Νεοελληνικών. Ευτυχώς είχα μια καλή φιλόλογο που μου παραχωρούσε βιβλία και διάβαζα!
    Από τότε με είχε αγγίξει!
    Ωραία η επιλογή Γλαύκη μου!
    Πολλά φιλιά!
    (όλα καλά στο νέο ξεκίνημα;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιγά μην υπήρχε τότε...!
      Υπάρχουν κι αυτοί οι προχωρημένοι φιλόλογοι, που μένουν πάντα στις καρδιές των μαθητών!
      Σε φιλώ, Αριστάκι μου, και θα έχεις σύντομα νέα μου, γιατι είμαι λίγο χαμένη στο δικό μου διάστημα! Για εδώ το μόνο που έχω προλάβει είναι να φτιάξω μια νέα ανάρτηση και να σχολιάσω μόνο στον Γαλάτη. Επιφυλάσσομαι για τη συνέχεια των επισκέψεών μου...

      Διαγραφή
  6. Γυμνή είσαι τόσο απλή σαν ένα από τα χέρια σου,
    λεία, γήινη, ελάχιστη, διάφανη, στρογγυλή,
    έχεις γραμμές του φεγγαριού, μονοπάτια του μήλου,
    γυμνή είσαι αδυνατούλα σαν το γυμνό στάρι
    P. NERUDA

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.